حکم تخریب یک واحد تغییر کاربری غیرمجاز باغات و اراضی کشاورزی در شهرستان مراغه اجرا شد.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه روز دوشنبه در حاشیه عملیات تخریب این واحد  گفت: صاحب این واحد، اراضی باغی را بدون مجوز به واحد تجاری و سفره خانه تبدیل کرده بود که طبق ماده 3 قانون حفاظت از باغات و اراضی کشاورزی، حکم تخریب آن صادر و به مرحله اجرا گذاشته شد.
حجت نصیرپور، افزود: این واحد در مسیر غربی بلوار طبیعت به صورت غیر مجاز احداث شده بود و مالک آن 46 میلیون و 750 هزار ریال جریمه شده است.
وی، با بیان اینکه وسعت این باغ بیش از دو هزار متر مربع است، ادامه داد: صاحب این واحد اقدام به احداث بنا در این محل به وسعت 207 متر مربع کرده بود.
نصیرپور، با بیان اینکه پس از صدور حکم، برای جمع آوری تجهیزات و وسایل مورد استفاده در این محل به صاحب آن مهلت داده شده بود، یادآوری کرد: در اواسط همین ماه نیز یک واحد دیگر به همین علت در این شهرستان با حکم قضایی تخریب شد.



تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 21:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مربی تیم ملی کانوپولو گفت: دو نفر از اعضای تیم کانوپولوی شهرداری مراغه به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

 

اشکان صیادی افزود: دعوت این ورزشکاران به نام های حسن عزتی و علی محمودپور در سایه ارزیابی توانمندی، تلاش و رشد ورزشی آنان توسط کمیته ارزیابی تیم ملی در بیستمین مسابقه های کانوپولو کشور انجام شد.
وی اظهار کرد: در این ارزیابی مقرر شد این دو ورزشکار در پنجمین اردوی تیم ملی که هم اکنون در تهران برگزار می شود، حاضر شده و توانمندی های خود را به حد نصاب سایر اعضای تیم برسانند و در صورت قبولی در تست فنی، همراه تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام شوند.
صیادی، ادامه داد: پنجمین اردوی تیم ملی تا هشتم مهر ادامه داشته و اعضای تیم 28 مهر به مسابقه های قهرمانی هنگ کنگ اعزام می شوند.
وی، یادآوری کرد: 10 نفر از اعضای تیم ملی از سه ماه پیش انتخاب شده اند.
بیستمین دوره مسابقه های قهرمانی بزرگسالان کانوپولوی کشور از روز پنجشنبه گذشته با حضور 9 تیم از استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه، گیلان، زنجان، مازندران، اراک و شهرداری مراغه در پیست قایقرانی بوستان یادگاران به مدت دو روز برگزار شد.
تیم اراک، زنجان و گیلان در این مسابقه ها به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
مراغه برای سومین سال متوالی میزبان مسابقه های کشوری کانوپولو بوده که این مسابقه ها به همت مدیریت شهری مراغه و فدراسیون قایقرانی و ورزش و امور جوانان در دریاچه بوستان یادگاران برگزار شد.
رقابت های قهرمانی کانوپولو کشور براساس قوانین فدراسیون بین المللی قایقرانی ICF و قوانین داخلی فدراسیون قایقرانی برگزار می شود.



تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 21:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 بخشدار مرکزی مراغه گفت : بر اثر بارش تگرگ شدید باغهای سیب روستا های سعید آباد ، بهنق ، میمونق ، قراتلو ، کردده ، ینگجه ، آغاجری ، اصفهانجق و قوزلوجه این شهرستان 20 تا 70 درصد خسارت دیدند .
گل محمدی افزود : تگرگ و سیل عصر امروز خسارت جانی نداشت اما جاری شدن سیل 3 راس گاو را در روستای سعید آباد و 10 راس گوسفند را در روستای بهنق تلف کرد .
بخشدار بخش مرکزی مراغه گفت : کارشناسان برای برآورد میزان خسارت به روستا های خسارت دیده اعزام شده اند .
بارش تگرگ همراه با باران از ساعت 16 امروز در دامنه های جنوبی سهند به صورت پراکنده آغاز شد و تا دو ساعت ادامه داشت .
همچنین در دامنه های سهند نیز شب گذشته برف باریده است .
مراغه ، باداشتن 8 هزار هکتار باغ سیب ، قطب نخست تولید این محصول در آذربایجان شرقی است و سالانه 250 هزار تن سیب مرغوب در این شهرستان تولید می شود



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 21:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

poosterعصرامروز و در پایان این رقابتها تیم اراک با شکست 9 بر 3 تیم زنجان به مقام قهرمانی رسید و تیم های زنجان و گیلان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند .
بیستمین دوره مسابقات کانوپولوی قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان با شرکت 9 تیم از هشت استان به مدت دو روز در مراغه برگزار شد .
استان های گیلان، اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، مرکزی و زنجان در این رقابت ها حضور داشتند .
این رقابت های برای سومین سال در مراغه برگزار شد .



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 21:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 امام جمعه موقت مراغه گفت: سپاه پاسداران، بازوی توانمند انقلاب اسلامی ایران بوده و مفهوم وجودی آن دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در کنار سایر قواست.

 

حجت الاسلام حمید محمدی راد، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان سپاه افزود: تشکیل سپاه، ایجاد یک نهاد معنوی قدرتمند با ایمان، با اقتدار و مجاهد برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا با آخرین توان از جایگاه این انقلاب دفاع کند.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس در چند روز آینده، اظهار کرد: در روز اول مهر، قشر جوینده تحصیل، به فرمان انبیا گوش فرا داده و خود را برای مجهز کردن به سلاح تعلیم و تربیت آماده می کند.
حجت الاسلام محمدی راد، با قدردانی از حضور مسوولان ادارات و نهادها و توجه آنان به بحث تعلیم و علم آموزی ادامه داد: مسوولان با حضورشان در کنار دانش آموزان، اهمیت و تاثیر علم و دانش را تایید می کنند.
وی یادآوری کرد: فرزندان، بالاترین سرمایه های کشور هستند که برای تحصیل، تربیت و فراگیری آموزش های لازم در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرند و قشر فرهنگی و مسوولان عرصه آموزش و پرورش باید در راستای پرورش و آموزش دانش آموزان و دانشجویان قدم بردارند.
حجت الاسلام محمدی راد، با تبریک فرا رسیدن عید قربان، افزود: این روز، عید بندگی و تسلیم محض بودن در برابر خداوند بوده و اخلاص، بندگی و تسلیم حضرت ابراهیم(ع) در برابر پروردگار خویش راز ماندگاری این واقعه بزرگ معنوی در تاریخ انسان های خداجوی است.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 21:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت پس از امنیت، دومین رکن مهم یک جامعه توسعه یافته است.

 

مهدی دواتگری، روز جمعه در آیین تجلیل از بهورزان مراغه در تالار لاله این شهرستان افزود: جامعه توسعه یافته باید از سه رکن امنیت، سلامت و اجرای طرح های عمرانی برخوردار باشد.
وی اظهار کرد: نظام سلامت نیز با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اکنون توسط دولت به عنوان دومین رکن اساسی مدیریت کشور، پیگیری و در حال اجرا است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت و تلاش بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت جامعه قابل توجه بوده و باید برای رفع مشکلات آنان تلاش کرد.
دواتگری، ادامه داد: در راستای ارتقای شاخص های سلامت این شهرستان، اجلاسیه سران دانشگاه های علوم پزشکی شمالغرب کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی، مهر سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.
وی، روسای دانشکده های علوم پزشکی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و دانشکده علوم پزشکی مراغه را اعضای این اجلاسیه اعلام کرد و گفت: این برنامه از قدم های تثبیت مراغه به عنوان قطب درمانی استان بوده و راهکارهای توسعه سلامت در آن بررسی می شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون تمامی روستاهای این شهرستان از خدمات بهورزی و پزشک خانواده برخوردار است.
علی جنتی، بهورزان را خط مقدم مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی جامعه عنوان کرد و افزود: هم اکنون 52 هزار نفر از جمعیت شهری این شهرستان ساکن در حاشیه شهر از این خدمات برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: خدمات بهداشتی در سطح شهر هم اکنون نیازمند توسعه بیشتر و اجرای طرح مراقب سلامت بوده که از مهر سال جاری این طرح آغاز می شود و در آن برای هر حدود سه هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت وظیفه ارایه خدمات را بر عهده می گیرد.
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: هم اکنون در سایه تلاش های بهورزان در قالب نظام سلامت بیشترین علت های مرگ و میر از بیماری های واگیرار به سمت بیماری های غیرواگیر سوق یافته است.
جنتی، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، فوت های ناشی از تصادف ها بیشترین علت های مرگ و میر کشور بوده که نظام سلامت برای مقابله با آن به سمت تغییر شیوه زندگی مردم است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این آیین گفت: پنج طرح غربالگری از جمله فشار خون، آلزایمر و سرطان از مهر سال جاری همزمان با سه استان کشور در این شهرستان آغاز می شود.
احمد جنتی، افزود: این غربالگری در راستای اهداف برنامه توسعه 20 ساله کشور انجام می شود و افزایش کیفیت خدمات و کسب مشارکت های سایر سازمان ها در نظام سلامت از اهداف سلامت در چشم انداز 1404 است.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 21:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس هیات سپک تاکرای مراغه گفت: اردوی دو روزه سپک تاکرای آذربایجان شرقی در این شهرستان آغاز شد.

 

غلامرضا عبدی افزود: این اردو با حضور تیم های سپک تاکرای عبدی مراغه، تیم جوانان آذربایجان شرقی و داراب تبریز در سالن ورزشی ولیعصر این شهرستان آغاز شد.
وی اظهار کرد: این اردو با هدف آماده سازی تیم های استانی برای شرکت در مسابقه های کشوری به میزبانی هیات سپک تاکرای مراغه برگزار شد.
مسابقات سپک تاکرای کشور اسفند هر سال برگزار می شود و تیم سپک تاکرای عبدی مراغه در سال گذشته مقام سوم کشوری را کسب کرده بود.
سپک تاکرا، ورزشی شبیه والیبال است که در آن بجای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می شود.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 21:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

سند هویتی رضا شکاری، نخستین شهید دانشجوی مراغه در تالار سرباز این شهر رونمایی شد.


 

 رحیم احمدی‌روشن ظهر امروز در آئین رونمایی از سند هویتی شهید رضا شکاری، نخستین شهید دانشجوی مراغه که در تالار سرباز این شهر برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهدا توسط جوانان، اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی‌ لازم در خانواده‌ها صورت گیرد تا خانواده‌ها آگاهی بیشتری نسبت به نحوه زندگی‌نامه شهدا داشته باشند.

 سندهویتی نخستین دانشجوی شهید مراغه، شهید رضا شکاری در این مراسم رونمایی شد.

این شهید، دانشجوی رشته فیزیک بود که به عنوان نخستین شهید انقلاب اسلامی مراغه، ‌8 دی‌ماه سال 57 و در جریان تظاهرات مردمی علیه نظام طاغوت، به دست دژخیمان رژیم در میدان مصلی این شهر به ضرب گلوله به شهادت رسید.



تاريخ : جمعه 27 شهريور 1394برچسب:, | 21:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: گندم کاران این شهرستان یک میلیارد و 80 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

 

ایوب هاشمیان افزود: این میزان زکات از آغاز برداشت محصول گندم تا پایان فصل برداشت جمع آوری شده است.
وی اظهار کرد: 800 میلیارد ریال از این میزان برای عمران روستایی و 280 میلیون ریال نیز صرف کمک به نیازمندان می شود.
هاشمیان، ادامه داد: هم اکنون عاملان زکات در این شهرستان در بیش از 100 روستا فعال بوده و زکات کشاورزان را جمع آوری می کنند.
وی با بیان اینکه کشاورزان مراغه محصول گندم را از 35 هزار و 700 هکتار از اراضی زیرکشت این شهرستان برداشت کرده اند، یادآوری کرد: محصولات باغی، گندم و جو از جمله اقلام غیرنقدی پرداخت شده برای زکات در این شهرستان بوده و عاملان زکات تا پایان پاییز اقدام به جمع آوری زکات متعلق به محصول سیب از باغداران می کنند.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و 25 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.
این شهرستان در زمینه زکات مستحبی رتبه نخست استان را در اختیار دارد.



تاريخ : پنج شنبه 26 شهريور 1394برچسب:, | 12:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلم محمد رسول الله گفت: از زمان آغاز اکران این فیلم تا کنون یک هزار نفر از مردم این شهرستان این فیلم را تماشا کردند.

 

احمد دادرس فیاضی افزود: این فیلم در مدت 15 روز اکران در سینما ارشاد این شهرستان موفق به جذب این تعداد مخاطب شده و نمایش آن تا دهه اول ماه محرم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این فیلم هر روز در چهار سکانس مختلف در این سینما به نمایش در می آید، اظهار کرد: فیلم محمد رسول الله به عنوان یک فیلم غیر گیشه ای، در کمترین زمان ممکن توانسته حداکثر مخاطب را در روزهای آغازین اکران به خود جذب کند.
دادرس فیاضی، ادامه داد: این فیلم می تواند آغازگر تولیدات فاخر دیگری در زمینه معرفی بیش از پیش واقعیت های دین مبین اسلام که برگرفته از رحمانیت این دین آسمانی است، شود.
محمد رسول الله، فیلمی با موضوع تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی بوده که داستان زندگی کودکی پیامبر اکرم (ص) را روایت می کند.
این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1393 برای اولین بار اکران و نمایش سراسری آن پنجم شهریور سال جاری آغاز شد.



تاريخ : پنج شنبه 26 شهريور 1394برچسب:, | 11:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مسایل جمهوری اسلامی ایران موجب بروز اختلاف نظر جدی در بین هیات حاکمه آمریکا شده است.

 

مهدی دواتگری، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، افزود: مساله برجام هم اکنون جزو مناقشه برانگیزترین مسایل مورد بحث در هیات حاکمه ایالات متحده آمریکا است.
وی اظهار کرد: این اختلاف نظر نشان دهنده تاثیر ایران در سیاست این کشور بوده و این تاثیر گذاری در دنیا با مقاومت مردم ایران حاصل شده است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه احیای رصدخانه هم اکنون از طرح های مهم این شهرستان است، گفت: بیشتر مسوولان، احیای این اثر تاریخی ملی را به عنوان مطالبه جدی مردم این منطقه پیگیری می کنند.
دواتگری، ادامه داد: احیای این اثر تاریخی ملی علاوه بر توسعه منطقه موجب معرفی تاریخ علمی کشور در عرصه های بین المللی می شود.
ظفر محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: رصدخانه، شناسنامه و هویت تاریخی این شهرستان بوده و انتظار می رود مسوولان در سطح ملی به احیای آن توجه کنند.
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری به منظور شرکت در کنگره بین المللی دینی و فرهنگی استاد شهریار به آذربایجان شرقی سفر کرده و قبل حضور در این کنگره در جلسه شورای اداری مراغه حضور یافته و از رصدخانه تاریخی این شهرستان بازدید کرد.
رصدخانه تاریخی مراغه متعلق به قرن هفتم هجری قمری، بزرگترین رصدخانه تاریخ جهان اسلام بوده که به دستور هلاکوخان و توسط خواجه نصیرالدین طوسی احداث شده است.
این رصدخانه که این روزها آثار کمی از آن به جا مانده است، یادگاری از دوران طلایی علم و فرهنگ ایران در دنیا به حساب می آید که در سال 657 هجری قمری بنا شده است.



تاريخ : پنج شنبه 26 شهريور 1394برچسب:, | 2:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
تاريخ : پنج شنبه 26 شهريور 1394برچسب:, | 12:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 با کسی قهر نیستیم و کاندیدای من از اول دکتر روحانی بوده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سن 72 سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس را ندارم.

 

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری امشب در جمع مدیران شهرستان مراغه اظهار داشت: اگر نمایندگان مجلس آینده عاقل متدین و معتدل باشند مجلس آینده  مجلسی به‌روز، خوب و شاد خواهند بود.

وی با بیان اینکه در سن 72 سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را ندارد، افزود: حالا نوبت جوانان است که با تجربه ما و خلاقیت خود کشور را اداره کنند.

ناطق‌نوری گفت: برای مسئولیت‌پذیری رجال سیاسی یک عمری تعریف شده است، این عمر که تمام شد باید به اتاق فکر برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: هر چه نوآوری، خلاقیت و ابتکار بوده ما زدیم، بهتر است از این پس جوانان سرکار بیایند با تجربه ما و خلاقیت و نشاط جدید کشور را اداره کنند.

وی اضافه کرد: نسل اول انقلاب باید به اتاق فکر بروند و با نیروسازی از نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب اداره کشور را بدست آنها بسپارند.

ناطق نوری گفت: در انتخابات قبل عقلای تمام گروه‌ها برای حضور من در انتخابات آمدند ولی من نیامدم.

با چیزی و کسی قهر نیستیم و کاندیدای من از اول دکتر روحانی بوده است

وی افزود: سیاست و دیانت ما یکی است و ما در صحنه سیاسی با نشاط حضور دارم و با چیزی و کسی قهر نیستیم و کاندیدای من از اول دکتر روحانی بوده است.

سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: حجت‌اسلام والمسلمین ناطق‌نوری به دعوت استاندار برای شرکت در کنگره بین‌المللی شهریار به آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند.

وی افزود: در این سفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقتصادی این شهرستان آشنا شدند.

تاکید بر احیای رصدخانه مراغه

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر احیای رصدخانه تاریخی مراغه تاکید کرد .

مهدی دواتگری افزود: این اثر تاریخی با شهرت جهانی 800 ساله در بدترین وضعیت بسر می‌برد و لازم است نسبت به مرمت و بازسازی این اثر اهتمام جدی شود.

مهدی مظفری فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: مراغه در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: خواسته و آرزوی اصلی مردم این مراغه احیای دوباره رصدخانه تاریخی خواجه نصیر‌الدین طوسی در این شهر است.

مظفری گفت: رصد خانه تاریخی مراغه هویت و شناسنامه نجومی مراغه آذربایجان و ایران است.



تاريخ : سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:, | 22:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: کار برداشت انگور از سه هزار و 500 هکتار از تاکستان های این شهرستان آغاز شد.

 

محمد نریمانی افزود: با توجه به بروز خسارت سرمازدگی بر باغات این شهرستان طی سال زراعی جاری، پیش بینی می شود 29 هزار تن انگور از سطح تاکستان ها برداشت شود.
وی اظهار کرد: 70 درصد از محصول تولیدی این شهرستان برای کشمش، سبزه، آبمیوه و شیره انگور فرآوری و بقیه نیز به صورت تازه خوری مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به اینکه بیش از 23 رقم انگور در این شهرستان تولید می شود، گفت: عمده محصول تولیدی این منطقه، کشمش بی دانه بوده که نمیه دوم مهر برداشت آن آغاز می شود.
نریمانی، ادامه داد: شاهانی، صاحبی، خلیلی، یاقوتی، یافتی، نورس، آلدرق، گلین بارماغی، عسگری، پیکامی، انواع کشمش، صاحبی، لعل و فخری و رسمی از جمله ارقام تولیدی در باغات انگور مراغه است.
وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری سرمازدگی به 20 تا 25 درصد از تاکستان های این شهرستان خسارت وارد کرده و موجب کاهش حدود 10 هزار تن تولید انگور این شهرستان شده است.
در شرایط عادی جوی هر هکتار تاکستان های این شهرستان توان تولید 13 تن انگور را دارد که با توجه به خسارت های متحمل شده شامل سرمازدگی، تگرگ ابتدای بهار و بارش باران در آخر فصل تابستان سال جاری، میانگین تولید به کمتر از 9 تن در هر هکتار رسیده است.
شهرستان مراغه بیش از 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که بیش از 21 هزار هکتار آن باغات میوه است.
این شهرستان با تولید سالانه 260 هزار تن محصولات سردرختی حدود 28 درصد از تولیدات باغی آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: یک هزار و 871 دانش آموز و دانشجوی این شهرستان نیازمند حمایت و کمک های خیران در جشن عاطفه ها هستند.

 

ایوب هاشمیان افزود: این تعداد شامل یک هزار و 609 دانش آموز و 262 دانشجو است.
وی اظهار کرد: جشن عاطفه ها طبق سال های گذشته، امسال نیز 26 و 27 شهریور برگزار می شود و مددکاران این نهاد حمایتی در سال جاری در 10 ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار اقدام به جمع آوری کمک های مردم نوعدوست می کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با بیان اینکه این پایگاه ها در نقاط مختلف شهر مستقر می شوند، گفت: در سال جاری آموزش و پرورش، بسیج و برخی مساجد نیز در این امر با این کمیته همکاری می کنند.
هاشمیان ادامه داد: جشن عاطفه ها در سال جاری با شعار مهر در انتظار همدلی برگزار می شود.
در سال گذشته مردم خیر و نوع دوست مراغه 380 میلیون ریال کمک نقدی و 500 میلیون ریال کمک غیر نقدی به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند اهدا کردند.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر آموزش و پرورش مراغه از آمادگی 470 آموزشگاه این شهرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید و استقبال از بیش از 41 هزار دانش آموز خبر داد.

 

جلیل اسلامی افزود: با توجه به فعالیت های انجام شده در ستاد پروژه مهر این شهرستان، بستر مناسب برای استقبال شایسته از دانش آموزان و فرهنگیان از تیر سال جاری آغاز شده است.
وی اظهار کرد: تا کنون از 41 هزار دانش آموز در این شهرستان ثبت نام شده که این آمار 98.5 درصد از جمعیت دانش آموزی مراغه را شامل می شود.
مدیرآموزش و پرورش مراغه گفت: هم اکنون براساس پیش بینی انجام شده در این اداره، مقدمات تحصیل 43 هزار دانش آموز در این شهرستان فراهم شده که تا کنون از 19 هزار و 800 دانش آموز دختر و 21 هزار و 200 دانش آموز پسر در مدارس این شهرستان ثبت نام بعمل آمده است.
اسلامی، ادامه داد: روز شکوفه ها در 31 شهریورماه ویژه دانش آموزان اول دبستان در تمام مدارس برگزار می شود.
وی یادآوری کرد: در سال تحصیلی جاری حدود چهار هزار و 300 دانش آموز شامل دو هزار و 130 دختر و دو هزار و 170 پسر به عنوان کلاس اولی وارد مدرسه می شوند.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سردخانه 5 هزار تنی در مراغه امروز به بهره برداری رسید.
 این سردخانه با 2 هزار و 300 متر مربع مساحت در زمینی به مساحت 7 هزار 600 متر مربع با 40 میلیارد ریال هزینه برای نگهداری سیب و دیگر محصولات باغی طراحی شده است .
با افتتاح این سردخانه ظرفیت سردخانه های سیب مراغه به 85 هزار افزایش یافت .
سالانه 300 هزار تن سیب و دیگر محصولات باغی در مراغه تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود .
21 سردخانه در شهرستان مراغه فعال است.



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 19:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیرعامل بانک صنعت و معدن امروز در جمع صاحبان صنایع و تولید کنندگان مراغه گفت : این میزان تسهیلات از ابتدای برای بیش از یک هزارواحد تولیدی و صنعتی در قالب سرمایه در گردش و اشتغالزایی پرداخت شده است.
علی اشرف افخمی افزود : امسال پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی ازطریق این بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد رشد داشته است .
وی با بیان اینکه با تسهیلات پرداخت شده برای بیش از 45 هزار نفر شغل ایجاد شده است افزود : این تسهیلات با سود 21 درصد پرداخت شده است .
مدیر عامل بانک صنعت و معدن همچنین گفت : در بیست ماه گذشته از طریق این بانک 8 میلیارد دلار گشایش اعتبار و تامین مالی برای 260 طرح کشور صورت گرفته و برای حدود 30 هزار نفر شغل ایجاد شده است..
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز خواستار افزایش تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن در مراغه شد .
ظفر محمدی گفت: درمراغه سقف تسهیلات پرداختی این بانک برای واحد های صنعتی بسیار کم است .
وی خواستار پرداخت تسهیلات ارزی در شعبه بانک صنعت و معدن مراغه شد .
دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی هم خواستار افزایش سقف تسهیلات پرداختی به صنعتگران مراغه به 10 میلیارد ریال شد و گفت: شعبه مراغه دارای اختیارات کافی نیست و تسهیلات اعطایی هم درزمان لازم صورت نمی شود.



تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 21:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رزمایش الی بیت المقدس امروز پنجشنبه با حضور بسیجیان به مدت دو روز در مراغه آغاز شد.

 

در این رزمایش، هفت گردان از بسیجیان این شهرستان در قالب گردان های بیت المقدس برادران و گردان های کوثر بسیج خواهران در اردوگاه امام علی (ع) به انجام کارهای رزمی و تاکتیکی می پردازند.
این رزمایش با هدف ارتقای سطح آمادگی های دفاعی و رزمی بسیجیان این شهرستان از سوی سپاه ناحیه برگزار می شود.
در این رزمایش کلاس های آمادگی دفاعی، رزمی، پدافند غیرعامل، مقابله با جنگ روانی دشمن فرضی، مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات و دفاع از مراکز حساس و کوی و برزن توسط بسیجیان اجرا می شود.



تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 21:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

عضو کمیسیون امنیت‌ملی ٬ کمیسیون ویژه برجام را کمیسیونی سیاسی خواند که فقدان حضور حقوقدانان و بررسی ابعاد حقوقی برجام در آن احساس می شود.

مهدی دواتگری  تصریح کرد: کمیسیون برجام از رویکرد بررسی حقوقی برجام خارج شده  و به‌نظر می‌رسد این کمیسیون اعتقادی به جنبه‌های حقوقی برجام ندارد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون برجام با یک روند سیاسی شکل گرفته و به اعتقاد من در میان اعضای کمیسیون برجام حتی یک کارشناس حقوقی نیز وجود ندارد.

دواتگری یادآور شد: کمیسیون ویژه بررسی برجام بیش از آنکه کمیسیون حقوقی برای برای بررسی برجام باشد به دلیل ترکیب اعضا و فقدان حقوقدان‌ها یک کمیسیون سیاسی است.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 21:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جشنواره غذای سالم به منظور فرهنگ سازی استفاده از تغذیه سالم و غذاهای مقوی در سطح جامعه در کانون فرهنگی تربیتی شهید متذکر شهرستان مراغه برگزار شد.

 

این جشنواره با شرکت اولیای دانش آموزان با همکاری این اداره و به همت کانون فرهنگی تربیتی شهید متذکر برگزار شد.
در این جشنواره 40 نفر از اولیای دانش آموزان در قالب 20 میز با پخت انواع غذاها و تهیه دسرهای سالم ایرانی و سنتی از جمله کوکوی مرغ، خاگینه، فلافل، ژله های تزریقی، ساندویچ مرغ و سالاد الویه شرکت کردند.
براساس گزارش روابط عمومی اموزش و پرورش مراغه، درآمد حاصل از فروش ژتون این جشنواره وقف امور درمانی کودکان سرطانی این شهرستان می شود.
جشنواره غذای سالم برای ششمین بار طی سال های اخیر از سوی کانون فرهنگی تربیتی شهید متذکر آموزش و پرورش مراغه در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 21:26 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی سرانه فضای آموزشی در مراغه را کمتر از 4 متر اعلام کرد و گفت: شش شهرک تازه‌تاسیس در مراغه مدرسه ندارد.

خبرگزاری فارس: نبود مدرسه در 6 شهرک تازه‌تاسیس مراغه/ سرانه آموزشی مراغه کمتر از 4 متر است
 

  ظفر محمدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پروش با اشاره به کمبود مدرسه در این شهر اظهار داشت: برای هر یک از این شهرک‌ها به یک مدرسه 10 کلاسه نیاز است.

وی افزود: تنها از دو شهرک سهند و گلشهر مراغه بیش از 500 دانش‌آموز برای تحصیل به داخل شهر رفت آمد می‌کنند که این امر مشکلات رفت و آمد، ترافیک و افزایش هزینه برای خانواده‌ها را به دنبال دارد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه، با بیان اینکه در این شهرک‌ها زمین کافی برای ساخت مدرسه اختصاص نیافته، آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا شرکت‌های تعاونی موقع واگذاری شهرک خود اقدام به ساخت مدرسه کنند تا در آینده مشکل فضای آموزشی به‌وجود نیاید.

محمدی، سرانه فضای آموزشی در مراغه را کمتر از 4 متر اعلام کرد و افزود: این سرانه از میانگین استانی و کشور کمتر است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از خیران خواست برای ساخت مدرسه در شهرک‌های فاقد مدرسه آموزش و پرورش مراغه را کمک و یاری کنند.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 21:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از محل صندوق توسعه ملی امسال 500 میلیون دلار برای تامین آب آشامیدنی روستایی در کشور اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس: اختصاص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی روستایی در کشور
 

علیرضا جانباز  در بازدید از تصفیه‌خانه آب مراغه اظهار داشت: با اعتبار اختصاص یافته به روستاهای کشور یک میلیون نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر نیرو اعتبار مورد نیاز برای آب‌رسانی به روستا های کشور را 61 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز روستاهای بالای 20 خانوار در کشور به شبکه آب بهداشتی متصل می‌شوند.

وی گفت: در کشور 99.5 درصد جمعیت شهری از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

آغاز مدول دوم تصفیه‌خانه آب مراغه با 600 میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در ادامه گفت: در آینده نزدیک با اعتبار 600 میلیارد ریال مدول دوم تصفیه‌خانه آب مراغه آغاز می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح تا 30 سال آینده مشکل کمبود آب شهر مراغه و روستاهای حاشیه آن برطرف می‌شود.

جانباز از تکمیل دو مجتمع آبرسانی در مراغه و عجب‌شیر خبر داد .

آغاز مطالعه تصفیه‌خانه آب شهر عجب‌شیر

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از آغاز مطالعه تصفیه‌خانه آب شهر عجب‌شیر و مدول دوم تصفیه‌خانه آب مراغه خبر داد و اظهار داشت: این دو طرح با اعتبار اولیه یک هزار میلیارد ریال از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

وی، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای دو مجتمع آب‌رسانی در مراغه و عجب‌شیر شد.

ظفر محمدی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در این جلسه خواستار تامین آب آشامیدنی پنج روستای حاشیه شهر مراغه از تصفیه‌خانه آب این شد.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسابقات فوتسال کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به میزبانی مراغه برگزار شد.

  این مسابقات به مدت 4 روز با شرکت 7 تیم در قالب دو گروه و انجام 13 بازی به پایان رسید.
تیم های فوتسال کارکنان واحد های تبریز، مراغه، بناب، هادی شهر، ایلخچی، اهر و مرند، 7 تیم شرکت کننده در این مسابقات بودند که پس از انجام رقابت های فشرده و نزدیک تیم کارکنان واحد تبریز به عنوان تیم اول، کارکنان واحد بناب تیم دوم و تیم کارکنان واحد اهر بعنوان تیم سوم این مسابقات شناخته شدند.

کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به تیم هادی شهر تعلق گرفت و از زحمات و میزبانی شایسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکراست، مدال مسابقات و کاپ تیم های منتخب توسط مدیرکل تربیت بدنی استان، نجف زاده و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، ولی لو اهدا گردید.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

خیران مراغه ای 12 سری جهیزیه به نو عروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه اهداء کردند.

 

 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت : اعضای قرآنی مسجد شهید بهشتی مراغه برای تهیه این جهیزیه ها 600 میلیون ریال هزینه کرده اند .
هاشمیان افزود : این جهیزیه ها شامل فرش ، اجاق گاز ، اتو برقی، لوازم آشپزخانه ، سرویس چینی و دیگر وسایل ضروری مورد نیاز یک زندگی ساده است .
وی با بیان اینکه ازابتدای سال به همت خیرین مراغه به 68 نوعروس جهیزیه هدیه شده است ، ارزش جهیزیه ها را یک میلیارد و صدو هفتاد میلیون ریال اعلام کرد .
مدیر کمیته امداد شهرستان مراغه با بیان اینکه 130 نوعروس تحت حمایت این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه هستند از خیران خواست در تامین جهیزیه خانواده های تحت پوشش و نیازمند مشارکت کنند.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جانشین انتظامی مراغه از توقیف 491 دستگاه انواع وسایل نقلیه متخلف در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: توقیف 491 دستگاه وسائل نقلیه متخلف در مراغه
 

علی فیضی  اظهار داشت: برای برگزاری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با وسائط نقلیه متخلف در امر حجاب و عفاف، آلودگی صوتی و عدم رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی در سطح شهرستان، ماموران پلیس راهور، اطلاعات و عملیات این فرماندهی 329 دستگاه موتورسیکلت و 162 دستگاه خودرو را به علت مزاحمت نوامیس، بدحجابی سرنشینان و آلودگی صوتی توقیف و برای طی مراحل قانونی به پارکینگ منتقل کردند.

جانشین انتظامی مراغه با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و برخورد با متخلفان به خصوص افرادی که مخل نظم اجتماعی جامعه بوده و از قانون تخطی می‌کنند، بیان داشت: قانون برای همه است و پلیس با افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت اجتماعی را دارند، برخورد قاطع خواهد کرد.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس هیات دوچرخه سواری مراغه گفت: سه دوچرخه سوار این شهرستان در قالب تیم دوچرخه سواری، مسیر مراغه - ایروان پایتخت ارمنستان را رکاب می زنند.

 

جعفر خبازپور، روز دوشنبه در آیین بدرقه این دوچرخه سواران افزود: مهران عادلی به عنوان سرپرست، امیر بیگ زاده و ایوب قمری فام دوچرخه سواران این شهرستان زیر نظر این هیات و برای گرامیداشت یاد و نام زنده یاد محمود صدیق زاده پهلوان نامی مراغه اقدام به این حرکت فرهنگی ورزشی کرده اند.
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، استفاده از هوای پاک و شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم این کشور از جمله اهداف این ورزشکاران است.
سرپرست تیم دوچرخه سورای مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کوهستانی بودن، برخورداری از طبیعت بکر و شرایط آب و هوایی مناسب از جمله دلایل انتخاب این مسیر برای دوچرخه سواری است.
مهران عادلی افزود: پارسال نیز به همراه یک دوچرخه سوار دیگر مراغه ای با شعار 'هوای پاک با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری' مسیر مراغه تا ترکیه، گرجستان و ارمنستان را رکاب زدیم.
وی با بیان اینکه کل مسیر رفت و برگشت مراغه تا ایروان حدود 650 کیلومتر است، یادآوری کرد: این مسیر را در مدت یک هفته تا 10 روز رکاب خواهیم زد.
پهلوان محمود صدیق زاده، متولد 10 بهمن 1314 از کشتی گیران معروف کشور بود که با کسب دو مقام قهرمانی و هشت مقام نایب قهرمانی کشور در 25 اردیبهشت 1362 دار فانی را وداع گفت.
سال گذشته نیز مهران عادلی و شهرام فرج الله زاده، دوچرخه سواران مراغه ای حامل پیام صلح و دوستی مسیر دو هزار کیلومتر مراغه تا کشورهای ترکیه، ارمنستان و گرجستان را در مدت 28 روز رکاب زده بودند.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی از تاسیس اداره حوزه هنری مراغه تا آخر فصل پاییز سال جاری در این شهرستان خبرداد.

 

حسن میلانی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی هماهنگی لازم در این ارتباط با فرمانداری این شهرستان انجام شده است، افزود: مراغه به عنوان دومین شهرستان استان صاحب این اداره می شود.
وی اظهار کرد: این اداره در راستای افق سیاست های کلان این حوزه و با توجه به سابقه فرهنگی مراغه ایجاد می شود.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه چالاک سازی حوزه هنری این استان از دیگر اهداف ایجاد اداره حوزه هنری مراغه است، گفت: این اداره تولیدات و خدمات سینمایی شهرستان های مراغه، عجبشیر، بناب، ملکان و هشترود را تحت پوشش قرار می دهد.
میلانی، ادامه داد: هم اکنون سینما از مولفه های فرهنگی هر کشوری بوده و توسعه این صنعت علاوه بر ایجاد بستر اقتصادی، زیرساختی برای توسعه سیاسی، اعتقادی و فرهنگی آن کشور است.
وی گفت: بسیاری از کشورها با صنعت سینما، ایده، فرهنگ و قدرت خود را به تمامی جوامع انسانی القا می کنند که با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی، تا کنون استفاده موثری از این صنعت نشده است.
میلانی، اضافه کرد: این حوزه برای اعتلای مبانی اعتقادی، دینی، سیاسی و هنجارهای فرهنگی در صدد است نقش خود را به نحو موثری ایفا کند.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون دادستان مراغه:

معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: حکم قلع و قمع دو واحد غیرمجاز تغییرکاربری کشاورزی به تجاری در مراغه صادر شد.

