ایجاد 6 رشته جدید در مراکز علمی کاربردی مراغه

ایجاد 6 رشته جدید در مراکز علمی کاربردی مراغه

مراغه – ایرنا – در حالی که سیاست های جدید وزارت علوم مبتنی بر جلوگیری از توسعه بی رویه رشته های دانشگاهی است، با توجه به نیاز منطقه به رشته های عمران شهری، چهار رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی حرفه ای ناپیوسته در مراکز علمی کاربردی مراغه ایجاد شد.

 

رئیس مرکز علمی کاربردی صنایع غذایی مراغه روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مراغه افزود: سه رشته جدید در مقطع کاردانی و یک رشته کارشناسی در این مرکز آموزشی ایجاد شد.
کریم رحیم پور به اعلام نیاز شهرداری مراغه به برخی از رشته های عمران شهری اشاره کرد و افزود: رشته های معماری، شهرسازی و عمران در مقطع کاردانی و مهندسی عمران با گرایش ساختمان سازی در مقطع کارشناسی حرفه ای ناپیوسته رشته های جدید این مرکز است.
وی اظهار کرد: با جذب دانشجو در این رشته های تحصیلی تعداد دانشجویان این مرکز در سال تحصیلی پیش رو به 750 نفر در 15 رشته کاردانی و کارشناسی افزایش می یابد.
وی به موفقیت های مرکز علمی کاربردی صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از سوی هیات نظارت و ارزشیابی وزارت علوم این واحد به عنوان مرکز مطلوب شناخته شد.
وی به رتبه بندی مراکز آموزشی شامل مطلوب، نسبتا مطلوب، متوسط و ضعیف اشاره کرد و افزود: فضای آموزشی، وضعیت مدرسان، رشته های موجود، رعایت بخشنامه ها و آئین نامه های آموزشی و برنامه های فرهنگی و دانشجویی از جمله شاخصه های انتخاب این مرکز به عنوان مرکز مطلوب آموزشی است.
وی گفت: به زودی جشنواره ایده های ناب کارآفرینی در این مرکز آموزشی برگزار و زمینه صدور مجوز مرکز رشد صنایع غذایی و خشکبار برای نخستین بار در سطح کشور فراهم می شود.
رئیس مرکز علمی کاربردی بازرگانی مراغه نیز با اشاره به توسعه رشته های این مرکز گفت: با توجه به لزوم گسترش علمی و آموزشی، رشته ی مدیریت تبلیغات تجاری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز ایجاد شده است.
ندا مهرپروین افزود: در زمان حاضر 550 نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های حقوق ثبتی، حسابداری مالی و دولتی مشغول تحصیل هستند.
شهرستان مراغه به جز واحدهای علمی کاربردی دارای بیش از 10 مرکز آموزش عالی دولتی، غیر انتفاعی و خصوصی از جمله دانشگاه مراغه، دانشگاه واحد آزاد اسلامی، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده کشاورزی و پیام نور است و بیش از 13 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 11 شهريور 1395برچسب:, | 9:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |