رییس حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر گفت: رقابت تبلیغاتی 23 نامزد نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه آغاز شد.
ظفر محمدی، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه اسامی 23 نامزد روز گذشته از سوی شورای نگهبان به این فرمانداری اعلام شد، افزود: از بامداد امروز 29 بهمن، رقابت تبلیغاتی این افراد آغاز و تبلیغات آنان ششم اسفند پایان می یابد.
 
وی اظهار کرد: در اجرای ماده 36 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن، اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده قطعی و نهایی این حوزه توسط شورای نگهبان اعلام و از سوی این ستاد به اطلاع داوطلبان و عموم مردم رسید.
 
رییس ستاد حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر یادآور شد: در جریان بررسی صلاحیت ها، از 38 داوطلب نامزدی ثبت نام کننده در این حوزه، صلاحیت 22 نفر تایید شد که از این تعداد یک نفر به حوزه انتخابیه دیگری انتقال یافت و دو داوطلب دیگر نیز از حوزه های دیگر به این حوزه انتقال یافتند.
 

حوزه مراغه و عجب شیر

  ۱ - آقای  جعفر  آهی فرزند نوروز على  مشهور به نوحه خواان) مداح(كد نامزد ۱۲۱۴

  ۲ - آقای  جعفر  بی ضرر فرزند محمدعلی  كد نامزد ۱۲۱۹

  ۳ - آقای  علی  جلیلی شیشوان فرزند قلی  كد نامزد ۱۲۴۲

  ۴ - آقای  بهمن  جم فرزند جواد  كد نامزد ۱۲۴۵

  ۵ - آقای  محمدعلی  حسین زاده فرزند سعیداله  مشهور به - كد نامزد ۱۲۴۶

  ۶ - آقای  امیر  حیدری فرزند الهویردی  كد نامزد ۱۲۴۷

  ۷ - آقای  مهدی  دوات گری فرزند جواد  مشهور به حاج مهدی كد نامزد ۱۲۴۹

  ۸ - آقای  صابر  رائقی فرزند یوسف  كد نامزد ۱۲۵۱

  ۹ - آقای  حسین  رزی فام فرزند حسن  كد نامزد ۱۲۵۴

  ۱۰ - آقای  محمدمهدی  رمضان پورمراغی فرزند محمدباقر  كد نامزد ۱۲۵۶

  ۱۱ - آقای  محمد  رهبری فرزند بلال   مشهور به - كد نامزد ۱۲۵۷

  ۱۲ - آقای  هادی  سبحانی نیا فرزند على  مشهور به ارومیان كد نامزد ۱۲۵۸

  ۱۳ - آقای  موسی  سلطانی فرزند بیت اله  مشهور به سلطانی كد نامزد ۱۲۶۱

  ۱۴ - آقای  بولود  سلیمانی فرزند ملك علی  مشهور به دكتر بولود كد نامزد ۱۲۶۲

  ۱۵ - آقای  خسرو  صدرحقیقی فرزند محمد رسول  كد نامزد ۱۲۶۴

  ۱۶ - آقای  سیامك  صندوقیان شتربانی فرزند محمدعلی  كد نامزد ۱۲۶۵

  ۱۷ - آقای  شهرام  عبدی آذر فرزند امامقلی  كد نامزد ۱۲۶۸

  ۱۸ - آقای  محمدرضا  عطاریان پروین فرزند رضا  كد نامزد ۱۲۶۹

  ۱۹ - آقای  مجتبی  عیدی فرزند علی اصغر  مشهور به - كد نامزد ۱۲۷۱

  ۲۰ - آقای  محمد  كریمی طاهر فرزند علی  كد نامزد ۱۲۷۲

  ۲۱ - آقای  مهرداد  گل محمدی فرح فرزند جواد  كد نامزد ۱۲۷۴

  ۲۲ - آقای  سعید  محمدی فرزند نظامعلى  مشهور به سرور كد نامزد ۱۲۷۶

  ۲۳ - آقای  صالح  نظامی چلقائی فرزند محرمعلی  كد نامزد ۱۲۸۷



تاريخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, | 14:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

http://www.moi.ir/portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=9391196f-613e-4648-a935-94f1fdd0e88c

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 9 ، زمان قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه شماره 9 ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:
به اطلاع عموم ملت شریف ایران و کلیه نامزدهای نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند؛ در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین نامه اجرایی آن؛ تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ 29/11/1394 آغاز خواهد شد و در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 06/12/1394 یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می یابد.



تاريخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, | 10:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز هفت نفر به جمع تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان افزوده شده است، افزود: از امروز توزیع تعرفه‌های انتخابات و سایر ملزومات در تمامی حوزه‌های اصلی انتخابیه استان آغاز شد.

سعید شبستری خیابانی ، تعداد کل ثبت نام کنندگان به عنوان داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را ۶۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۱۴۴ نفر از حضور در این رقابت، انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز، تعداد هفت نفر به جمع تایید صلاحیت شده‌ها افزوده شده است، ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، مجموع تعداد صلاحیت شده‌ها بعد از انصراف تعدادی از آنان و همچنین انتقال به سایر حوزه‌های انتخابیه در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان، ۳۶۳ نفر است.

به گفته وی، در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، ۱۶۴ کاندیدا، در حوزه اهر و هریس ۱۷ نفر، در حوزه بستان آباد ۱۲ نفر، در مرند و جلفا ۳۰ نفر، در شبستر ۱۸ نفر، در ورزقان ۱۵ نفر، در کلیبر، خداآفرین و هوراند ۱۴ نفر، در مراغه و عجب شیر ۲۴ نفر، در بناب ۵ نفر، در ملکان ۱۱ نفر، در سراب ۲۱ نفر، در میانه ۲۱ نفر و در هشترود و چاراویماق ۱۱ نفر موفق به اخذ صلاحیت از شورای نگهبان شده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: بعد از کسر انصراف داده‌ها، ۶۳ درصد کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع حوزه‌های انتخابیه استان، تایید صلاحیت شده‌اند.

به گفته شبستری، تعداد ثبت نام کنندگان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۲۸۳ نفر بود که از این تعداد ۱۶۴ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد شعبات اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه استان را دو هزار و ۸۸۹ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۰۴ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر است. از این تعداد نیز، ۷۱۴ شعبه مربوط به شهرستان تبریز است و علاوه بر این ۷۱۴ شعبه، یک شعبه مجزا برای ارامنه نیز در شهر تبریز در نظر گرفته شده است

بر اساس گفته رییس ستاد انتخابات استان در هر شعبه اخذ رای، دو صندوق وجود خواهد داشت که یکی مربوط به صندوق اخذ رای مجلس خبرگان رهبری و دیگری مربوط به شعبه اخذ رای مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

شبستری در بخشی از سخنان خود از آغاز توزیع تعرفه‌های انتخابات به حوزه‌های اصلی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زمانبندی، حوزه‌های اصلی نیز تعرفه‌ها و ملزومات لازم را در حوزه‌های فرعی و بخشداری‌ها توزیع خواهند کرد، توزیع صندوق‌های اخذ رای نیز از ابتدای هفته جاری در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان آغاز شده است.



تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394برچسب:, | 12:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از تایید صلاحیت هفت نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان خبر داد.


http://ostan-as.gov.ir/uploads/1/ArchivePicture/2459.jpg
سعید شبستری گفت: پس از بررسی‌های تکمیلی در خصوص افرادی که به رد صلاحیت خود اعتراض کرده بودند، صلاحیت 7 نفر دیگر از کاندیداهای استان احراز و این افراد وارد رقابت های انتخاباتی مجلس دهم شدند.

به گفته وی، با تایید صلاحیت این افراد، شمار افراد تایید صلاحیت شده در استان برای رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم به 363 نفر رسید.

شبستری در خصوص آمار کاندیداها، توضیح داد: با تایید صلاحیت‌های اخیر، از 623 نفر ثبت نام کننده در سطح استان تعداد 363 نفر تایید شده‌اند که درصد افراد تایید صلاحیت شده با کسر 44 نفر انصرافی، در حدود 63 درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های انتخاباتی در سطح استان با شور و انرژی فراوان برگزار شده و شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای شهروندان باشیم.

استان آذربایجان‌شرقی با داشتن 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی، بعد از تهران دومین استان از نظر تعداد نمایندگان بوده و از این جهت رقابت‌های انتخاباتی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.



تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394برچسب:, | 1:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف 215 گرم ماده مخدر شیشه و دستگیری سه نفر توزیع کننده موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

  1455611316276_L135048195060.jpg

 

 سرهنگ "سهراب رحیم‌زاده" اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر شیشه توسط باندی در شهرستان مراغه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

 

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات پلیسی موفق شدند سه نفر متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، آن‌ها را دستگیر کنند.

 

رحیم‌زاده تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفای متهمان مقدار 215 گرم مواد مخدر شیشه کشف شد.

 

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده افراد مشکوک به ویژه فروشندگان مواد مخدر، موضوع را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.



تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:, | 13:27 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

از کودکی به فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند بود، در رشته ادبیات دانشگاه تبریز قبول شد اما به دلیل اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی به تهران مهاجرت کرد و در رشته حقوق ادامه تحصیل داد و توانست در عرصه‌های قرآنی به موفقیت‌هایی دست یابد.

 

 دهمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی جمعه 23 بهمن‌ماه به همت سازمان دارالقران برگزار شد. در این مراسم از «حبیب مهکام» قاری و داور بین‌المللی قرآن که عمر خود را با قرآن سپری کرده و خدمات قابل توجهی در این عرصه داشته است، به عنوان استاد پیشکسوت قران کریم تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

«حبیب مهکام» از دوران نوجوانی به واسطه حضور در جلسات قرآن و تشویق اساتید به هنر تلاوت علاقه‌مند شد. وی با شرکت در جلسات قرآنی استعدادهای خود را شکوفا کرد و توانست در رشته مورد علاقه خود یعنی ادبیات فارسی تحصیل کند، اما برای پیشرفت بیشتر در کنکور رشته حقوق شرکت کرد و در آن زمان تحصیلات در رشته ادبیات را رها کرد و موفق به ورود به دانشگاه تهران شد.

حضور وی در تهران زمینه‌های رشد قرآنی او را مهیا کرد، به طوری که در همان سال ورود به دانشگاه تهران علاوه بر شرکت در جلسات قرآنی، کلاس‌های قرآنی تشکیل داد و افراد بسیاری را جذب آموزه‌های قرآنی کرد.

این استاد قرآن که در طول زندگی خود حتی در وکالت، مبانی قرآنی و رضای خداوند را در نظر گرفته است، می‌گوید: برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی باید تلاش کرد که این امر ابتدا در محیط خانواده شکل می‌گیرد بنابراین اگر والدین در زندگی به دستورات الهی عمل کنند به طور حتم فرزندان نیز با الگوگری از آنها زندگی بهتری را تشکیل خواهند داد.

 

 

 

*در ابتدا به طور مختصر خودتان را معرفی کنید.

بنده حبیب مهکام متولد 27 تیرماه 1323 از مراغه هستم که به دلیل علاقه به وکالت در رشته حقوق تحصیل کردم و هم‌اکنون وکیل پایه یک دادگستری هستم. در سال 1352 نیز از برکات سرشار جلسات قرآن ازدواجی موفق داشتم و خانواده‌ای صمیمی و عاشقانه تشکیل دادم.

 همسر مهربانم را به لطف قرآن و شرکت در جلسات قرآنی دارم

*چگونه با همسرتان آشنا شدید؟

حضور در جلسات قرآنی معنویت خاصی به انسان می‌بخشد. من در هیئتی که شرکت می‌کردم همانجا قرآن را هم یاد گرفتم و بعد از مدتی مسئول قرآن و تفسیر همان هیئت شدم. شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان سال 1352 بود که دلم هوای ازدواج کرد و به خدا گفتم می‌خواهم ازدواج کنم و خدا هم حرفم را شنید، به طوری که در دی ماه همان سال و در سن 29 سالگی به واسطه یکی از اعضای هیأت 14 معصوم(ع) ازدواج کردم که هر روز به خاطر این ازدواج و داشتن همسری وفادار و مهربان از خداوند شاکرم و از خداوند می‌خواهم که تمامی جوانان ازدواج موفق داشته باشند.

*چند فرزند دارید؟

من دو فرزند پسر به نام‌های مهدی و حسین دارم که بزرگترین نعمت الهی برای من هستند.

*در مورد فرزندانتان بیشتر بگویید.

 یکی از فرزندانم متولد 1354 و دیگری متولد 1359 است. هر دو علاقه‌مند به قرآن هستند که در عرصه‌های قرآنی وارد شدند.

*آنها ازدواج کردند؟ نوه هم دارید؟

بله. هر دو فرزندانم ازدواج کردند که حاصل این ازدواج مبینا خانم کلاس اول ابتدایی و آقا میکائیل ده‌ماهه است.

 

 

عمل به دستورات قرآن زندگی مشترک را شیرین‌ می‌کند

*ازدواج فرزندانتان و نحوه انتخاب همسر برای پسرانتان چگونه بود؟ 

معمولاً ما با روشنفکری و با شخصیت دادن به آنها برخورد کردیم، چون در سوره مبارکه «صافات» به پدران آموزش می‌دهد با فرزندان‌تان در طول زندگی مشورت کنید. بر همین اساس هم من و همسرم نظر آنها را پرسیدیم و هم آنها با ما مشورت کردند به طوری که جهات اسلامی را در زندگی مراعات کردیم که نتیجه عمل به دستورات الهی این شد که خوشبختانه اکنون فرزندانم زندگی خوبی را زیر سایه قرآن دارند، به همین دلیل از جوانان می‌خواهم با عمل به دستورات الهی زندگی مشترک خود را شیرین‌تر کنند.

*مهریه همسر شما چقدر بود؟

در سال 1352 مبلغ 50 هزار تومان و یک سفر حج بود که به لطف خداوند در سال 57 توفیق سفر به خانه خدا را به همراه همسرم پیدا کردم.

می‌خواهم همسرم شفیع من در قیامت باشد

*رابطه شما با همسرتان چگونه است؟

من همسرم را خیلی دوست دارم و به او احترام می‌گذارم. همسرم از همه نظر بهترین است و آرزو می‌کنم همسرم در روز قیامت شفیع من باشد. همسرم به طور افتخاری به کودکان بی‌سرپرست خدمت می‌کند و فردی انسان دوست است و خود را وقف کمک به مردم کرده که من به این امر افتخار می‌کنم.

 

 

*در تربیت فرزندانتان به چه مسائلی توجه داشتید؟ در مسائلی همچون ازدواج به آنها سخت‌گیری هم کردید؟

 ما سعی کردیم به دستورات اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) در مورد تربیت فرزند عمل کنیم به همین دلیل در رفتارهای خودمان دقت بسیاری کردیم چرا که خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد، در همین راستا به صورت عملی آن‌ها را تشویق به انس با قرآن و عمل به آموزه‌های الهی کردیم. همانطور که حافظ می‌گوید: «مکن در این چمنم سرزنش به خودرویی/ چنان که پرورشم می‌دهند می‌رویم»؛ بنابرانی تربیت فرزند آنقدر مهم، حساس و ظریف است که حضرت امام سجاد(ع) نیز می‌فرمایند: «وَ أَعِنِّی عَلَى تَرْبِیَتِهِمْ وَ تَأْدِیبِهِمْ، وَ بِرِّهِمْ؛ خدایا مرا در تربیت فرزندانم یاری فرما»، از اینجا اهمیت تربیت فرزندان معلوم می‌شود چرا که حتی امام معصوم(ع) از خدا استمداد می‌جوید تا بتواند فرزندانی صالح تربیت کند به این ترتیب ما باید در تربیت فرزندان خود دقت بسیاری کنیم.

*گفتید سال 52 ازدواج کردید، می‌توانید در مورد هزینه‌های ازدواجتان بفرمایید؟

الحمدلله مراسم ازدواج ما ساده و بدون تشریفات و اسلام‌پسند برگزار شد. من و همسرم یک سال عقد بودیم تا اینکه فضا مهیا شد تا عروسی بگیریم. البته هزینه‌های ازدواج را به یاد نمی‌آورم اما می‌دانم که مراسمی اسلام‌پسند، مملو از معنویت و سادگی داشتیم، به طوری که شاید کل میهمانانی که ما دعوت کردیم به 30 نفر هم نمی‌رسید.

برای رشد قرآنی با وجود علاقه به ادبیات، آن را رها کردم

*شما علاوه بر استاد قرآن وکیل هم هستید، چگونه به سمت وکالت روی آوردید؟

من در شهرستان مراغه دیپلم ادبی اخذ کردم، در سال 1343 در دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز یک سال در رشته ادبیات فارسی درس خواندم اما علاقه من به قرآن باعث شد تا سعی کنم خودم را به پایتخت برسانم و در آنجا فعالیت‌های قرآنی را با اصول تخصصی ادامه دهم، بر همین اساس در سال 1345 به تهران آمدم و در دانشگاه حقوق تهران شرکت کردم. با اینکه خیلی سخت بود اما خدا توفیق داد در امتحان رشته حقوق قضایى قبول شوم و آن یک سال تحصیل در دانشکده ادبیات تبریز را هم نادیده گرفتم تا اینکه در سال 1349 فارغ‌التحصیل رشته حقوق قضایى از دانشگاه تهران شدم. پس از آن نیز به خدمت مقدس سربازی رفتم و سال 1358 هم وکیل دادگستری شدم. از همان سال جذب برنامه‌های قرآنی شدم و سخنان و تبلیغات قرآنی را بر اساس آیات الهی آغاز کردم.

*چرا با وجود علاقه بسیاری که به شعر داشتید، رشته ادبیات را رها کردید؟

من عاشق تهران بودم و هستم، علاوه بر این بسیاری از دوستانم برای تحصیل به تهران آمده بودند بنابراین من هم ترغیب شدم تا برای ادامه تحصیل و رشد استعدادهای قرآنی با وجود تمامی سختی‌ها به تهران بیایم. البته رشته ادبیات را بسیار دوست دارم به طوری که ادبیات را رها نکردم و اکنون بیش از 10 هزار بیت شعر حفظ هستم.

 

 

*خاطره‌ای از خدمت سربازی هم اگر دارید؟

بله. دوران سربازی دوران بسیار شیرینی بود که من خاطره‌ای را برای شما نقل می‌کنم. من ستوان 2 وظیفه بودم. از سال 49 تا 51  همراه دوستی که با هم تحصیل می‌کردیم در پادگان عباس‌آباد تهران در محل مصلای فعلی و دو ماه نیز در دانشگاه نظامی تبریز برای آموزش‌های دوره‎ای اعزام شدم. در دوران سربازی سعی کردم عاشقانه خدمت کنم و  هدفم این بود که در بین افرادی که در اطراف من هستند اثر دینی بگذارم و آنها را نیز مجذوب فعالیت‌های قرآنی کنم که در این راستا تاحدودی نیز موفق بود و توانستم اثرگذار باشم.

آرزو به دلم ماند که بتوانم اضافه خدمت کنم

برعکس تمامی سربازها، من عاشق این بودم که دیر دوره خدمت به اتمام برسد تا جایی که دو ماه به پایان خدمتم مانده بود برای صحبت با سرهنگ پادگان به خدمت ایشان رسیدم و خواستار اضافه خدمت هفت ماهه شدم و ایشان هم از من مهلت خواستند تا بررسی کنند و پاسخ بدهند، زمانی که به من پاسخ منفی دادند به اجبار و ناراحتی این دوره شیرین را به پایان رساندم و آرزو به دلم ماند که بیشتر در سربازی خدمت کنم. اما به من گفتند اگر تصمیم بگیری که در ارتش بمانی کتبی دستور می‌دهم که شما ستوان یک سه ساله شوید که سال آینده سروان شوی و من نیز از حسن نیت آنها شکر کردم اما خدمت در ارتش را قبول نکردم البته من هم‌اکنون خود را سرباز دین می‌دانم و دوست دارم در هر جایی که هستم به قرآن و اسلام خدمت کنم. در آیه 14 سوره مبارکه «صف» آمده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ کَمَا قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ فَآَمَنَت طَّائِفَةٌ مِّن بَنِی إِسْرَائِیلَ وَکَفَرَت طَّائِفَةٌ فَأَیَّدْنَا الَّذِینَ آَمَنُوا عَلَى عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظَاهِرِینَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید یاران خدا باشید همان گونه که عیسى‏‌بن‏‌مریم به حواریون گفت ‏یاران من در راه خدا چه کسانى‏اند حواریون گفتند ما یاران خداییم، پس طایفه‏اى کفر ورزیدند و کسانى را که گرویده بودند بر دشمنانشان یارى کردیم تا چیره شدند»، بنابراین افتخار می‌کنم اگر که خدا من را به عنوان سرباز راستین دین و امام زمان(عج) بپذیرد تا یاور دین باشم.

*چرا دوست داشتید که زمان بیشتری در سربازی خدمت کنید؟

من علاقه زیادی به فعالیت‌های قرآنی داشتم بنابراین می‌خواستم برای ارتقاء فرهنگ قرآنی در پادگان سهمی داشته باشم. علاوه بر این، علاقه زیادی به والیبال داشتم و در پادگان هم روزی 4 ساعت بازی می‌کردیم، از این جهت بود که دوست داشتم هفت ماه بیشتر خدمت انجام دهم. عقیده من این است که هر روز برگی از دفتر عمر انسان است و بهتر است که با هدف این روزها سپری شود، بنابراین خدمت به مردم و رضایت خداوند در رسیدن به کمال معنوی می‌تواند روحیه انسان را شاداب و خدمت‌رسانی به مردم را زیباتر کند.

به تشویق استاد بیوک اصل‌محمدی به داوری مسابقات قرآن روی آورد و به سفرهای تبلیغی بسیاری اعزام شد. در سفر به قزاقستان و حضور در مرکز صداوسیمای این کشور برخلاف تصور مسئولان آنجا تلاوتی فاخر اجرا کرد که موجب تحیر آن‌ها شد.

 

 

 

 

«حبیب مهکام» زمان طاغوت که فضای حاکم بر کشور سرشار از تفریحات نامشروع بود به لطف خدا و قرآن مسیر خود را به درستی انتخاب کرد، به طوری که با تشویق و حمایت خانواده در جلسات قرآنی تبریز شرکت کرد. در ابتدا توانایی تلاوت یا حتی صحیح‌خوانی قرآن را هم نداشت، اما با صبوریِ نخستین استاد قرآنش کم‌کم استعدادهای قرآنی وی شکوفا شد تا جایی که پس از ورود به دانشگاه تهران و حضور در جلسات قرآنی توانست کلاس‌های قرآنی متنوعی را تشکیل دهد.

این استاد قرائت قرآن که علاقه بسیاری به شعر و ادبیات دارد، نه تنها حافظ موضوعی قرآن است بلکه توانسته بیش از 10 هزار بیت شعر را حفظ کرده و در کلامش از آن‌ها استفاده کند.

به گفته مهکام، قرآن و کتاب‌های تفسیر قرآن بهترین منابع مطالعاتی هستند که هر چه در آن‌ها تدبر کرد باز هم کم است، چرا که اسرار بسیاری در آن نهفته است.

مشروح گفت‌وگوی فارس با «حبیب مهکام» استاد قرائت و داور بین‌المللی قرآن در ادامه آمده است.

 تشویق‌های مکرر نخستین استادم بنای قرآنی شدن مرا استوار کرد

*چگونه وارد عرصه‌های قرآنی به ویژه قرائت قرآن شدید؟

- اولین جلسه قرآنى که من به عنوان قرائت قرآن شرکت کردم در مراغه و در هیأت تبریزى‌ها بود. این هیأت سرپرستی به نام حاج غلامعلى توکلى داشت. آقای توکلی مغازه‌دار و معتمد شهر بود به طوری که هر کس در شهربانى کارى داشت و ایشان صلاحیت او را تایید مى‌کرد، شهربانى نیز می‌پذیرفت. این استاد قرآن که به تفسیر قرآن نیز تسلط داشت یک روز صبح که من در جلسه قرآن شرکت کرده بودم، از من خواست تا قرآن بخوانم، اما من در آن زمان توانایی خواندن قرآن را نداشتم و وقتی متوجه ناتوانی من شد به من گفت: «یک صلوات بفرست و همراه با من قرآن را تلاوت کن»، من همراه با تمام اشتباهاتی که داشتم قرآن می‌خواندم ولی با این وجود آقای توکلی دائم مرا تشویق می‌کرد تا حدی که حتی وقتی بعد از جلسه به قنادی پدرم رفتم دو نفر از اعضای همان هیأت به مغازه آمدند و در حضور پدرم از من تعریف کردند و به پدرم گفتند: «حاج آقا، پسرت خیلی خوب قرآن می‌خواند»؛ این تشویق‌های مکرر سبب شد تا بنای قرآنی شدن حبیب مهکام نهادینه شود.

 

 

پس از آن نیز وقتى در سال 1345 به تهران آمدم در جلسه قرآن استاد بزرگوار محمدعلى عزیزى که جلسه خوبى با نان هیأت تبریزی‌های مقیم تهران را سرپرستی می‌کردند و به گردن من حق استادى دارند، شرکت کردم. رفتار و منش ایشان من را بیشتر جذب قرآن کرد. همزمان با آن هیأت در سال 1349 نیز با تشویق اساتید بزرگ همچون آقای سیدجعفر صدر سخنرانی و تبلیغات را شروع کردم تا بتوانم آیات موضوعی قرآن را حفظ کرده و با استناد به آیات قرآن کریم صحبت کنم.

من از همان سال‌های 1346 تا کنون توفیق دارم کلاس آموزش قرآن داشته باشم. در آن زمان شروع به خواندن تفسیر قرآن نیز کردم، چرا که معتقدم برای درک و رساندن مفهوم و عمل به دستورات و آیات الهی باید معانی آن را دانست. پس از آن نیز از سال 1360 تا به حال توفیق داوری مسابقات قرآن کریم را دارم. الحمدلله هم داور و هم مجری مسابقات در تمام سطوح ملی و بین‌المللی هستم.

انس من با قرآن در زمان طاغوت به لطف خدا بود

*در دوران طاغوت فعالیت‌ها و جاذبه‌های دروغین جوانان را به خود جلب می‌کرد، چه شد با وجود این فضا به فعالیت‌های قرآنی تمایل پیدا کردید؟

- خانواده من مذهبی بودند البته در شهر تبریز نیز فضایی مذهبی حاکم بود، اما انتخاب راه قرآن و ورودم به این عرصه از لطف و کرامت خداوند است، بر همین اساس هر چه برای این نعمت انس با قرآن از خدا تشکر کنم باز هم کم است.

 *چگونه به سمت داوری مسابقات قرآن کریم روی آوردید؟

- پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1361 به عنوان قاری در صف‌های اول سالن مسابقات نشسته بودم، مرحوم حاج بیوک اصل محمدی من را می‌شناخت و گفت که تو هم داوری کن، با وجود اینکه من گفتم بلد نیستم اما با اصرار وی داوری مسابقات قرآن در کنارش آغاز کردم. در ابتدا در رشته صوت و لحن داوری می‌کردم که به خوبی برگزار می‌شد پس از آن من وارد عرصه داوری در رشته‌های قرائت قرآن شدم.

رعایت تقوا در قضاوت سخت‌تر از داوری مسابقات است

*قضاوت در پرونده‌هاى حقوقى سخت‌تر است یا داورى در مسابقات قرآن؟

- این دو هر کدام سختی‌های خود را دارد، به طوری که داورى در پرونده‌هاى حقوقى براى به اتمام رساندن خصومت دو طرف و داوری مسابقات قرآن به معنای اجراى عدالت در جهت احقاق حق است. البته وکالت از قضاوت هم از نظر رعایت تقوا سخت‌تر است، همانگونه که شاعر نیز می‌گوید: «وکالت گر دهد تغییر حالت‎/ عجب چیز بدى باشد وکالت»، اما در کل هم قضاوت و هم داوری در جایگاه خود سخت است که نمی‌توان مشکلات و سختی‌های آن را با هم مقایسه کرد.

*در مورد علایق‌تان بفرمایید. چه ورزشی را بیشتر دوست دارید؟

- به لطف خداوند من در هنر و رشته خطاطی و همچنین در شعر و ادبیات توانمندی‌هایی را کسب کردم به طوری که بیش از 10 هزار بیت شعر حفظ هستم.

 

 

علاوه بر این، من کوهنوردی را دوست دارم، ولی عاشق بازی والیبال هستم اما اکنون به علت بالا رفتن سن نمی‌توانم بازی کنم.

 *رابطه شما با مطالعه چگونه است؟

- خدا را شکر رابطه بسیار خوبی با مطالعه و کتاب دارم به طوری که در هنگام مطالعه احساس آرامش خاصی دارم و می‌توانم بگویم همیشه در حال مطالعه هستم و سعی می‌کنم از زمانم به بهترین شکل استفاده کنم.

مطالعه کتاب‌های تفسیر قرآن محور مطالعات من است

*بهترین کتابی که بیشتر بر روی شما تأثیرگذار بود، کدام کتاب است؟

- بهترین کتاب نه، بفرمایید بهترین کتاب‌ها. بهترین کتاب‌ها تفاسیر قرآن هستند و شب و روز من با کتاب‌های تفسیر سپری می‌شود. کتاب‌های دیگر هم مطالعه می‌کنم چرا که باید اطلاعات انسان به روز باشد، ولی محور مطالعات من کتاب‌های تفسیر قرآنی است.

*شما تألیفاتی نیز داشتید، درباره آن‌ها توضیح دهید.

- نگاهی بر بهره‌وری از دیدگاه قرآن کریم و کلام امام علی(ع) و سایر معصومان(ع) یکی از مهمترین تألیفات من است. علاوه بر این، تألیفاتی همچون تجوید، آداب  تلاوت قرآن، ملخص تاریخ قرائات، قرآن در آینه احادیث نبوی(ع)، نگاهی به تاریخ اسلام، نماز جمعه در قرآن و احادیث و نگرشی بر وقف و ابتداء از جمله آثار من در قالب جزوه است که برای آن زحمات بسیاری کشیدم و امیدوارم افراد بتوانند از آنها بهره بگیرند.

 

 

*شما برای تبلیغ به چه کشورهایی رفتید؟

- من به کشورهای مختلفی همچون بنگلادش، پاکستان، ترکیه، عربستان، قزاقستان و قرقیزستان رفتم که سفرهای پرباری بودند.

اجرای تلاوت قرآن ایرانیان مسئولان صدا و سیمای قزاقستان را متحیر کرد/ به جای 20 دقیقه 10 ساعت به ما زمان دادند

*خاطراتی از سفرهای تبلیغی که رفته‌اید، دارید؟

- در ماه مبارک رمضان سال 1373 به اتفاق چند نفر از دوستان به مدت 16 روز برای تبلیغ اسلام و فعالیت‌های قرآنی به کشور قزاقستان رفته بودیم. به یاد دارم که وقتی ما در آنجا قرآن می‌خواندیم، مردمی که جمع شده بودند حالت معنوی خاصی پیدا می‌کردند و استقبال خوبی می‌شد. یک روز صدا و سیمای قزاقستان به ما 20 دقیقه زمان داد تا پنج نفری به تلاوت قرآن بپردازیم. زمانی که ما برای اجرای برنامه وارد استودیوی پخش یکی از شبکه‌های قرقیزستان شدیم آنها با چهره‌ای حق به جانب و بدبینانه به ما نگاه می‌کردند، اما لحظه‌ای که قاری ایرانی شروع به تلاوت کرد با جذابیت دیدند که تلاوت قرآن عالم دیگری است و دلنشینی خاصی دارد، سپس به ما اعلام کردند که آنتن در اختیار شما است و می‌توانید به جای 20 دقیقه 10 ساعت تلاوت انجام دهید که این خاطره هیچ‌وقت از یاد من نمی‌رود، چرا که این جذابیت و رسیدن به این حالت به برکت قرآن است. برخورد اول آنها خوب نبود، اما پس از تلاوت قرآن آنها تحت تأثیر خاصی قرار گرفته بودند به طوری که دستورات اداره کل صدا و سیما را رها کردند و به ما گفتند که هر زمانی که می‌خواهید برنامه اجرا کنید ما تازه با زیبایی‌های قرآن آشنا شده‌ایم.

فعالیت‌های قرآنی ایران با سایر کشورهای غیر قابل مقایسه است/ به تدبر در آیات الهی بیشتر توجه شود

*فعالیت‌های قرآنی در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- برای بررسی فعالیت‌های قرآنی در ایران باید آن را به دو برهه پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب تقسیم کرد که البته فعالیت‌های قرآنی پس از پیروزی انقلاب در مقایسه با پیش از آن و زمان طاغوت غیر قابل مقایسه هستند چرا که امام خمینی(ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب برای گسترش امور قرآنی تلاش‌های بسیاری کردند تا جایی که اکنون شاهد هستیم افراد بسیاری جذب فعالیت‌های قرآنی شدند در حالی که پیش از پیروزی انقلاب شاید افرادی که توانمندی‌های قرآنی داشتند انگشت شمار بود.

 

 

میزان فعالیت‌های علوم قرآنی در زمان کنونی از جهت گستردگی پژوهش‌های قرآنی و رشد جمعیت حافظان قرآن در مقایسه با 30 سال گذشته و حتی کشورهایی که خود را ام القرای جهان می‌دانند، نیست به طوری که اکنون در ایران معنای واقعی قرآن را به مراتب بیش از دیگر کشورهای جهان در می‌یابیم. البته در حال حاضر بیشتر فعالیت‌ها در حوزه قرائت یعنی حرکت روی پوسته، سطح و ظاهر قرآن است در صورتی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 ملیون حافظ قرآن باید به تدبر و حفظ آیات نیز توجه شود تا به موفقیت‌های بیشتری نائل آییم.

*در انتها اگر صحبتی دارید بفرمایید.

- ورود در عرصه‌های قرآنی از الطاف خداوند است که افراد باید برای بهره‌بردن از این لطف الهی سعی در فعالیت و جذب سایر افراد در این عرصه داشته باشند که امیدوارم با همت مضاعف جوانان انقلابی و خوش‌فکر کشورمان شاهد پیشرفت اسلام و قرآن نه تنها در کشور بلکه در تمامی جهان باشیم که این امر با انس و تلاوت قرآن میسر می‌شود چرا که خداوند در بخشی از آیه 20 سوره مبارکه «زمر» می‌فرمایند: «فَاقْرَؤُوا مَا تَیَسَّرَ مِنْهُ؛ قرآن را آنقدر که برایتان میسر است بخوانید»، بنابراین بهتر است جوانان زمانی را برای تلاوت و انس با قرآن در نظر بگیرند تا به سعادتمند شوند. علاوه بر این به جوانان توصیه می‌کنم که به هر جایگاه و موقعیتی که رسیدند، احترام به بزرگتر به ویژه والدین را فراموش نکنند.



تاريخ : دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:, | 16:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مردم شهید پرور مراغه همچون همیشه حضوری پر شور در صحنه ی راهمپیمایی

22 بهمن  1394  داشتند و در خلق حماسه ی حضور دیگر همچون همه ی

شهرهای ایران اسلامی به صحنه آمدند .

راه‌پیمایی سراسری 22 بهمن در سالروز پیروزی انقلاب با حضور

طیف‌های مختلفی از دانشجویان ، دانش آموزان ، فرهنگیان ، اصناف

و .... و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصو‌ل‌گرا بود

.

 

IMG_8436

IMG_8413

 



تاريخ : جمعه 22 بهمن 1394برچسب:, | 23:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
وزارت کشور اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نامزدهای واجد شرایط اعلام شد.

 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 6 اعلام کرد:

در اجرایی ماده 17 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات  پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری  در استان که طبق نظریه شورای نگهبان واجد شرایط قانونی می باشند بشرح زیراعلام می گردد:

جدول استان آذربایجانشرقی و غربی

اعلام اسامی نهایی همه کاندیداهای انتخابات خبرگان (+جدول)



تاريخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:, | 19:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
طرح گاز رسانی به چهار روستای مراغه باحضور معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان مراغه به بهره برداری رسید. مشاهده در قالب PDF چاپ
 
IMG_8137
  دراین آیین ، طرح گازرسانی به چهار روستای مراغه با صرف 45 میلیارد ریال اعتبار و احداث و آسفالت راه سه روستا نیز با 36 میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان مراغه به بهره برداری رسیده است.

محمدی معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان مراغه درآیین بهره برداری از گازرسانی به چهار روستای قشلاق، تازه کند قشلاق، آشان و چوان علیا، گفت: ارایه خدمات درنظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان انجام می شود.

فرماندار، با اشاره به نام گذاری هفتمین روز از دهه فجر بنام انقلاب اسلامی، معنویت گرایی، حاکمیت ارزش ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی، افزود: هم اکنون انقلاب اسلامی ایران در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت احیای فرهنگ و تمدن نوین اسلامی رهنمون می شود.

رییس شرکت گاز مراغه نیز دراین آیین گفت: گازرسانی به چهار روستای قشلاق، تازه کند قشلاق، آشان و چوان علیا به طول 21 کیلومتر بوده و با اجرای این طرح ها یک هزار و 30 خانواده در قالب چهار هزار نفر از نعمت گاز بهره مند شدند.

محمدرضا ستیز، با بیان اینکه برای اجرای این طرح 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: هم اکنون بهره مندی روستاهای مراغه از نعمت گاز به 98 درصد رسیده و این آمار در مناطق شهری نیز 100 درصد است.

وی اظهارکرد: در سال جاری عملیات گازرسانی به 9 روستا با 80 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، آغاز شده که همه به بهره برداری رسیده و گازرسانی به روستای ازبک نیز در حال انجام است.

ستیز ادامه داد: هم اکنون 22 هزار و230 خانوار روستایی در قالب 77 هزار نفر جمعیت و 30 هزار خانواده شهری در قالب 152 هزار نفر جمعیت از نعمت گاز بهره مند هستند.

رییس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز درآیین بهره برداری از راه سه روستای این شهرستان گفت: طرح عمرانی احداث و آسفالت راه روستایی صومعه، هریس و یای شهری به طول 12 کیلومتر اجرا شده و برای اجرای آن 36 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ناصر حمیدی افزود: در سال جاری این اداره 32 کیلومتر راه روستایی احداث کرده که برای این میزان حدود 70 میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.

 



تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:, | 22:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 هشتم دی سال 1357 با جاری شدن خون شهید رضا شکاری در راه انقلاب، قطار حرکت مردمی علیه رژیم شاه سرعت گرفت و خون این شهید موجب تقویت شور و شعف انقلابی مردم، شعله ورتر شدن خشم آنان و تغییر حرکت های مردمی به نفع نهضت امام خمینی (ره) شد.

 

http://img7.irna.ir/1394/13941118/81952704/81952704-70500845.jpg

 

http://img7.irna.ir/1394/13941118/81952704/81952704-70500846.jpg

رضا شکاری، صبحگاه هشتم دی سال 57 که همزمان با فریاد مظلومیت به پا خواسته امت ایران در دفاع از آرمان های اسلام و ولایت به رهبری امام خمینی(ره) در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی شرکت کرده بود، در میدان مصلی با اصابت گلوله به ناحیه سرش شهد نوشین شهادت را نوشید و با خون خود غنچه تازه شکفته انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کرد.
این شهید که از معدود شهیدان انقلاب در مراغه است، با انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل پس از ورود به دانشگاه انرژی اتمی کشور در رشته مهندسی انرژی اتمی و حضور در جلسات مختلف و راهپیمایی های تهران آشنا و بر حسب احساس تکلیف خود، این آرمان ها را به شهرستان محل تولد خود منتقل تا نقشی در شور و شعف انقلابی مردم زادگاه خود ایفا کند.
در آن زمان، دو مسجد آقا محمدتقی و زنجیرلر (شهدای فعلی) مراغه مکان تجمع مردم برای آغاز تظاهرات خیابانی بود و مردم با پخش صدای تلاوت قرآن مرحوم عبدالباسط از بلندگوی این مسجدها که دعوتی برای شروع تظاهرات بود، به سوی آن ها روانه می شدند.
مردم انقلابی بسیاری در این شهرستان همپای امت به پا خواسته ایران، مردم مراغه را به سمت انقلاب هدایت می کردند اما بسیاری از مردم این شهرستان، رضا شکاری، جوان 21 ساله را بیش از هر انقلابی دیگر می شناسند که با نثار خون خود موفق شد سهمش را در آبیاری نهال انقلاب ایفا کند.
به بهانه سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی ایران با یکی از برادران و دو خواهر این شهید هم صحبت می شویم تا از فعالیت های وی در دوران انقلاب اسلامی آشنا شویم.
خواهر کوچک این شهید هم اکنون در سنگر تعلیم و تربیت مشغول بوده و سعی دارد راه برادرش را در این عرصه ادامه دهد.
یکی از خواهران این شهید با بیان اینکه رضا مهمترین نقش را در هدایت فامیل و آشناها به سمت انقلاب اسلامی داشت، گفت: برادرم پس از قبولی در دانشکده انرژی اتمی، عازم تهران شد و در آنجا با آرمان انقلاب اسلامی و امام راحل انس بیشتری پیدا کرد و پس از حضور در جریان 17 شهریور 57 درصدد بود به نوبه خود این شهرستان را به سمت انقلابی شدن هدایت کند.
مریم شکاری، افزود: براساس صحبت ها و تعریف های برادرم از وضعیت انقلاب سال 56 کاملا متوجه شده بودیم که شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور شدت بیشتری به خود گرفته و رضا بیشترین تاثیر را از شهیدان نجات الهی و آیت الله طالقانی گرفته بود.
وی، یادآور شد: رضا همیشه آرزوی شهادت در راه نهضت حسینی و انقلاب را در سر می پروراند و در ساعت 11 صبح هشتم دی، 40 روز قبل از ورود امام راحل به کشور، به آرزوی خود نایل آمد.
خواهر رضا شکاری، اظهار کرد: برادرم شعار 'کفن بپوشیم بر تن ای مادرم مگر من عزیزتر از علی اکبرم' را همیشه بر زبان جاری می کرد و در روز شهادتش نیز هنگام خارج شدن از خانه با این شعار از مادر خداحافظی کرد.
مریم شکاری، با بیان اینکه در آن زمان مرگ و شهادت با هم تفکیک نشده بود، ادامه داد: وقتی خبر شهادت رضا را بعد از چند ساعت از شهادتش به مادرم دادیم، وی اولین کسی بود که این افتخار را برای خانواده تبریک گفت.
بردار بزرگتر رضا شکاری نیز گفت: ایثارگری و حمایت از مظلومان مهمترین خصوصیت رضا بود که نمونه بارز آن عزیمت به روستاها برای تدریس افراد بی سواد بود.
جواد شکاری، افزود: رضا همیشه به دنبال ادامه راه حضرت سید الشهدا (ع) بود و اعلام می کرد، می خواهم با نثار خونم ادامه دهنده راه و نهضت امام حسین (ع) باشم.
وی یادآور شد: رضا در سال 1357 پس از موفقیت در آزمون سراسری وارد دانشکده اتمی کشور در رشته مهندسی انرژی اتمی شد و در سال دوم دانشگاه همپای مردم ایران در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی به شهادت رسید.
خواهر بزرگ این شهید نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جو حاکم دوران انقلاب در مراغه موجب نگرانی خانواده هایی که در تظاهرات شرکت داشتند، می شد که حرف های برادرم رضا در ارتباط با اهداف انقلاب اسلامی، خانواده ها به حصوص مادرم را دلگرم می کرد.
سارا شکاری، افزود: مادرم، رضا و برادر بزرگترم حسین را که خلبان نیروی هوایی در پایگاه شکاری بوشهر بود را بیمه امام زمان(عج) کرده بود چرا که هر دو آن ها ارتباط نزدیکتری با انقلابیان داشتند که حسین به علت سرنگون کردن مجسمه شاه در بوشهر، بازداشت و به اعدام محکوم شد و رضا نیز در جریان راهپیمایی با اصابت تیر از ناحیه سر به شهادت رسید.
وی، یادآوری کرد: پس از شهادت رضا، برادرم حسین فعالیت های انقلابی خود را بیشتر کرد و پس از دستگیری و محکوم شدن به اعدام، در 12 فروردین چند ساعت قبل از اجرای حکم توسط نیروهای انقلابی از دست نیروهای رژیم آزاد شد.
سارا شکاری، افزود: پس از شهادت برادرم رضا، مادرم با وجود اینکه خیلی ناراحت بود، علاقه به آرمان های انقلاب مانع از بروز این ناراحتی می شد به طوری که پس از تشییع پیکر برادرم در حیات منزل به سخنرانی پرداخت و مردم را برای حضور بیشتر در راهپمایی ها و حمایت از انقلاب اسلامی دعوت کرد.
کریم اصغروند، از دوستان صمیمی رضا شکاری و همسر خواهر وی (مریم) نیز در این ارتباط گفت: با توجه به اینکه مراغه در آن زمان شهری کوچک نسبت به مراکز استان بود، راهپیمایی ها به شکل گسترده ای انجام نمی شد ولی تظاهرات مردم این شهرستان پس از کشتار 17 شهریور 1357 شکلی جدی تر به خود گرفت.
وی افزود: پس از تشییع پیکر رضا، مادر ایشان پس از ورود مردم به خانه شان برای تسلی خاطر، مردم را به ادامه حمایت از انقلاب دعوت کرد و گفت، حاضرم تمامی فرزندانم را قربانی انقلاب و امام امت (ره) کنم.
اصغروند، اظهار کرد: نحوه صحبت مادر رضا، باعث شور و شعف دوچندان در بین مردم شد به طوری که جمع حاضر، از خانه خارج شده و اقدام به آتش زدن برخی مراکز از جمله سینماها و کارخانه های مشروب سازی در این شهرستان کردند.
وی، گفت: شهادت رضا، عامل تقویت تظاهرات مردمی مراغه شد و سخنرانی مادر رضا، آتش خشم مردم مراغه را نسبت به رژیم پهلوی شعله ورتر کرد.
دوست رضا شکاری، یادآوری کرد: بعد از شهادت رضا، مردم بسیاری از روستاها که با اجبار نیروهای رژیم پهلوی راهپمایی هایی در حمایت از این رژیم ترتیب می دادند به صورت خودجوش برای حمایت از انقلاب راهپیمایی کردند.
اصغروند، افزود: مردم این روستاها تا چهلمین روز درگذشت رضا که همزمان با ورود امام راحل بود اقدام به برپایی مجالس ترحیم می کردند که این اقدام ها نیز موجب نفوذ بیشتر انقلاب در اذهان مردم می شد.
شهید رضا شکاری متولد 18 دی 1336 در مراغه دارای چهار برادر و پنج خواهر بوده و پس از اخذ دیپلم، در آزمون سراسری شرکت و در رشته مهندسی انرژی اتمی پذیرفته شد.
سند هویتی این شهید، 26 مهر سال جاری با حضور پدران برخی شهدای هسته ای و مدافع حرم، در یادواره ' از شهدای هسته ای تا مدافعان حرم' با عنوان نخستین شهید هسته ای کشور رونمایی شد.



تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:, | 23:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 پاواسکویا مبرهن، تنها مسیحی ساکن در مراغه، با وجود پیشنهاد خواهرزاده اش برای سکونت در ایتالیا، همنشینی با مسلمانان را ترجیح داده و داشتن آرامش و امنیت را بهترین ثمره زندگی در کنار آنان می داند.

 

 

http://img7.irna.ir/1394/13941118/81952661/81952661-70501193.jpg

همراه با چند تن از دوستان رهسپار منزلی می شوم که در آن یک بانوی مسیحی زندگی می کند که با ته لهجه روسی، فارسی سخن می گوید و پس از 21 سال زندگی در ایران و 46 سال در خارج از کشور و داشتن شرایطی مانند رفتن به ایتالیا و سکونت در آنجا، همچنان شهرستان مراغه و زندگی در کنار مسلمانان را ترجیح داده است.
هنگام ورود به خانه این بانو در روستای نوا در فاصله سه کیلومتری شهرستان مراغه ، سبک معماری ساختمان که برگرفته از معماری ایرانی - اروپایی و نظم و ترتیب داخل حاکم بر منزل، نظر همه را جلب می کند؛ تازه گرم نگاه به معماری و نظم خانه بودیم که استقبال گرم و صمیمی خانم مسیحی 67 ساله با اصالت مولداویایی، نگاه ها را به سمت خود می کشاند.
وی که بیشتر کلمات را فارسی با ته لهجه روسی و گاهی آذری بر زبان جاری می کند، مهربانانه پذیرای ما می شود و این کار او آموزه معروف 'مهمان حبیب خدا است' را درذهن من تداعی می کند.
مرتضی باستانی، عضو شورای اسلامی مراغه که ما را در دیدار این بانوی مسیحی همراهی می کرد، پاواسکویا را 'پاشا' خانم صدا می زد؛ وقتی علت این نامگذاری را از او سوال می کنم، می گوید: من با نصرت (شوهر پاواسکویا) فامیل هستیم و با توجه به اینکه خانواده ام این بانو را خیلی دوست دارند برای راحتی تلفظ، نام وی را پاشاخانم صدا می زنند.
بانوی مسیحی می گوید: در سال 1949 میلادی در یکی از روستاهای کیشناو ( پایتخت جمهوری مولداوی) به دنیا آمدم و پس از مهاجرت خانواده ام به کیشناو در سال 1971 میلادی، با نصرت آشنا و در سال 1973 با وی ازدواج کردم و هم اکنون 44 سال از زندگی مشترک مان می گذرد.
پاواسکویا خانم با بیان اینکه من دو فرزند بنام های رامین (رامس) و پروین دارم که آنان نیز ساکن مراغه هستند، افزود: 23 سال از زندگی مشترک خود را در شهرهای مختلف از جمله مسکو، دوشنبه و باکو سپری کردیم و سپس با پیشنهاد پسرم، 12 آذر 1373 به ایران آمدیم.
'من ایران دوست دارم' جمله ای است که پاواسکویا آن را با لهجه خاص خود در حین گفت و گو به زبان می آورد و می گوید: زندگی در این کشور به مراتب راحت تر و آرامش بخش تر از کشورهای دیگر است.
وی اضافه می کند: با اینکه به جز همسر و دو فرزندم در این کشور فامیل دیگری ندارم، اما در سایه محبت مردم این سرزمین هیچ وقت نخواستم به کشورم بازگردم یا در کشور دیگری زندگی کنم.
تنها مسیحی مراغه ای یادآوری می کند: خواهرزاده ام هم اکنون در ایتالیا زندگی می کند و با وجود اصرار وی برای مهاجرت به این کشور، زندگی در این محل را ترجیح می دهم و حتی برای تفریح نیز مشتاق رفتن به کشور دیگری نیستم.
پاواسکویا، احساس همبستگی با ملت ایران را مهم ترین ثمره حضور 21 ساله خود در ایران می داند و تاکید می کند: هیچ وقت احساس تنهایی نکرده ام، در اینجا همانند کشور خودم راحت هستم و محبت و مهربانی اطرافیان حس تعلق خاطر عجیبی در من نسبت به ایران و مراغه ایجاد کرده است.
وی، برخورد همسایه ها و مراغه ای ها با خودش را همانند خواهران و برادران صمیمی می داند و می افزاید: آنان با من همانند خواهر دینی خود رفتار می کنند و تاکنون کوچک ترین تبعیضی در رفتارهای آنان ندیده ام.
پاواسکویا، اظهار می کند: در همه سال های اقامتم در این شهرستان، همسایه ها و دوستان مان همیشه در کنارمان بودند و عید کریسمس را برای تبریک به منزل مان می آیند.
وی ادامه می دهد: 21 سال در مولداوی مربی مهدکودک بودم و در کنار آن کشاورزی و باغداری هم می کردم و در ایران نیز در کنار همسرم تمامی کارهای مربوط به خانه و باغداری را باهم انجام می دهیم، حتی این خانه را نیز به کمک هم احداث کرده ایم.
پاواسکویا، که از ما برای دیدن باغچه حیاط خانه شان در فصل بهار دعوت کرد، یادآوری می کند: در فصل بهار به همراه شوهرم در حیاط خانه گل و سبزیجات پرورش می دهیم تا هم بتوانیم فعالیت مستمری داشته باشیم و هم روحیه و سلامتی خود را تقویت کنیم.
نصرت مبرهن، شوهر ایرانی خانم پاواسکویا نیز، انضباط منسجم و تعارف کمتر را مهمترین خصوصیت همسرش می داند و می گوید: خانواده وی نیز این ویژگی ها را داشتند و ما همیشه از دوران طفولیت فرزندانمان بر تعارف کمتر، صداقت و منضبط بودن بچه ها تاکید کرده ایم.
نصرت مبرهن، افزود: ساده زیستی، تواضع، قانع بودن و توقع نداشتن از دیگر خصوصیت های پاواسکویا است و همشیه از بچه ها نیز خواسته این خصوصیت ها را حفظ کنند.



تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:, | 23:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان مراغه 140 نفر از خرده فروشان مواد مخدر و معتادان تابلو دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: جمع آوری 140 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان مراغه
 

سهراب رحیم‌زاده  اظهار داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده، در تعدادی از محله‌ها و نقاط آلوده شهرستان مراغه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: این طرح با حضور چندین تیم از واحدهای گشتی یگان‌های عملیاتی و همچنین ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان مراغه اجرا شد.

رحیم‌زاده گفت: با اجرای این طرح 140 نفر از معتادان متجاهر و خرده فروش مواد مخدر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: اجرای طرح تشدید ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با معتادان تابلو با قوت ادامه دارد و جزو خط قرمزهای پلیس است و نیروی انتظامی قاطعانه با این گونه رفتارها برخورد می‌کند و از همشهریان خواست در صورت هر گونه مشکلات فردی و اجتماعی مراتب را به پلیس 110 اطلاع کنند.



تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:, | 10:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
آيت ا... محمد تقي پورمحمدي: متاسفانه در برخي استان‌ها از جمله آذربايجان شرقي در گزارشات حفظ امانت نشده و گاهي گزارشات بي‌اساس به شوراي نگهبان رسيده و اين امر موجب بروز مشكلات براي بعضي افراد شده است.
بر برگزاري انتخابات پرشكوه با حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي تاكيد دارد و زماني كه به او يادآوري مي‌شود صلاحيتش براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان با وجود عضويت در آن تاييد نشده است، مي‌گويد كه «فقهاي شوراي نگهبان را عادل و متقي مي‌دانم اما آنان بر اساس گزارشاتي كه به دستشان مي‌رسد قضاوت مي‌كنند كه متاسفانه در برخي استان‌ها در گزارشات حفظ امانت نشده است.» آيت ا... محمد تقي پورمحمدي كه اكنون نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه و توليت حوزه علميه مراغه است درگفت‌وگويي به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره وظايف خبرگان پرداخت که در ادامه مي‌خوانيد:
 
وظيفه اصلي نمايندگان مجلس خبرگان چيست؟
 
نمايندگان مجلس خبرگان دو وظيفه اساسي دارند يكي انتخاب رهبري چنانچه بعد از ارتحال رهبر كبير انقلاب مقام معظم رهبري توسط مجلس خبرگان انتخاب شدند و وظيفه دوم نظارت بر بقاء شرايط لازم در رهبري كه اين نظارت به معناي مچ‌گيري نيست بلكه به جهت تقويت رهبري و پاسداری از ولايت فقيه است.
 
برخي معتقدند خبرگان جاي جوانگرايي نيست و برخي مي‌گويند جاي پيران از كارافتاده نيست، نظر شما چيست؟
 
آنچه مسلم است شايستگي به سن و سال نيست بلكه خوب است جوانان فاضل فرهيخته، توانا و پركار در كنار شخصيت‌هاي مسن و باتجربه در مجلس خبرگان رهبري حضور داشته باشند و اين دو نه تنها باهم منافات ندارند بلكه مكمل همديگرند و در تاريخ اسلام اسامه بن زيد با اينكه جوان بود از طرف پيامبر به فرماندهي منصوب شد يا حبيب بن مظاهر در كربلا با وجود سن بالايش در نهضت امام حسين درخشان ظاهر شد و در كنار وی جواناني مانند علي اكبر و قاسم نهضت عاشورا را رقم زدند.
 
معيار انتخاب يك عضو مجلس خبرگان چيست؟
 
يك نماينده خبرگان دركنار اينكه بايد مجتهد متجزي و معتقد به نظام اسلام باشد بايد بينش سياسي و قوه تشخيص داشته باشد تا بتواند مسائل را تحليل كرده و شرايط لازم در رهبري را تشخيص دهد لذا خوب بودن و توانمند بود هردو لازم است و اين دو مانع‌الجمع نيستند.
 
مردم چگونه مي‌توانند نماينده اصلح را انتخاب كنند؟
 
اين وظيفه رسانه‌هاست، مخصوصا رسانه ملي كه بايد تمام تلاش خود را در جهت معرفي كانديدا‌ها به‌كار گيرد تا مردم نسبت به كانديدا‌ها شناخت كافي داشته باشند كه متاسفانه صداوسيما در اين مساله تاكنون آن‌طور که باید عمل نكرده است.
 
چه موضوعاتي بايد از تريبون نمازجمعه مطرح شود؟
 
تريبون نماز جمعه منتسب به ولي فقيه است لذا بايد در آن از منويات امام و رهبري الهام گرفته شود و مسائلي كه موجب وحدت و همدلي مردم است مطرح شود و بايد از حرف‌هاي دشمن شادكن و تفرقه افكن و طرح مسائلي كه موجب اختلافات سياسي و منطقه‌اي و هزينه براي نظام می‌شود خودداري شود. چنانچه منويات حضرت امام در رابطه با تريبون نمازجمعه اين بود و ائمه جمعه را به وحدت دعوت مي‌كردند و مي‌فرمودند مادامي كه مردم متحد و حامي اين نظام باشند دشمنان هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند. در نمازجمعه بايد آنچه دغدغه جامعه و مردم است مطرح شود نه مسائل حزبي و جناحي، تريبون نمازجمعه مال يك حزب و جناح نيست و منتسب به رهبري است و چنانكه ولي فقيه پدر امت و رهبر همه طيف‌ها و جناح‌هاي سياسي است، امام جمعه نيز بايد نقش پدري داشته باشد و با الفت و مهرباني با همه برخورد كند و سعي كند طوري تلقي نشود كه اين تريبون مختص گروه و جناح خاصي است.
 
چقدر نماز جمعه‌های ما بر اساس منويات امام است؟
 
اساس سياست‌گذاري بر اين است كه نمازجمعه بر مبناي منويات حضرت امام و مقام معظم رهبري باشد اما چنانكه در بعضي تريبون‌ها مشاهده مي‌شود اين مساله رعايت نشده و برخی ائمه‌جمعه حرف‌هايي به زبان مي‌آورند كه با منويات امام و رهبري تطابق ندارد. معمولا ائمه جمعه مسائل را بر اساس تشخيص خودشان و با درنظر گرفتن مصالح نظام و مردم مطرح مي‌كنند ولي متاسفانه گاهي مشاهده مي‌شود برخي از حضرات مطالبي را بر اساس گرايش‌هاي جناحي - سياسي مطرح مي‌كنند كه اين آفت ممكن است در كوتاه‌مدت فايده‌هاي مقطعي برايشان داشته باشد اما در درازمدت به صلاح تريبون مقدس نمازجمعه نيست.
 
با توجه به اينكه صلاحيت خود شما احراز نشده است، نظرتان درباره رد صلاحيت‌ها چيست؟
 
بنده فقهاي شوراي نگهبان را عادل و متقي مي‌دانم و آنان بر اساس گزارشاتي كه به دستشان مي‌رسد قضاوت مي‌كنند كه متاسفانه در برخي استان‌ها از جمله آذربايجان شرقي در گزارشات حفظ امانت نشده و گاهي گزارشات بي‌اساس به شوراي نگهبان رسيده و اين امر موجب بروز مشكلات براي بعضي افراد شده است. اميدوارم فقهاي معظم با تجديد نظر مانع تضييع حقوق شهروندان شده و موجب صيانت آبرو و حيثيت اشخاص شوند تا با حضور همه سلايق انتخاباتي پرشور برگزار شود.
نامه نیوز


تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:, | 11:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
بعد از گذشت 39 سال 1300 قطعه از فسیل‌های تپه مراغه که به آمریکا برای تحقیق و بررسی منتقل شده بود به آغوش کشورمان بازگشت.

 فسیل‌های مراغه با قدمتی بیش از  هفت میلیون سال، که پیش از انقلاب برای مطالعه و تحقیق راهی آمریکا شده بودند با تلاش‌های سازمان حفاظت محیط زیست به ایران منتقل شده و امروز رونمایی می‌شود، تا ساعاتی دیگر شاهد رونمایی از موج سوم اشیای تاریخی-طبیعی کشورمان خواهیم بود.
 
*از فسیل زرافه تا ببر دندان خنجری
 
سومین محموله اشیای ارزشمند تاریخی طبیعی که از آمریکا بازگشت؛ متعلق به مراغه است شامل نمونه‌های چون زرافه، کرگدن، ماستادون یا ببر دندان خنجری و برخی جوندگان دیگر است.
 
*بازگشت نخستین اثر ملی-طبیعی و تاریخی
 
فسیل‌های منطقه فسیلی مراغه، قدمت هفت میلیون ساله این منطقه را به عنوان نخستین اثر ملی، طبیعی و فسیلی ایران بازگو می‌کنند که همین مورد گویای واضح ارزش آن‌ها و اهمیت بازگشتشان به کشور است.
 
*فسیل‌ها راهی موزه ایران و مراغه می‌شوند
 
تعداد فسیل‌های بازگشتی حدود 1300 قطعه بوده و این قطعات در ابعاد و اندازه‌های مختلف است در بین این قطعات اندازه‌هایی به وسعت یک سانتی متر که مربوط به قسمتی از دندان است وجود دارد تا قطعاتی به اندازه 10 سانتی متر که مربوط به زانوی حیوان است.
 
فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره می‌گوید: قطعاتی که ارزش موزه‌ای دارند به موزه تاریخ طبیعی ایران و مراغه منتقل می‌شود و برخی دیگر چون اندامی مثل دندان که صرفا ارزش تحقیقاتی داشته و جذابیتی برای موزه ندارند در مرکز پژوهشی باقی می‌مانند.
 
*داستان چه بود؟
 
در سال‌های 1354 و 1355 گروه مشترکی از کاوشگران ایرانی و آمریکایی با اجرای عملیاتی اکتشافی در منطقه مراغه و مناطق اطراف دریاچه ارومیه، موفق به کشف حدود سه هزار قطعه فسیل منحصر به فرد مربوط به دوران سوم زمین شناسی از جمله 802 قطعه فسیل ارزشمند مهره داران و یک جمجمه کامل متعلق به نمونه مشخصی از پستانداران شدند پس از کشف فسیل ‌ها، تعدادی از آن‌ها به موجب توافقی که بین موزه‌ تاریخ طبیعی ایران با بخش دیرینه شناسی موزه لس آنجلس انجام شده بود، برای مطالعه، شناسایی و طبقه بندی در سه مرحله به موزه مذکور در ایالات متحده ارسال و مقرر شد که پس از پایان مطالعات و نتیجه گیری در موعدهای تعیین شده بین 6 ماه تا یک سال به ایران باز گردانده شوند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این فسیل‌ها که از نشر حقوقی در واقع بخشی از اموال ایران بود، همچنان در ایالات متحده باقی مانده و این کشور از تعهدات خود سرباز زد.
 
از این رو در سال 1361 ایران برای استرداد فسیل‌ها به عنوان بخشی از اموال خود و دریافت خسارت وارده، دعوایی علیه دولت آمریکا به علت نقص تعهدات خود در دیوان دعاوی ایران-ایالات متحده ارائه داد، پس از طرح دعوا نیز دولت آمریکا همچنان به بهانه واهی از همکاری و انتقال آن‌ها به ایران امتناع ورزید تا این که تبادل لوایح و مدارک بین طرفین پایان یافت و حتی جلسه رسیدگی دیوان به دعوی نیز با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست در آبان ماه 1393 برگزار شد.
 
سرانجام به دنبال پیگیری‌های حقوقی مستمر در دیوان داوری ایران-آمریکا و در جریان جلسات رسیدگی رسیدگی دیوان، دولت ایالات متحده آمادگی خود را برای همکاری و تربیت انتقال این اموال به ایران با هزینه خود به همراه نتایج تحقیقات و گزارشات روی این فسیل‌ها اعلام کرد.
 
گفتنی است؛ کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست برای شناسایی، تعیین اصالت فسیل‌ها و کارهای حقوقی به آمریکا رفته و شرایط انتقال آن‌ها به کشور را فراهم کردند.


تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394برچسب:, | 10:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و صهیونیست‌ها با راه انداختن جنگ فرقه‌ای در میان مسلمانان درصدد از بین بردن محور مقاومت و تامین امینت برای صهیونیست‌ها هستند.
 
 
 
 

 

آمریکا با داعش دنبال محو محور مقاومت است/ واهمه‌ای از داعش و صهیون‌ها نداریم

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی در یادواره 16 شهید مدافع حرم آذربایجان‌شرقی در مسجد امام‌زاده مراغه اظهارکرد: شهادت برای حفظ دین بزرگ‌ترین سعادت برای انسان دیندار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهادت مکان و زمان نمی‌شناسد، افزود: مدافعان حرم برای پاسداری از حریم اهل بیت عاشقانه گام در این راه نهاده‌اند.

تویسرکانی گفت: جوانان ایرانی در مکتب اهل بیت پا به عرصه وجود گذاشته‌اند و برای حفظ این مکتب حاضر هستند از همه چیز خود گذشت کنند و اگر نبود فداکاری و از خودگذشتگی جوانان ایرانی و شیعیان عراق، سوریه و حزب‌الله در لبنان الان هیچ اثری از عتبات نبود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: گروه‌های تکفیری داعش با پرچم لااله‌الاالله و بنام اسلام پیاده‌کننده نقشه‌های شوم استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و صهیونیست‌ها با راه انداختن جنگ فرقه‌ای در میان مسلمانان درصدد از بین بردن محور مقاومت و تامین امینت برای صهیونیست‌ها هستند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی افزود: مردم همیشه در صحنه و آگاه ایران اسلامی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب در تمام صحنه‌ها آگاهانه آماده حضور و خلق حماسه هستند.

وی افزود: آرمان اصلی مردم ایران اسلامی شهادت در راه خدا و ارزش‌های دین است و در این راه از آمریکا، داعش و صهیونیست‌ها ذره‌ای ترس و واهمه ندارند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این یادواره گفت: شهدای مدافع حرم الگوی بهترین الگو برای جوانان و قهرمانان جبهه مقاومت هستند.

سرهنگ پاسدار رضا سامی، با بیان اینکه خانواده‌های شهدای مدافع حرم برای فرزندان خود افتخار می‌کنند، افزود: مردم ایران اسلامی نیز به این عزیزان بیشتر از هر چیز افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای مدافع حرم افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «شهدای مدافع حرم هر کجای عراق و سوریه به شهادت برسند همانند شهادت در جوار حرم حضرت سیدالشهدا است».

در پایان این یادواره از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از آذربایجان‌شرقی تجلیل و قدردانی شد.

شهیدان علی کنعانی، امین کریمی، امیر لطفی، محمودرضا بیضایی، سید عبدالصمد امام پناه، محمدرضا فخیمی، عباس عبداللهی، وحید نومی، حجت اصغری، حامد جوانی، مهدی علیدوست، اسماعیل کریمی، احمد اعطایی، محسن فرامرزی، محرم علیپور و روح‌الله طالبی‌اقدم جوانانی هستند مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی آنان را در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرده‌اند.



تاريخ : جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, | 22:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه گفت: نفوذ کلام و اقتدار مرجعیت شیعه در طول تاریخ عامل در هم شکستن طاغوت‌ها بوده است.

خبرگزاری فارس: نفوذ کلام و اقتدار مرجعیت شیعه عامل شکست طاغوت‌ها بوده است
 

 حجت الاسلام و المسلمین  محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مراغه اظهار داشت: نفوذ کلام و اقتدار مرجعیت شیعه در طول تاریخ عامل در هم شکستن طاغوت‌ها بوده است.

وی با اشاره به نقش جایگاه مرجعیت شیعه در میان مردم ایران و کشورهای منطقه افزود: امام خمینی (ره) نیز به عنوان یک مرجع شیعه علیه حکومت شاه به پا خواست و آن را سرنگون کرد.

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به نقش روشنگری رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام افزود: رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب علاوه بر مردم ایران امروز چراغ راه جوانان کشورهای اسلامی و جهان است.

پورمحمدی افزود: انقلاب اسلامی با خون شهیدان آبیاری و ایران به کشوری مقتدر در منطقه تبدل شده است.

وی با بیان اینکه امروز نام و اقتدار مردم ایران لرزه براندام دشمنان انداخته‌اند، افزود: امروز ارتش، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی ایران اسلامی قدرتمند‌تر از دوران دفاع مقدس در سایه فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آماده دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره با سالروز صدور حکم تاریخی میرزای شیرازی علیه توتون و تنباکو در مقابل خوی استکباری انگلیس افزود: نفوذ مرجعیت شیعه در طول تاریخ طاغوت‌ها را در هم شکسته است.

 

 



تاريخ : جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, | 22:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام در کاهش تنش ها بین ایران و سایر کشورها تاثیرگذار بوده است، گفت: شعار عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی توسط روحانی در ایام انتخابات، با ایجاد تعاملات بین المللی در شرایط پسا برجام تحقق یافته است.
 
تحقق شعار عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی با ایجاد تعاملات بین المللی زیر سایه برجام/دولت روحانی پروژه ایران هراسی را نقش بر آب کرد

مهدی دواتگری : در خصوص شعار حسن روحانی در ایام انتخابات مبنی بر عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی و منظور وی از این شعار، اظهار داشت: ایرانی ها ملتی با فرهنگ و تاریخ غنی هستند که در جامعه بین المللی به خوبی نقش خود را ایفا می کنند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان تحقق شعار انتخاباتی رئیس جمهوری، بیان کرد: شعار انتخاباتی آقای روحانی در ایام انتخابات به لحاظ مسائل سیاسی که در سال های اخیر شاهد بودیم و در جهت رفع موانع و ایجاد تعاملات بین المللی در شرایط پسا تحریم تحقق یافته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت فعلی ایران توانسته است بر موضوع ایران هراسی غلبه کند، ادامه داد: کشورهای آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی با روحیه مستکبرانه خود، به دنبال القای موضوع ایران هراسی در منطقه بودند.

دواتگری با بیان اینکه فضای ضد حقوق بشری در این کشورها حاکم است ولی در عین حال به انتقاد از ایران می پرداختند، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل با ساختار خاص خودش به دنبال رفع فضای ایران هراسی در جهان بود که در این راه موفق شده است.

وی افزود: برجام در کاهش تنش های ایران با سایر کشورها نقش اساسی داشته است.



تاريخ : جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, | 15:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رویانیان: با فکر و ذهن خود درباره مردم قضاوت نکنید؛‌حاضرم به دست‌بوسی مردم مراغه بیایم

محمد رویانیان در پاسخ به نماینده مراغه گفت: روند مورد انتقاد شما دو سال و اندی پس از کناره‌گیری اینجانب ادامه داشته و هم اینک نیز مالکان لاشه خودروهای فرسوده مراکز اسقاط می‌باشند.

خبرگزاری فارس: رویانیان: با فکر و ذهن خود درباره مردم قضاوت نکنید؛‌حاضرم به دست‌بوسی مردم مراغه بیایم
 

مهدی دواتگری نماینده مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در حاشیه نشست علنی روز سه‌شنبه (13 بهمن ماه 94) پارلمان در نشستی خبری از تخلفات صورت‌گرفته در این حوزه با مدیریت رویانیان و پورمحمدی وزیر اسبق کشور خبر داد.

به دنبال آن محمد رویانیان در پاسخ به صحبت دواتگری گزارشی از عملکرد ستاد سوخت ارائه کرد.

دربخش زیر متن کامل جوابیه رویانیان به دواتگری را می‌خوانید:

آقای دواتگری، امیدوارم مصاحبه شما مانور تبلیغاتی نبوده و از روی احساس تکلیف بوده باشد! اگرچه متأسفانه هر چه بود، خلاف واقع می‌باشد.

مصاحبه جنابعالی با هر نیت و قصد و غرضی بوده باشد حاوی مطالبی بر خلاف شرع مقدس و قانون مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اولا: در خصوص عملکرد جناب آقای پورمحمدی به عنوان وزیر کشور و نیز عملکرد ایشان در ستاد سوخت از سال 1385 تا 1387، ایشان هم عالم و هم دلسوز و هم وزیر کشور سابق با سابقه درخشان خدمات به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و خود ایشان اگر تشخیص دادند پاسخ شما را می‌دهند.

ثانیا: علی‌رغم این که به احترام نماینده بودن شما نمی‌خواستم پاسخ دهم، لکن به دلیل اینکه شما نام بنده را با اتهامات وارده به صورت غیرقانونی برده‌اید، توضیح می‌دهم:

در مورد عملکرد ستاد سوخت از سال 1388 تا 1391 باید به اطلاع برسانم؛ مبنای عملکرد ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل، قانون 10573 مصوب 1386/9/28 که به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده و در تاریخ 1386/10/1 به دولت ابلاغ شده، بوده است. در این قانون، نخست مسئولیت‌های دولت و سپس اختیارات دولت در اعطای کمک‌ها،‌یارانه‌ها و تسهیلات تصریح شده است و دولت نیز با تصویب‌نامه‌ای کلیه اختیارات خود را بر اساس اصول 138 و 127 قانون اساسی به کارگروهی به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور و ستاد سوخت تفویض نمود که این مصوبات طی شماره 13943 تا 39614 مورخ 1387/02/03 برای اجرا ابلاغ گردید و از سوی دیگر آئین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیز در این راستا به شماره 61572 ت 42596 مورخ 1388/3/2 تصویب و ابلاغ گردید.

علیهذا توجه شما و تمامی کسانی که مصاحبه شما را خوانده و یا چاپ کرده‌اند را به نکات ذیل جلب می‌نمایم:

1. مراکز اسقاط موظف به پرداخت 1.5 میلیون یا 2 میلیون تومان به دولت نبوده‌اند بلکه دولت باید به ازاء هر خودرو اسقاطی 1.5 میلیون تومان به دارنده و مالک خودروی فرسوده، بر اساس گواهی مراکز اسقاط، پلیس، ستاد سوخت و تجمیع اطلاعات سه‌گانه و تأیید رایانه‌ای به طور سیستمی از طریق حساب صنعتی پرداخت می‌نمود، نه به مراکز اسقاط.