حجت نصیرپور در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که بر اساس ماده 3 قانون حفاظت از اراضی کشاورزی، حکم دو واحد غیرمجاز تغییر کاربری از کشاورزی به ایجاد سفره‌ خانه حکم قلع و قمع صادر و حکم یکی از واحدهای غیرمجاز امروز اجرا شد.
 
وی با اشاره به جریمه متخلفان دو واحد تغییر کاربری شده، اظهار داشت: برای  صاحبان واحدهای غیرمجاز 60 میلیون ریال جریمه صادر شد.
 
معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه، افزود:درجهت کاهش خسارت به صاحب یکی از واحدهای غیرمجاز یک هفته فرصت داده شد تا نسبت به تخلیه تجهیزات خود از داخل ساختمان اقدام نماید.
 
نصیرپور افزود:درحال حاضر چندین پرونده دیگر نیز در این خصوص در حال بررسی است که حکم پرونده‌های تشکیل شده بزودی صادرمی‌شود.
 
قلع و قمع واحدهای غیرمجاز تغییر کاربری شده از زمین کشاورزی به تجاری با همکاری نهادهای قضایی و  جهادکشاورزی اجرا می‌شود.


تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, | 9:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مجتمع فرهنگی و پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مراغه احداث می شود.

 

حسن میلانی، روز یکشنبه در آیین هماهنگی احداث پردیس سینمایی مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پردیس در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع با امکانات مختلف خدماتی و فرهنگی از جمله سالن سینما، هایپر مارکت فرهنگی، گالری، شهربازی و مکان های ترویج فرهنگ و هنر سبک زندگی اسلامی احداث می شود.
وی با اشاره به اینکه این پردیس در سال جاری و با مشارکت این حوزه و شهرداری مراغه اجرا می شود، اظهار کرد: این مکان تفریحی و فرهنگی در راستای سیاست های کلان کشور در راستای ارتقای زیرساخت های محتوایی، سخت افزاری و نرم افزاری این شهرستان اجرا می شود.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: این حوزه در راستای سیاست های کلی جهت کیفیت دهی به مباحث سخت افزاری و نرم افزاری سینماهای استان، احداث پردیس های سینمایی در تمامی شهرستان ها را در برنامه کاری خود قرار داده است.
میلانی، ادامه داد: با توجه به پتانسیل های موجود هم اکنون احداث این پردیس ها در چهار شهرستان تبریز، مراغه، مرند و سراب در اولویت کاری این حوزه بوده و احداث پردیس سینمایی قدس تبریز به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی یادآوری کرد: برای اجرای پردیس سینمایی تبریز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تا کنون حوزه هنری با استفاده از اعتبارهای استانی هفت میلیارد ریال آن را هزینه کرده و شهرداری کلانشهر تبریز نیز متعهد به ادامه اجرای آن شده است.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: احداث پردیس سینمایی فرهنگی مراغه نیز دومین طرحی است که با همکاری مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال عملیات احداث آن پس از طراحی نقشه های عمرانی آغاز می شود.
میلانی، افزود: پردیس سینمایی شهرستان های مرند با 800 متر مربع زیربنا و سراب نیز با 700 متر مربع زیربنا در مکان سینماهای قبلی این شهرستان ها احداث می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت های فرهنگی این پردیس های سینمایی در قالب ارتقای سبک زندگی ایرانی و اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب و برنامه توسعه دولت جمهوری اسلامی در بخش سینمایی کشور، انجام می شود.
میلانی، با بیان اینکه فعالیت این پردیس در نهایت منجر به تشدید و ارتقای محبت و گرمی کانون خانواده ها و فرهنگ شهرستان ها می شود، گفت: پردیس سینمایی و فرهنگی مراغه طی دو سال مذاکره و پیگیری به مرحله انعقاد تفاهم نامه میان حوزه هنری و مدیریت شهری رسیده است.
شهردار مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ویژگی های فرهنگی این شهر فعالیت پنج سینما در سال های گذشته بود که هم اکنون چهار مورد آن تعطیل و یک واحد نیز نیمه تعطیل است.
نادر ابراهیمی، افزود: مدیریت شهر (شهرداری و شورای اسلامی) درصدد تجمیع این واحدها و احداث پردیس سینمایی و فرهنگی این شهرستان است.
وی اظهار کرد: هم اکنون مدیریت شهری زمین احداثی آن را در زمینی به وسعت دو هزار و 250 متر مربع مکان یابی کرده که این مجتمع با هشت هزار متر مربع احداث و به بهره برداری می رسد.
شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری هم اکنون در حال طراحی نقشه های عمرانی این مجتمع بوده و تا پایان سال جاری با واگذاری طرح به پیمانکار، اجرای آن را با همکاری حوزه هنری آذربایجان شرقی آغاز می کند.
ابراهیمی، ادامه داد: پیش بینی می شود این مجتمع دارای سه سالن نمایش و واحدهای رفاهی و خدماتی، تالار و رستوران ها، فروشگاه های فرهنگی و پارکینیگ مناسب باشد.
وی گفت: مکان یابی این مجتمع در خیابانی که مسیر گرشگری است انجام شده و عمده مجوز فعالیت آن در بخش صنعت سینما خواهد بود.



تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 16:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه گفت: در سال جاری سه میلیارد و 382 میلیون ریال صدقه در این شهرستان جمع آوری شد.

 

ایوب هاشمیان: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای احیای سنت های حسنه در بین آحاد جامعه و توسعه مشارکت های مردمی و تقویت اصل همبستگی اجتماعی، با صحت عملکرد و جلب اعتماد عمومی اقدام به طراحی و اجرای طرح های مختلف مشارکت های مردمی کرده است.
وی با اشاره به اینکه جمع آوری کمک های مردمی از طریق صندوق های صدقات از جمله این طرح هاست، اظهار کرد: صدقات جمع آوری شده در سرفصل های مختلفی از جمله خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج و مسکن مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: تعداد کل مشترکان طرح صدقات در این شهرستان هم اکنون 34 هزار و 174 مورد است.
هاشمیان، ادامه داد: از این تعداد 33 هزار و 35 صندوق کوچک در منازل و فروشگاه ها، 343 صندوق متوسط در سازمان ها، ادارات، مراکز آموزشی و نظامی و 796 صندوق بزرگ در میادین، معابر و مکان های عمومی سطح این شهرستان فعال و نصب است.
وی، گفت: در سال جاری یک هزار و 809 مشترک جدید صندوق صدقات به جمع مشترکان این نهاد در این شهرستان افزوده شده است.



تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 16:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اعضای هیات رییسه شورای اسلامی شهر مراغه برای یک سال آینده با انجام مراسمی انتخاب شدند.

 

 

 این آیین در سالن جلسات شورای اسلامی مراغه برگزار شد، سیدجواد عطارموسوی و بهمن حسین نژاد به ترتیب با کسب شش رای اکثریت، مجددا به عنوان رییس و نائب رییس شورای اسلامی انتخاب شدند.
محمد اکرمی با کسب 11 رای و فریبا ولی پور اقدم نیز با 10 رای به ترتیب به عنوان خزانه دار و منشی شورای اسلامی مراغه انتخاب شدند.
پیش از این رقیه رستمی به عنوان خزانه دار و فریبا عباسی به عنوان منشی شورای اسلامی فعالیت می کردند.
شورای اسلامی مراغه متشکل از 11 عضو بوده که در این جلسه تمامی اعضا حضور داشتند.
شهر 170 هزار نفری مراغه پس از تبریز دومین شهر از لحاظ تعداد شوراست.



تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 16:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه مراغه گفت: تغییر محتوایی و نوآوری در اولویت کاری برنامه های هفته دفاع مقدس این شهرستان قرار دارد.

 

جواد محمودی، روز یکشنبه در آیین هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس این شهرستان افزود: تغییر محتوای برنامه ها به سمت انتقال آرمان های انقلاب، امام راحل و شهدا به نسل جوان و نوآوری در ایده ها از اهم برنامه های این شهرستان در هفته دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: نسل تازه انقلاب اسلامی که رشادت های شهدا را مشاهده و لمس نکرده اند هم اکنون نیازمند آشنایی با آن ها و فرهنگ سازی در این زمینه هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه مراغه گفت: آگاه سازی بیشتر مردم از جریان های تکفیری منطقه از دیگر اولویت های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.
محمودی، ادامه داد: مسوولان باید با عینیت بخشیدن این دوران طلایی در جمع مردم و اجرای برنامه های متنوع، در رسیدن به این اهداف تلاش کنند.
در این نشست برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس 13 کمیته از جمله نیروهای مسلح، دانش آموزی، هنری، تزیینات، برنامه ریزی و ارزیابی، پشتیبانی، روستایی، ایثارگران و ورزش و جوانان تشکیل شد.



تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 16:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

  حکم قلع و قمع یک واحد تغییر کاربری غیرمجاز باغات و اراضی کشاورزی در شهرستان مراغه اجرا شد.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه  گفت: امروز قرار بود این حکم برای دو واحد تغییر کاربری غیرمجاز اجرا شود ولی به منظور جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به صاحب یکی از این واحدها، یک هفته به آن مهلت داده شد تا دستگاه ها، تجهیزات و وسایل خود را از این محل جمع آوری کند.
حجت نصیرپور، افزود: صاحبان این دو واحد، اراضی باغی و کشاورزی را بدون مجوز به واحد تجاری و سفره خانه تبدیل کرده بودند که طبق ماده 3 قانون حفاظت از باغات و اراضی کشاورزی، حکم تخریب و قلع و قمع آن ها صادر و به مرحله اجرا گذاشته شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: این واحدها در مسیر غربی بلوار طبیعت و ضلع شمال غربی دریاچه سد علویان به صورت غیر مجاز احداث شده اند.
نصیرپور، با بیان اینکه وسعت این دو واحد بیش از یکهزار متر مربع است، ادامه داد: صاحبان این واحدها نیز 60 میلیون ریال جریمه نقدی شدند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون احکام چندین فقره پرونده نیز در این ارتباط صادر شده و نهادهای قضایی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی پیگیر برخورد با افرادی هستند که بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی کرده اند.

منبع : مراغه – ایرنا



تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 16:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |


  کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی های نواحی سپاه عاشورا به میزبانی مراغه برگزار شد.

 کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی های نواحی سپاه عاشورا، به مدت 2 روز در اردوگاه المهدی(عج) مراغه برگزار شد كه شرکت کنندگان با حضور در اين کلاس ها، با اصول روابط عمومی و رسانه ای آشنا شدند.

مسئول روابط عمومی سپاه عاشورا، در آیین افتتاحیه این کارگاه آموزشی، روحیه معنوی، اخلاص و اراده را موتور محرکه و از ویژگی های بارز سپاه و بسیج در جامعه برشمرد.

علی اصغری، افزود: سپاه و بسیج به عنوان نهاد مقدس، همواره سرشار از اخلاص، اراده پولادین و معنویت گرایی بوده و همواره در صحنه های خطیر، نقش موثر و تاثیرگذار خود را نشان داده است.

وی اظهار کرد: سپاه سازمانی است که همواره مطیع و گوش به فرمان ولایت و رهبر فرزانه انقلاب داشته و از ارزش های اسلامی و انقلابی پاسداری می کند.

اصغری خاطرنشان کرد: نقش موثر سپاه در جامعه موجب شده که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، آن را مورد آماج هجمه های تبلیغاتی خود قرار دهند.

ولایت فقیه ملاک و راهنمای مسیر انقلاب اسلامی است

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، در آیین پایانی کارگاه آموزشی روابط عمومی های نواحی استان، با بيان اينكه ولایت فقیه ملاک و راهنمای مسیر انقلاب اسلامی است، تاكيد كرد: بسیج به عنوان پیشرو جلوتر از همه در مسیر و خط ولایت و نظام اسلامی حرکت می کند.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی كساني را كه برای اسلام، ائمه و صیانت از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی تلاش می کنند را جهادگر خواند و خاطر نشان كرد: امروز هزینه کردن برای اسلام و اهل بيت(ع) در برابر توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، امری ضروری و حیاتی است.

وي اظهار كرد: دشمن در زمان حاضر به دنبال ضربه زدن به اعتقادات و باورهای اسلامی و دینی با بهره گیری از ابزارهایی همچون ترویج عقاید باطل و تشکیل گروه های تکفیری و سلفی در بین امت اسلامی است.

حجت الاسلام سرایی تصريح كرد: اکنون رسالت سنگینی بر عهده نیروهای ارزشی و انقلابی برای مقابله با این توطئه ها و فرهنگ سازی در برابر این هجمه است كه بايد با بصيرت در اين راه گام بردارند.

روابط عمومی نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد

جانشین سپاه عاشورا در آئين افتتاحيه کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی های نواحی اين سپاه، گفت: روابط عمومی در سازمان ها به عنوان پل مهم ارتباطی بین دستگاه ها و مردم بوده و نقش مهمی در فرهنگ سازی و مقابله با تهديدهاي نرم دشمنان دارد.

علی قادری استحکام و به روز بودن را از جمله شاخص هاي مهم در روابط عمومی ها به عنوان شاهراه اطلاع رسانی در نهادها عنوان و بيان كرد: روحیه پاسداری و ولایتمداری بايد در بین مسئولان روابط عمومی های بسیج و سپاه وجود داشته و تقویت شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به فلسفه وجودي انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی همواره در مسیر استکبار ستیزی و نفی سلطه بیگانگان و ترویج ارزش های اسلامی حرکت می کند.

قادري تصريح كرد: دشمن برای ضربه زدن به ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی درصدد تطهیر طاغوت و استکبار و نیز تحریف ارزش های اعتقادی و دینی در بین جوانان و نسل های آینده برآمده است.

وي ادامه داد: طرح تطهیر استکبار، استبداد و نیز تحریف ارزش های اسلامی و اعتقادی، توطئه ای خطرناک از سوی نظام سلطه در عصر حاضر است كه هوشیاری در برابر نقشه های شوم دشمنان ضروری است.

قادري خاطرنشان كرد: دشمن با هجمه های فرهنگی، بمباران های تبلیغاتی و با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای، به دنبال ایجاد تزلزل در اعتقادات دینی جوانان است كه بركت خون شهدا، حمايت مردم و رهبري امام خامنه اي اين توطئه دشمنان نيز ناكام خواهد ماند.



تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 15:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه:

برخورد با فروش گوشت‌های چرخ کرده آماده در قصابی‌های مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: برخی از قصابان عرضه گوشت در سطح شهرستان اقدام به فروش گوشت چرخ شده آماده می‌نمایند که جلوگیری از فروش گوشت‌های چرخ شده توسط قصابان در دستور کاری واحد غذا و دارو اداره بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته است.

 علی جنتی در بازدید از بیمارستان امیر المومنین مراغه، بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده مردم از سامانه 1690 رسیدگی به شکایات در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و اظهار داشت: سامانه 1690 در راستای دریافت شکایات مردمی و رسیدگی سریع به امور بهداشتی و درمانی راه اندازی شده است که متاسفانه به دلیل آشنا نبودن مردم با این سامانه، هنوز کاربردی برای مردم ندارد.

وی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در خصوص استفاده مردم از سامانه شکایت مردمی این دانشکده اطلاع رسانی کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به عامل اصلی مرگ و میر در کشور تصریح کرد: امروزه یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است که باید در راستای جلوگیری از ابتلای مردم به این نوع بیماری راهکارهایی ارائه شود.

جنتی با اشاره به این که مراغه به عنوان دومین قطب درمانی آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: برخی از زیرساخت‌های لازم جهت تبدیل مراغه به عنوان قطب درمانی انجام شده است ولی برخی مشکلات نیز وجود دارد که باید با رایزنی بین وزارت بهداشت و درمان برطرف شود.

وی گفت: بیمارستان امیرالمومنین مراغه به دلیل تعطیلی بیمارستان سینا در حال حاظر پاسخگوی مراجعه بیماران نیست که تلاش می‌کنیم این مشکل با تکمیل سریع پروژه بیمارستان سینا برطرف شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، با اشاره به برخی تخلفات قصابان شهرستان در عرضه گوشت به صوت چرخ کرده و آماده، اظهار داشت: برخی از قصابان عرضه گوشت در سطح شهرستان اقدام به فروش گوشت چرخ شده آماده می‌نمایند که جلوگیری از فروش گوشت‌های چرخ شده توسط قصابان در دستور کاری واحد غذا و دارو اداره بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته است.

 برخی از افراد سودجو به دلیل منافع مالی خود اقدام به توزیع گوشت چرخ کرده آماده به مردم می‌کنند که در داخل آن برخی گوشت‌های فاسد مشاهده می‌‎شود که ضروری است با مراکز متخلف برخوردهای لازم انجام شود.



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 15:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کتاب شناخت سیستم و تجزیه و تحلیل آن تالیف 'علیرضا حسین پور سنبلی' استاد دانشگاه و 'مهدی وفایی' کارمند آموزش و پرورش مراغه رونمایی شد.

 

این کتاب توسط کارمند بسیجی پایگاه شهید احمدی روشن کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان به رشته تحریر درآمده است.
این کتاب به منظور شناخت سیستم و بررسی و رویکرد سیستمی مدیریت و تجزیه و تحلیل سیستمی علمکرد سازمان هاست.
این کتاب از پنج سرفصل شامل تاریخچه و تکامل تجزیه و تجلیل سیستم ها، تعاریف و اصطلاحات، وظایف و مسوولیت ها، روش های علمی تحقیق و ارتباط آن با تجزیه و تحلیل سیستم ها و تکنیک ها و فنون ساده کردن سیستم هاست.
این کتاب توسط انتشارات کتاب اسنوند ویژه دانشجویان رشته های مدیریت به تعداد یک هزار نسخه در قطع وزیری به چاپ رسیده است.



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 15:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جانشین فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری 3 سارق خانه باغ با 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعتراف سارقان به 11 فقره سرقت از خانه باغ‌های مراغه
 

علی فیضی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ‌های شهرستان، ماموران مراتب را در دستور کار خود قرار دادند و موفق به شناسایی سارقان شدند.

وی ادامه داد: ماموران با تحقیقات، سه نفر سارق را دستگیر کرده و در بررسی‌های انجام شده به 11 فقره سرقت خانه باغ با همدستی و همکاری همدیگر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی افزود: از سارقان برخی اقلام مسروقه از جمله تعدادی آلات و ادوات کشاورزی از جمله پمپ و کابل به ارزش 40 میلیون ریال کشف شده که پس از شناسایی مالکان به آنها استرداد شد و سارقان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

جانشین انتظامی مراغه در پایان به شهروندان توصیه کرد که نسبت به گماردن نگهبان ثابت و دوربین مداربسته در اماکن خصوصی بویژه خانه باغ‌های خود اقدام کرده و با اقدامات پیشگیرانه، فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کرده و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 15:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سرپرست اداره بهزیستی مراغه گفت: توانجویان این شهرستان چهار میلیارد و 182 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی دریافت کردند.

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بهزیستی این شهرستان، شهین صادقی افزود: این کمک ها در قالب پرداخت مستمری ماهیانه به 920 خانواده به مبلغ سه میلیارد و 220 میلیون ریال، وسایل کمک توانبخشی به ارزش 600 میلیون ریال، پرداخت دستمزد به پرستاران مراقب در منزل به میزان 312 میلیون ریال و حق پرستاری 500 میلیون ریال بوده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و 250 نفر در این شهرستان تحت پوشش خدمات بهزیستی مراغه بوده که از این تعداد 920 خانواده به صورت ماهیانه از خدمات مستمری بهره مند می شوند.
سرپرست اداره بهزیستی مراغه گفت: در این مدت به خانواده ها و توانجویان این شهرستان وسایل کمک توانبخشی از جمله ویلچر، واکر و شیر خشک اهدا شده است.
صادقی، ادامه داد: تاکنون 100 نفر از توانجویان به پزشکان خیر این شهرستان برای مداوا معرفی شده و در حوزه توانبخشی نیز 110 نفر از مشاوره تلفنی و 540 نفر از مشاوره حضوری ابن اداره بهره مند شده اند.
وی با اشاره به اینکه جذب کمک های خیران از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی این اداره است ، گفت: تاکنون خیران 100 میلیون ریال به مراکز دولتی و خصوصی زیر پوشش این اداره به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده اند.
صادقی، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج سنت پیامبر اکرم (ص) نیز 15 سری جهیزیه به دختران دم بخت خانواده های این توانجویان اهدا شده است.



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 14:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده پلیس راه مراغه - هشترود گفت: راننده وانت مزدا به دلیل خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل خودرو جانش را از دست داد و دو سرنشین پراید را نیز روانه بیمارستان کرد.

 

سروان خلیل سلیمان نژاد: این تصادف روز گذشته در مسیر رفت به سمت مراغه روی داد که طی آن راننده وانت مزدا به علت خواب آلودگی با یک دستگاه خودرو پراید برخورد کرد.
وی اظهار کرد: وانت مزدا پس از برخورد با دیواره کوه مجددا وارد جاده شده و در مسیر مخالف با این خودرو برخورد کرده که در این حادثه، راننده وانت در دم جان باخته و دو سرنشین پراید نیز زخمی و توسط پایگاه اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
فرمانده پلیس راه مراغه - هشترود از رانندگان خواست با رعایت قوانین و مقررات رانندگی در زمان رانندگی با سرعت های مشخص شده در این محور تردد کنند.
محور مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، به رغم بیشتر تردد های شهرستان های جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر ، این جاده از حادثه خیزترین جاده های کشور محسوب می شود.
طبق آمار پلیس راه کشور، در پنج سال گذشته حدود 800 نفر در این محور کشته و زخمی شده اند که کشته شدن شش نفر از کارکنان و معلمان بخش نظرکهریزی و چند استاد دانشگاه در این محور از آن جمله است.
از پنج سال گذشته تاکنون یک هزار و 62 خودرو در این آزاد راه دچار خسارت شده است.



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, | 1:57 | نويسنده : شهروند مراغه ای |