2. در خصوص 55 هزار تومان پولی که از محل لاشه خودرو به ستاد باید پرداخت می‌شد، این اقدام بر اساس مصوبه 53222/ت42424ت مورخ 1388/3/10 دولت بوده که با نظر مجلس شورای اسلامی اصلاح و طی مصوبه  458906/ت42596گ مورخ 1389/11/16 ابلاغ و اجازه استفاده از ارزش لاشه برای امور مربوطه ستاد، مجددا صادر گردید و اساسا تأکید این مصوبات و نظر هیأت تطبیق بر این بود که این مبالغ در مراکز غیردولتی و برای اشخاص غیردولتی دخیل طرح نوسازی، هزینه شود و نباید به خزانه واریز می‌شد.

3. در مورد اینکه گفتید با صدور سه برگه اسقاط، خودرو از خارج وارد می‌شده، مع الاسف باید بگویم هر کسی می‌داند واردات خودرو پس از ثبت سفارش و اخذ مجوز، از طریق وزارت صنعت و تجارت صورت می‌پذیرد و با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی و طی مراحل شماره‌گذاری توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مجاز به ورود و بهره‌برداری است نه با مجوز ستاد سوخت. برگه اسقاطی که شما به آن اشاره کردی مربوط به اعمال کنترل ورود خودروهای پرمصرف و همچنین کمک به دارندگان و مالکان خودروهای فرسوده از این محل بوده که بر اساس موارد 1 و 2 و 4 قانون و مصوبه شماره 458904/ت 42596 ک اصلاحی مجلس و دولت و مصوبه شماره 43923/100951 مورخ 1389/5/9 دولت صورت گرفته است و کاملا قانونی از زمان گذشته و پس از کناره‌گیری بنده نیز ادامه داشته است و در مصوبه صراحتا به پرداخت 1.5 میلیون از طریق گواهی واردکنندگان به مالکان خودروهای فرسوده بدون واریز به خزانه تأکید شده است و تا قبل از سال 88 نیز در ردیف بودجه سالیانه به تصویب مجلس می‌رسید.

4. روند مورد انتقاد شما دو سال و اندی پس از کناره‌گیری اینجانب ادامه داشته و هم اینک نیز مالکان لاشه خودروهای فرسوده مراکز اسقاط می‌باشند.

در پایان به عنوان یک انسان به شما توصیه می‌کنم با فکر و ذهن خود درباره مردم قضاوت نکنید، چرا که قابل کنترل نمی باشد. چون ذهن و فکر، گاهی خطاکار و گاهی شیطنت می‌کند و وقتی به گفتار و عمل تبدیل می‌شود می‌تواند آبروریزی و تخریب انسان‌ها را در پی داشته باشد.

سعی کنیم،‌ مسلمانی یا انسانی و یا حتی حیوانی را آزرده نکنیم و مورد ظلم قرار ندهیم، چرا که در دنیا و خصوصا در آخرت باید پاسخگو بوده و تاوان آن را بپردازیم.

اینجانب آمادگی دارم از آنجائیکه مجلس تعطیل شده است، جهت دست‌بوسی مردم مراغه و بناب به آنجا بیایم و در حضور رسانه‌ها مدارک را نشر و با جنابعالی مناظره نمایم.

برادر کوچک شما

محمد رویانیان



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:جواب محمد رویانیان به دواتگری, | 14:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری دهمین جشنواره‌ی تئاتر مردم در این شهرستان خبر داد

 دادرس فیاض گفت: در راستای ایجاد بستر و فضای مناسب برای نگاهی نو به هنر نمایش، بیان هنرمندانه‌ی مسائل اجتماعی و فرهنگی و توجه به فطرت پاک انسانی و آموزه‌های متعالی دینی و همچنین جلب مشارکت صمیمانه‌ی هنرمندان این عرصه، انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه دهمین جشنواره تئاتر مردم را در سطح شهرستان مراغه برگزار می‌کند.

وی افزود: در این جشنواره که با موضوع آزاد و اهتمام ویژه به موضوعاتی با محوریت  عفاف و حجاب، تئاتر مقاومت، دفاع مقدس ونگاره‌های دینی و انسانی متعالی،  تجربه‌های نوین و شیوه‌های نمایشی خلاقانه پذیرای آثار ارسالی خواهد بود، سه بخش صحنه‌ای‌، خیابانی و نمایشنامه خوانی در نظر گرفته شده است.

دادرس گفت: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و فقط متون ایرانی در بخش مسابقه شرکت داده خواهند شد.

وی افزود:آخرین مهلت ارسال متون به جشنواره بیست و پنجم بهمن ماه جاری و زمان برگزاری جشنواره نیز در اردیبهشت ماه 95 خواهد بود.

دادس تاکید کرد: علاقمندان می‌تواند با توجه به شرایط، ضوابط و زمانبندی جشنواره متون پیشنهادی خود را به نشانی دبیرخانه واقع در مراغه، بلوار شهید درخشی، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، امور هنری و یا  میدان پاسداران، خیابان آب، تالار صوفی، دفترانجمن هنرهای نمایشی ارسال یا تحویل نمایند.


تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 1:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تیم هندبال شهرداری ارومیه با اقتدار به پلی آف لیگ دسته یک هندبال صعود کرد

http://images.khabaronline.ir/images/2016/2/position50/15-12-9-151855139405101540479895793864.jpg

 تیم شهرداری ارومیه به مرحله 1/4 نهایی مسابقات لیگ دسته یک هندبال باشگاه های کشور که در بوشهر جریان دارد صعود کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، در سومین روز از بازی های دسته یک هندبال باشگاه های کشور در بوشهر، تیم شهرداری ارومیه با نتیجه 27 بر 23 تیم قدرتمند نیروی زمینی را شکست داد و با صعود به مرحله 1/4 نهایی بعنوان تیم نخست گروه چهارم حریف برازجان شد.

تیم شهرداری ارومیه در دیدار نخست خود 35 بر 28 شهدای حرم مراغه را با شکست بدرقه کرده بود.



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 1:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به تشریح تخلفات این ستاد در زمان مدیریت برخی مدیران این سازمان پرداخت.

 

مهدی دواتگری، رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در حاشیه نشست علنی دیروز پارلمان در نشستی خبری از تخلفات صورت‌گرفته در این حوزه با مدیریت رویانیان و پورمحمدی، وزیر اسبق کشور خبر داد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد ، وی با اشاره به اینکه گزارش کامل تحقیق و تفحص در اختیار کمیسیون مربوطه قرار خواهد گرفت، گفت: در خصوص بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و اسقاط خودروهای از رده خارج شده متعاقب با تبصره ١٣ قانون بودجه سال ٨٥ تصمیماتی گرفته شد، بهسازی یا از رده خارج کردن خودروهای سبک و سنگین مسافربری و باربری که اولویت‌های این قوانین بوده و بر همین اساس برحسب تصمیم هیات‌وزیران وقت ستاد تبصره ١٣ و متعاقبا ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت تشکیل شد. در ابتدا این ستاد در وزارت کشور مستقر بود و در ادامه به عنوان یک نهاد عمومی زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری اداره می‌شد.

وی اضافه کرد: تامین ٦٥٠٠ دستگاه اتوبوس مطابق با استانداردهای ملی و اجاره واگذاری بخشی از ناوگان اتوبوسرانی جدید به بخش‌های تعاونی خصوصی از جمله محورهای تبصره ١٣ بود. ابتدا معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ٨٥ و ٨٦ مسوولیت آن را بر عهده داشتند؛ بعدا فرد دیگری آن را اداره می‌کند و در نهایت از سال ٨٦ آقای رویانیان این مسوولیت را برعهده می‌گیرد. تخلفات و اتفاقاتی که در این سال‌ها اتفاق افتاده بر کسی پوشیده نیست و افکار عمومی و جامعه منتظر شنیدن آنها هستند.

دواتگری همچنین تخلفات را به دو بخش تخلفات مربوط به تبصره ١٣ و تخلفات مربوط به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت تقسیم کرد و گفت: در بخش اول بنا بود نسبت به تامین ٦٥٠٠ اتوبوس اقدام شود که حسب دستور وزیر وقت کشور و چکی که از سوی رییس وقت ستاد حمل و نقل سوخت در سال ٨٥ صادر شده، مبلغ ١٠ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان یا ١٠٥ میلیارد ریال در اختیار یک شرکت صوری به نام پرسان سپاهان احیاء قرار گرفته است. با وجود اینکه در قانون پیش‌بینی شده بود ستاد تبصره ١٣ باید با شرکت‌هایی که تولیدکننده خودرو هستند اقدام به خرید اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی کند، یکی، دو شرکت صوری شکل گرفته که هیچ‌گونه فعالیتی در امر خودروسازی نداشته حتی بعضا بعد از پرداخت قرارداد ١٠٥ میلیارد ریالی شکل گرفتند. وزیر کشور وقت نیز دستور پرداخت این پول را صادر کرده است و رییس سازمان شهرداری‌ها چک را امضا کرده و قرارداد به امضای ایشان تنظیم شده است. همان فردی که این تخلف را مرتکب شده الان در شهرک غرب تهران برج دارد و همین امر نشان می‌دهد ١٠٥ میلیارد ریال سال ٨٥ با امروز قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به مسوولیت ستاد برای جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: بر همین اساس مبلغ ٤٨٠ میلیارد ریال در اختیار ستاد قرار گرفت. این ستاد ١٢٥ مرکز اسقاط خودرو را فعال کرده که این مراکز وظیفه داشتند خودروهای اسقاطی را تحویل بگیرند. در قبال هر دستگاه خودروی اسقاطی که این مراکز تحویل گرفتند بین ٥٥ تا ٧٠ هزار تومان به حساب ستاد سوخت واریز شده و در عین حال خود این مراکز اسقاط نسبت به فروش خودروهای اسقاطی به کارخانجات ذوب‌آهن اقدام کردند. در حالی که در قانون پیش‌بینی شده بود که این وجوه باید به حساب خزانه واریز شود. یعنی مراکز اسقاط موظف بودند طبق نظر کارشناسی موضوع را ارزیابی کنند که قیمت‌شان بین یک میلیون و ٥٠٠ تا ٢ میلیون تومان بوده و از این جهت طبق‌نظر کارشناسی این پول به حساب خزانه واریز شود و ١٥ درصد حق‌الزحمه برداشت شود. اما آنها راسا خودروهای اسقاطی را تحویل گرفتند؛ آنها بابت این، بین ٧٥٠ هزار تومان تا یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان از دولت یارانه گرفتند و از طرفی ٥٥ تا ٧٠ هزار تومان به حساب ستاد حمل و نقل سوخت واریز شده و بابت این خودروی فرسوده هیچ‌وجهی به حساب خزانه واریز نشده است.
دواتگری تاکید کرد: قریب به یک میلیون و ٣١١ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده اما پولی که این مراکز به حساب ستاد واریز کرده‌اند بین ٥٥ تا ٧٠ هزار تومان به ازای هر دستگاه خودرو بوده است و در این میان میلیاردها تومان استفاده شده تخلفات آشکاری صورت گرفته است. از طرفی ٤٨٠ میلیارد ریال به حساب ستاد حمل و نقل سوخت واریز شده که این پول‌ها را برای خرید خودروهای اسقاطی هزینه کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه این ٤٨٠ میلیارد ریال که از سوی دولت به حساب ستاد سوخت واریز شده در اختیار اشخاص قرار گرفته است. به عنوان مثال پرداخت مبلغ ٣٣ میلیارد ریال به شرکت تعاونی خدمات بازرگانی، مبلغ ١٧ میلیارد ریال به اتحادیه سراسری تاکسیرانی، مبلغ دو میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال به حساب باشگاه فرهنگی – ورزشی در یکی از شهرها، پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال و باشگاهی در یکی از شهرها، پرداخت مبلغ ٥ میلیارد ریال به هیات کشتی‌ یکی از شهرهای استان مازندران، پرداخت سه میلیارد ریال به رییس وقت فدراسیون فوتبال، پرداخت ٦٦٠ میلیون ریال به سرپرست وقت فدراسیون کشتی. پرداخت ٣٠٠ میلیون ریال به ذی‌حساب وقت نهاد ریاست‌جمهوری و همچنین پرداخت ٧ میلیارد ریال به باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران.

دواتگری گفت: در تبصره ١٣ جمعا ١٠٥ میلیارد ریال به یک شرکت موهوم صوری پرداخت شده این شرکت وجود خارجی نداشته و بعد از پرداخت به ثبت رسیده تا به حال نیز این وجوه به حساب خزانه برگشت داده نشده. در خصوص اتوبوس‌های خریداری شده نیز بنا بود ٦٥٠٠ دستگاه اتوبوس در عرض یک سال خریداری شود که در طول شش سال اجرای این قانون جمعا ٤٨٥٠ دستگاه اتوبوس خریداری شده است، در خصوص خودروهای فرسوده نیز با وجود اینکه دولت یارانه‌ای بین ٧٥٠ هزار ریال تا یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان یارانه پرداخت کرده، مراکز اسقاطی که از ستاد سوخت مجوز داشتند خودرو را برداشته‌اند ٥٥ الی ٧٠ هزار تومان به حساب ستاد سوخت واریز کردند؛ یعنی دولت از دو منظر متضرر شده است؛ هم از لحاظ خودروی اسقاط شده و هم از لحاظ یارانه‌ای که پرداخت شده است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور اضافه کرد: ‌اتفاق جالب دیگری که صورت گرفته مربوط به گواهی اسقاط است. بعد از مدتی پول‌های ٧٥٠ تا یک میلیون و ٥٠٠ تومانی پرداخت می‌شده گواهی اسقاط صادر شده یعنی ستاد مدیریت سوخت به مدیریت آقای رویانیان گواهی‌های اسقاط خودرو صادر کردند که اینها مبنای قانونی نداشته است. یعنی به جای اینکه به اشخاص ٧٥٠ تا یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان پرداخت شود گواهی اسقاط خودرو صادر می‌شد و هر شخص به ازای سه گواهی اسقاط خودرو می‌توانست با حذف تعرفه‌های گمرکی از خارج خودرو وارد کشور کند. این هیچگونه مبنای قانونی نداشت یعنی فردی به راحتی می‌توانست سه دستگاه خودروی فرسوده تحویل بدهد و از تعرفه گمرکی بهره مند شود.
وی در مورد وضعیت رویانیان گفت: ایشان چند وقت پیش توسط دادگاه عمومی انقلاب بازداشت شدند ولی با قرار وثیقه فعلا آزاد هستند. ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که با توجه به گستردگی این پرونده و انتظاری که جامعه دارد هر چه سریع‌تر مراحل تحقیقاتی آن را تضمین کنند و حکم قضایی در این مورد صادر شود.



تاريخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, | 9:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکری خطاب به وزیر کشور درخواست رسیدگی به شهرداری‌های کشور در آستانه سال ۹۵ و فرارسیدن زمان استقبال از مهمانان نوروزی را کرد.

دولت بخشی از کسری شهرداری‌ها را تأمین کند

مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (دوشنبه، 12 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: شهرداری ها به عنوان خط مقدم خدمت رسانی به شهروندان، نقش اساسی و کلیدی در جلب رضایتمندی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر به علت رکود در صنعت ساخت و ساز مسکن که مهم ترین منابع درآمدی شهرداری هاست، حجم وصولی قریب به اتفاق شهرداری ها به ویژه شهرداری های کوچک و متوسط کاهش چشمگیری یافته، عنوان کرد: به جرأت می توان گفت شهرداری ها برای تأمین هزینه های جاری خود نیز با مشکلات اساسی روبرو شده اند چه رسد به تأمین هزینه های عمرانی و خدماتی.

وی افزود: شهرداران فعال شهرهای میهن اسلامی از جمله شهرداری مراغه با وجود تنگناهای مالی با تبعیت از فرمایش رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی توانسته اند قدم های محکمی در جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم بردارد و مشکلات مالی خدمت رسانی به شهروندان کاهش پیدا کند.

دواتگری ادامه داد: از این رو باید بخشی از کسری شهرداری ها از سوی دولت تأمین شود که در خدمت رسانی آنها کوچک ترین خللی ایجاد نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر کشور و سازمان شهرداری ها می خواهم در ماه های پایانی سال که هزینه آماده سازی شهرها برای استقبال از مهمانان نوروزی و پرداخت حقوق شهرداری ها سنگینی زیادی را بر شهرداری ها تحمیل خواهد کرد، تدبیری بیاندیشند./



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, | 16:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
نشست خبری"دواتگری "رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات موضوع تبصره ۱۳ قوانین بودجه و عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور فردا(سه شنبه ۱۳ بهمن ماه ) در محل اداره اخبار مجلس برگزار می شود.
 
نشست خبری رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد ستادمدیریت حمل و نقل و سوخت

نشست خبری "مهدی دواتگری" نماینده مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی  و رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات موضوع تبصره 13 قوانین بودجه سال های 85 و 86 و عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور فردا(سه شنبه 13 بهمن ماه ) ساعت 11 صبح در محل اداره اخبار مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

براساس این گزارش؛ موضوع بهینه سازی سوخت و واردات خودروهای ۶ و ۸ سیلندری و همچنین نحوه توزیع کارت‌ها و شارژ‌کارت‌های سوخت از محورهای این تحقیق و تفحص است.
لازم به ذکر است مهلت تحقیق و تفحص از ستاد سوخت دوبار تمدید شده است./



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, | 16:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ۳۱ نفر تاکنون انصراف دادند، ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز عدم احراز و ۳۶۰ نفر نیز تایید شدند که ۲۱۴ نفر برای بررسی مجدد صلاحیت خود اعتراض کرده اند که ۱۸ نفر برای اعتراض مراجعه نکردند.
عباسعلی اسدی، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان تبریز

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ۳۱ نفر تاکنون انصراف دادند، ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز عدم احراز و ۳۶۰ نفر نیز تایید شدند که ۲۱۴ نفر برای بررسی مجدد صلاحیت خود اعتراض کرده اند که ۱۸ نفر برای اعتراض مراجعه نکردند.

 عباسعلی اسدی، در نشست خبری به مناسبت بررسی مجدد صلاحیت‌ها، با اشاره به اینکه فضا باید به گونه ای باشد که مردم به مشارکت حداکثری ترغیب شوند، اظهار داشت: دشمن هر موقع ایام انتخابات فرا می‌رسد، انواع ترفندها از جمله انواع جوسازی‌ها، آزادنبودن انتخابات، تقلب و… سعی می‌کند تا به نوعی حضور مردم را کمرنگ کند.

وی افزود: کشورهای همسایه ایران که دموکراسی ندارد، دشمن به آنها حساس نیست ولی کشوری که می‌خواهد مردم سالاری در آن حاکم باشد، همه دشمنان انواع هجمه ها را علیه ما اعمال می‌کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دشمن مصداق مردم سالاری و آزادی را در ایران می‌بیند، خاطر نشان کرد: غرب از این ناراحت است و در هر دوره تلاش می‌کنند انتخابات را مخدوش کرده و چهره ایران را در جهان زیر سؤال ببرند.

اسدی با بیان اینکه در کشورهای غربی بالای ۵۰ درصد مشارکت وجود ندارد، تصریح کرد: در ایران انتخاباتی داریم که در دنیا بی سابقه است و مردم ۸۵ درصد در آن مشارکت کردند، بنابراین نتیجه آن شد که دشمن تحمل نکرد و سعی کرد کشور و انتخابات را به آشوب بکشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از حضور مردم می‌ترسد، ابراز داشت: چون مردم سالاری در کشورهای خودشان با مشارکت پایین زیر سؤال می‌رود، سعی در مخدوش کردن انتخابات ایران را دارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، مردم در هر دوره با حضور خود جواب محکمی به دشمنان دادند، تصریح کرد: این نشان از آگاهی، بینش و بصیرت است و مردم با رأی خود به دنیا ثابت می‌کنند که به دنبال مردم سالاری هستند.

وی تضعیف نهادهای انقلابی مؤثر در انقلاب اسلامی را توسط دشمنان نظام یادآور شد و اظهار داشت: دشمن می‌داند قدرت ایران در ولایت فقیه است، حافظان و نگهبانان کشور را که بازوان ولایت هستند، زیر سؤال می‌برند و علیه آن‌ها جوسازی می‌کنند تا از حضور حداکثری مردم بکاهند ولی دست دشمن برای مردم رو شده و جواب دندان شکنی به آن‌ها خواهند داد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، به بررسی شکایات در مورد عدم احراز صلاحیت اشاره کرد و گفت: با ۸۰ درصد افرادی که شکایت کردند ملاقات حضوری داشتیم که مدارک خود را ارئه کردند و آماده بررسی همه مدارک جهت تأیید صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی هستند.

اسدی خاطر نشان کرد: ممکن است اشتباهی رخ داده باشد که با بررسی مجدد موضوع را جبران کرده و صلاحیت شخص را تأیید می‌کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه جواب اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۵ بهمن اعلام می‌شود، افزود: ۴ مرحله برای شکایت به عدم احراز و رد صلاحیت فرصت داده می‌شود که با این وجود خطا به حداقل رسیده و با دقت بیشتری بررسی می‌شود.

اسدی با بیان اینکه نتیجه نهایی و اسامی کامل کاندیداهای مجلس شورای اسلامی پس از چند مرحله بررسی شکایات، ۲۷ بهمن به صورت اطلاعیه در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد، افزود: اسامی نهایی مجلس خبرگان نیز ۲۰ بهمن به فرمانداری ابلاغ شده و به صورت اطلاعیه، یک روز بعد از آن منتشر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۳۱  نفر تاکنون انصراف دادند، ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز عدم احراز و ۳۶۰ نفر نیز تایید شدند که ۲۱۴ نفر برای بررسی مجدد صلاحیت خود اعتراض کرده اند که ۱۸ نفر برای اعتراض مراجعه نکردند



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, | 10:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
هنرمندان حوزه های مختلف شهرستان مراغه جهت دریافت تسهیلات بانکی کم بهره مشاغل خانگی به بانکهای عامل معرفی شدند .

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اعلام این مطلب گفت: این افراد که در زمینه های مختلف نویسندگی ، هنرهای تجسمی ، فیلمسازی ، مترجمی و فعالیت دارند ، جهت دریافت تسهیلات بانکی مشاغل خانگی به بانکهای صادرات و ملی معرفی شدند  و میتوانند با مراجعه به بانکهای مذکور جهت دریافت تسهیلات خود اقدام نمایند .

احمد فیاضی افزود : دریافت کنندگان این تسهیلات در سنوات گذشته از طریق سامانه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام به ثبت نام نموده بودند که پس از بررسی های لازم نسبت به صدور مجوز و معرفی به بانکهای عامل اقدام گردید .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ضمن بیان اهمیت حمایت از فعالیتهای فرهنگی هنری هنرمندان افزود : با توجه به وضعیت اقتصاد هنر و لزوم حمایت از هنرمندان در این زمینه ، پرداخت این گونه تسهیلات میتواند کمک خوبی در جهت تقویت اقتصاد هنر باشد .

وی گفت : باید تلاش کنیم جهت حمایت از آثار تولیدی هنرمندان ، خرید و اهدا آثار هنری وارد سبد خرید خانوارها شود .

فیاضی افزود: برگزاری اکسپوها و ایجاد بستر و فضای مناسب جهت فروش آثار هنری و نیز خرید و اهدا این آثار در مناسبتها و برنامه های مختلفی که در سطح شهر برگزار میشود از جمله راههایی است که میتوان از طریق آنها به امر اقتصاد هنر کرد  .


تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, | 7:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در طرح نظر سنجی و محاسبه رضایت مندی دستگاه های دولتی در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/11/11/4084075_558.jpg

بر اساس اعلام ستاد طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در استان آذربایجانشرقی که به تازگی از سوی این ستاد منتشر شده و با توجه به نتایج بدست آمده از بررسی دستگاههای دولتی در سال 93 ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه توانست مقام نخست را در بین دستگاههای دولتی استان به خود اختصاص دهد . 

بر اساس این خبر ، ظفر محمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز با اعلام این مطلب در شورای اداری شهرستان ، با اهدا لوح تقدیر از خدمات رییس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تقدیر و تشکر نمود .

در این لوح آمده است : آقای احمد دادرس فیاضی، رییس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه . نظر بر اینکه آن اداره در طرح نظر سنجی و محاسبه رضایت مندی دستگاههای دولتی استان در سال 93 در بین شهرستانهای استان رتبه 1 را کسب نموده و در سایه اهتمام و رعایت تکریم ارباب رجوع در حوزه تحت ماموریت خویش موجب تعالی دستگاه مربوطه گردیده اید ، برخود فرض میدانم به مصداق حدیت شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق » از خدمات بی شائبه جنابعالی و همکاران محترم آن اداره که در جهت اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشاندن به سیاستهای دولت تدبیر و امید تلاش می نمائید تقدیر و تشکر نموده و توفیق روزافزون در خدمت به مردم شریف منطقه را از ایزد منان بری شما مسئلت میدارم .


تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, | 7:57 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اعطای نشان ملی مرغوبیت به 10 اثر صنایع دستی مراغه

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: 10 اثر صنایع دستی هنرمندان این شهرستان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سومین دوره داوری شمال غرب کشور را دریافت کرد.

 http://img7.irna.ir/1394/13941110/81941340/81941340-70480384.jpghttp://img7.irna.ir/1394/13941110/81941340/81941340-70480383.jpg

یعقوب طالبی افزود: این آثار از جمله شامل دو اثر حکاکی روی فلز (بشقاب) اثر لیلا غفاری و دو اثر حکاکی روی فلز (شیرینی خوری و تابلو) اثر فاطمه محمد جعفری است.
وی اظهار کرد: صندوقچه معرق منبت اثر فهیمه صارمی، جعبه شطرنج منبت معرق اثر زهرا آذرنگ، حکاکی روی فلز اثر مریم رستمی، سفال با تکنیک سلطان آباد اثر ذوالفقاری، نقاشی روی سفال اثر سودا رزاقی و حکاکی روی فلز اثر مریم السادات حسینی از دیگر آثار انتخاب شده توسط هیات داوران شمالغرب کشور است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه، یادآور شد: در خرداد ماه سال جاری 80 اثر منحصر به فرد از هنرمندان این شهرستان برای ارایه آثار در نمایشگاه تجلی هنر در بستر تمدن انتخاب و از این تعداد طی فراخوان عمومی کمیته نشان ملی این سازمان، 40 اثر ارزشمند برای دریافت نشان ملی مرغوبیت انتخاب و به هیات داوران استان معرفی شد.
طالبی، با اشاره به اینکه با حضور هیات کارشناسی از استان 22 اثر معرفی شده شایسته دریافت نشان ملی مرغوبیت شد، ادامه داد: از این تعداد نیز 10 اثر در مرحله نهایی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سومین دوره داوری شمال غرب کشور شد.
وی، گفت: نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در مرحله کشوری و دریافت مهر اصالت، مقدمه و آزمون اولیه ای برای رقابت آثار جهت دریافت نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی (مهر اصالت یونسکو) است.
طالبی، افزود: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه افزود: 50 درصد آثار منتخب این شهرستان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده به طوری که این تعداد شامل 10 درصد تمام آثاری است که در این دوره موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شده اند.
وی، دریافت این تعداد نشان مرغوبیت توسط هنرمندان مراغه را نشان از توانمندی بالای هنری هنرمندان صنایع دستی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با فعالیت دوچندان و جلب همکاری هنرمندان در سال های آتی، می توان کارنامه بهتری در این خصوص ارایه کرد.
طالبی، عمده دلایل عدم دریافت نشان ملی مرغوبیت توسط سایر آثار ارایه شده را نبود بسته بندی مناسب و قیمت گذاری نامناسب اعلام و اظهار کرد: با برگزاری جلسات و نشست های توجیهی برای هنرمندان می توان در سال های آتی از حذف آثار با این گونه دلایل جلوگیری کرد.
وی، گفت: صنایع دستی رشته های حکاکی روی فلز، سفال، نقاشی روی سفال، منبت، معرق، منبت، گلیم و زیور آلات چوبی از آثار تولید شده هنرمندان مراغه ای برای دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است.



تاريخ : شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, | 15:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
امسال حدود 160 هزار تن سیب در مراغه تولید شده که نیمی از این تولید به علت پایین بودن قیمت در سردخانه ها انباشته شده است .
انباشته شدن سیب مراغه در سردخانه هاباغداران مراغه ای به خاطر پایین بودن قیمت سیب و نبود خریدار در فروش محصول خود با مشکل مواجه شده اند.
 به علت پایین بودن قیمت سیب ، باغداران مراغه ای مجبورند هر کیلوگرم سیب را به یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 تومان به فروش برسانند .
نبود صادرات ، صنایع تبدیلی و بسته بندی سیب از عوامل مهم متضرر شدن باغداران در مواقع پایین آمدن قیمت این محصول است .
مراغه با داشتن 10 هزار هکتارباغ سیب قطب نخست تولید این محصول در آذربایجان شرقی است و تداوم افت قیمت این محصول عامل از بین رفتن باغهای این شهرستان در سالهای آینده خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی مراغه میزان سیب ذخیره شده در سردخانه های این شهرستان را حدود 80 هزار تن اعلام کرد .
محمد نریمانی افزود : مراغه در تولید سیب درختی در استان رتبه نخست را دارد و پایین بودن قیمت این محصول امسال موجب متضرر باغداران این شهرستان شده است .
وی افزود : توسعه صنایع تبدیلی و اعطای مشوق های صادراتی و تسهیلات کم بهره به صادر کنندگان می تواند جلوی خسارت به باغداران را بگیرد . 
مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود : در این شرایط لازم است صادرکنندگان میوه به فکر بازارهای جدید در کشورهای خارجی باشند .


تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394برچسب:, | 14:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: خیران مراغه‌ای در روستا‌های این شهرستان برای 52 نوعروس جهیزیه اهدا کردند.

خبرگزاری فارس: اهدا جهیزیه برای 52 نوعروس روستایی شهرستان مراغه توسط خیران
 

 ایوب هاشمیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این جهیزیه‌ها در اقدامی مبتکرانه توسط اهالی 52 روستای این شهرستان برای نوعروسان تحت پوشش اهدا شده است.

وی با بیان اینکه این جهیزیه‌ها در یک ماه گذشته با مشارکت اهالی روستاها جمع آوری و تحویل شده است، افزود: ارزش این جهیزیه‌ها 2 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.

هاشمیان گفت: یخچال، فرش، اجاق گاز، تلویزیون، ماشین لباسشویی، لحاف و تشک، کابینت آشپزخانه و لوازم اولیه و ضروری زندگی از اقلام جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان است.

مدیر کمیته امداد مراغه گفت: به همت خیران در این شهرستان از ابتدای سال برای 170 نوعروس در مراغه جهیزیه اهداء شده است.

هاشمیان، ارزش جهیزیه‌های اهداء شده در طول سال را 5 میلیارد و 550 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: همزمان با دهه فجر با تأمین جهیزیه برای 80 نوعروس توسط خیران شهر همه نو عروسان تحت پوشش کمیته امداد در مراغه امسال راهی خانه بخت می‌شوند.

هاشمیان گفت: خیران مراغه‌ای در تأمین جهیزیه برای نوعروسان در استان پیشگام هستند.

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:, | 23:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دون حسن شیرقوی ده مراغه ای سهمیه حضور دررقابت های انتخابی المپیک را کسب کرد

 
 رئیس اداره ی ورزش و جوانان مراغه از کسب سهمیه حضور دونده ی مارتن این شهرستان در رقابت های نهایی انتخابی المپیک خبر داد.

احمد حاجی محمدی گفت حسن شیر قوی با شرکت در مسابقات این رشته ورزشی در کشور امارات به مقام سوم در رده سنی بزرگسالان دست یافت و توانست سهمیه حضور در رقابت های انتخابی نهایی المپیک جهانی را از آن خود کند.

به گفته وی، حسن شیرقوی نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات توانست رکورد دو ساعت و ۲۵ دقیقه و ۱۱ ثانیه را کسب کند.

گفتنی است حسن شیرقوی عضو تیم ملی دو و میدانی در رشته ماراتن و نیمه ماراتن بوده که مقام های متعددی را در رقابت های جهانی کسب کرده و مقام قهرمانی دوی ماراتن آسیا در سال ۸۹، مقام سوم جایزه بزرگ مجارستان در سال ۹۰ و مقام چهارم دوی صحرانوردی جهان در لبنان در سال ۹۳ از جمله افتخارات این ورزشکار مراغه ای است.



تاريخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:, | 23:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ثبت احوال مراغه برای ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی رتبه نخست استان را کسب کرده است.

خبرگزاری فارس: مراغه در ثبت وقایع حیاتی رتبه نخست آذربایجان‌شرقی را دارد
 

 ظفر محمدی در جلسه ثبت وقایع حیاتی مراغه اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی در مراغه 100 درصد در مهلت قانونی و در هفته انجامی می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی در استان 98 درصد در ولادت و 96 درصد در فوتی‌ها است، افزود: از سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین ادارات دخیل در امر ولات و فوت وقایع حیاتی در این شهرستان در زمان مقرر انجام می‌شود.

محمدی گفت: از ابتدای سال در مراغه 4 هزار و 395 مورد ولادت و یک هزار و 250 مورد فوت ثبت شده است.

وی خواستار ایجاد دفتر ثبت احوال در شهر خداجوی مراغه شد و افزود: نبود دفتر ثبت احوال در این بخش اهالی را برای انجام امور ثبت احوال با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه با بیان اینکه روزانه در مراغه برای 190 نفر کارت ملی هوشمند صادر می‌شود خواستار افزایش دفاتر و مراکز صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان شد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در147 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع است.



تاريخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:, | 23:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز گفت: با وجود بارش شدید برف، تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان باز است اما تردد در جاده های برفی باید با زنجیر چرخ صورت گیرد.
سرهنگ جواد ناموران افزود : هم اکنون محورهای تبریز- میانه، تبریز_بستان آباد، تبریز-مرند،اهر-تبریز و مراغه- هشترود برفی و لغزنده است.
وی خاطر نشان کرد :  دربزرگراه شهیدکسائی نیز به دلیل لغزندگی جاده مشکل رفت و آمد  وجود دارد.
سرهنگ ناموران  از مردم خواست تا اطلاع بعدی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.


تاريخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:, | 10:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

گروه سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:هر تصمیمی خارج از اراده ملت سوریه، فاقد وجاهت ملی و بین‌المللی است.
هر تصمیمی خارج از اراده ملت سوریه، فاقد وجاهت ملی و بین‌المللی است

مهدی دواتگری در خصوص دیدار جان کری با مخالفان سوری پیرامون مذاکرات آتی با محوریت انتقال سیاسی در سوریه، اظهار داشت: به اعتقاد من قدرت‌های جهانی حق دخالت در امور داخلی سایر کشورهای دیگر را ندارند.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بشار اسد در سوریه پس از برگزاری یک انتخابات دموکراتیک بر سر کار آمده است، بیان کرد: دولت‌های غربی و آمریکا بایستی نسبت به اراده ملت سوریه احترام قائل شوند.

عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر تصمیمی خارج از اراده ملت سوریه، فاقد وجاهت ملی و بین‌المللی خواهد بود، ادامه داد: انتظاری که از سازمان ملل متحد می‌رود آن است که به تمامیت ارضی کشور سوریه و اراده این ملت احترام بگذارد.

دواتگری افزود: در این زمینه از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که اجازه ندهد بعصی از دولت‌ها به اراده و استقلال سایر کشورها خدشه‌ای وارد کند./



تاريخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:, | 1:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، منطقه فسیلی مراغه را به دلیل دارا بودن شرایط خاص طبیعی "بهشت فسیل شناسان" دانست.

  میر محسن حسینی قمی با اشاره به این که منطقه فسیلی مراغه از مناطق طبیعی و ملی ایران است، گفت: قابلیت‌های موجود در منطقه و مناسب بودن وضعیت لایه‌های سطح زمین برای بررسی و کاوش، این منطقه را به بهشتی برای محققان و فسیل شناسان تبدیل کرده است.

وی گفت: منطقه فسیلی مراغه به دلیل عملیات های اکتشافی علمی به عنوان اثر طبیعی ملی پیشنهاد شده تا در کنار عملیات تحقیقاتی بطور دقیق حفاظت شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در خصوص کشف فسیل های ارزشمند و منحصر بفرد در منطقه فسیلی مراغه، افزود: از گونه های مختلف جانوری کشف شده توسط محققان، گوشتخواران و گربه سانان شامل ببر دندان شمشیری، گرگ ها و خرس ها و همچنین از خانواده گوزن ها و زرافه ها، فیل ها و آنتیلوپ ها در این منطقه کشف شده است.

حسینی قمی تصریح کرد: موزه صحرایی برای معرفی آثار فسیلی و نحوه قرارگیری آنها در لابه لای خاک سطحی جهت استفاده و بهره برداری محققان، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی در داخل منطقه ایجاد شده است.


تاريخ : دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:, | 22:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
حسن شیرقوی دونده مراغه ای عضو تیم ملی ماراتون کشور در مسابقات آزاد دوی ماراتون کشور امارات به رتبه بیست و نهمی دست یافت.

مهرداد صمصامی ورزشکار مراغه ای همراه با تیم ملی هندبال ایران در آستانه المپیکی شدن  - حسن شیرقوی دونده مراغه ای عضو تیم ملی ماراتون کشور در مسابقات آزاد دوی ماراتون کشور امارات به رتبه بیست و نهمی دست یافت.

مسابقات انتخابی المپیک دوی ماراتون با حضور بیش از سه هزار نفر از کشورهای مختلف جهان در کشور امارات در دبی برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور حسن شیرقوی در این مسابقات با شماره پیراهن ۸۱ در این مسابقات حضور یافت و با کسب رکورد دو ساعت و بیست و پنج دقیقه و یازده ثانیه موفق به کسب مقام بیست و نهم این دوره از مسابقات شد.

در این دوره حسن شیرقوی موفق به کسب رنگینگ ۲۴ جهانی و در رده سنی خود موفق به کسب مقام سوم جهانی شد.


تاريخ : دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:, | 13:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی مسائل پیرامون حج باید پس از تشکیل دیوان داوری حج با قوت پیگیری شود.

مهدی دواتگری  در خصوص پرداخت دیه قربانیان فاجعه منا به ایران، اظهار داشت: در زمینه فاجعه منا احساس می کنم که دولت یک رفتار انفعالی از خود نشان می دهد.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من انتظار دارم با عزم جدی موضوع فاجعه منا پیگیری شود، بیان کرد: آنچه که لازم داریم این است که در این زمینه با قدرت و قوت وارد شویم تا حقوق اتباع ایرانی را به خوبی پیگیری کنیم و در دستور کار دولت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع شده است، گفت: این موضوع را می توان از طریق مراجع قضائی داخلی و محاکم عربستان این موضوع را پیگیری کنیم.

دواتگری در خصوص اینکه آیا می توان در مراجع بین المللی به موضوع پرداخت دیه فاجعه منا توسط دولت عربستان رسیدگی کرد یا خیر؟، تصریح کرد: نمی توان این موضوع را در مراجع بین المللی پیگیری کرد.

وی با تشریح پیشنهاد خود برای رسیدگی به پرداخت دیه فاجعه منا توسط دولت عربستان، ادامه داد: پیشنهاد من این است که دیوان داوری حج را مطرح کردم تا در آینده مواردی مانند فاجعه منا، تعرض به نوجوانان در فرودگاه جده  و سقوط جرثقیل را در این دیوان مورد رسیدگی قرار دهیم.



تاريخ : شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, | 16:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رییس اداره ثبت احوال شهرستان مراغه گفت: یک هزار و 839 مورد ازداوج شامل یک هزار و 271 مورد ازدواج شهری و 568 مورد ازدواج روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت شده است.
 

شمس دانش با اشاره به وقوع 15 ازدواج زیر 15 سال در این مدت افزود: میانگین سن ازدواج پسران و دختران در این شهرستان به ترتیب به 27.8 سال و 22.8 سال رسیده که نسبت به متوسط کشور در پسران حدود هشت ماه بالاتر و در بین دختران نیز حدود دو سال پایین تر است.

رییس اداره ثبت احوال مراغه کمترین سن ازدواج روی داده زیر 15 سال را دو مورد برای پسران و 13 مورد برای دختران بیان کرد و ادامه داد: طی این مدت بیشترین سن ازدواج ثبت شده بالاتر از 75 سال هفت مورد برای مردان و یک مورد برای زنان بوده است.

شمس دانش افزود: همچنین 12 مورد ازدواج با اختلاف سن زوج نسبت به زوجه بیش از 23 سال و تعداد 180 مورد ازدواج که سن زوجه بیشتر از سن زوج گزارش شده رخ داده است.

رییس اداره ثبت احوال مراغه با بیان اینکه از بین چهار هزار و 395 مورد ولادت ثبت شده طی سال جاری در این شهرستان دو هزار و 296 نفر پسر و دو هزار و 99 نفر دختر است افزود: مادران زیر 15 سال این شهرستان شش مورد و بیشتر از 50 سال نیز دو مورد است.

شمس دانش افزود: همچنین در این مدت 81 مورد چند قلو زائی رخ داده که از این تعداد سه مورد سه قلو و دو مورد چهار قلو گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 476 مورد طلاق شامل 392 طلاق شهری و 84 طلاق روستایی اتفاق افتاده است افزود: میانگین سن زوج در زمان طلاق 36سال و زوجه 30.5 سال ثبت شده است.

شمس دانش افزود: کمترین سن طلاق زوج 17 ساله دو مورد و زوج 13 ساله چهار مورد بوده و بیشترین سن طلاق نیز بین مردان 75 سال به بالا 10 مورد و زن 50 سال به بالا دو مورد ثبت شده است.

وی افزود: از بین یک هزار و 250فوت ثبت شده 726مورد مرد و 524 مورد زن بوده و فوتی های زیر یک سال 43 مورد و بیشتر از 75 سال 541 مورد ثبت شده است.

وی بیشترین علت مرگ و میر را به ترتیب شامل بیماری های 'قلبی وعروقی 349 مورد '، 'سرطان و تومور 154 مورد ' و 'دستگاه تنفسی را 142 ' مورد عنوان کرد.

اداره ثبت احوال مراغه در فروردین سال 1307 شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین همین سال، اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی، رییس وقت اداره معارف این شهر صادر شده است.



تاريخ : جمعه 2 بهمن 1394برچسب:, | 23:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

فرمانده انتظامی مراغه گفت: 550 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مراغه کشف شد.

خبرگزاری فارس: کشف 550 هزار نخ سیگار خارجی جاسازی‌شده در محموله یونجه در مراغه
 

سهرام رحیم زاده اظهار داشت: این تعداد سیگار خارجی در بازرسی از یک کامیون کشف شده است.

وی گفت: این تعداد سیگار خارجی در داخل محموله یونجه جاسازی شده بود.

رحیم‌زاده ارزش سیگار کشف شده را 800 میلیون ریال اعلام و افزود: در این رابطه دو نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

وی گفت: سیگارهای قاچاق از مرزهای شمال‌غربی به مرکز کشور قاچاق می‌شد.

فرمانده انتظامی مراغه اظهار داشت: در یک ماه گذشته 370 میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف شده است.



تاريخ : جمعه 2 بهمن 1394برچسب:, | 23:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه گفت: آمریکایی‌ها با وجود توافق هسته‌ای همچنان دشمن اصلی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.

خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها دشمن اصلی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند
 

 حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به موفقیت‌های کشور در توافق هسته‌ای با غربی‌ها اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در ادامه توافق هسته‌ای باید دولتمردان هوشیارانه عمل کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با وجود توافق هسته‌ای همچنان دشمن اصلی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه مردم ایران با وحدت و همدلی در برابر تمام دشمنی‌ها پیروز شده‌اند، افزود: ادامه راه انقلاب حفظ وحدت و همدلی با تمام عقیده‌ها و گرایش‌ها است.

امام جمعه مراغه با اشاره به فرار رسیدن سالروز سی و هفتمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی افزود: مردم در راهپیمایی 22  بهمن با حضور خود بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام و رهبری به دشمنان نشان خواهند داد.

پورمحمدی افزود: هفتم اسفند نیز مردم همیشه بیدار ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رای همدلی خود را در عرصه سیاسی کشور را به رخ دشمنان خواهند کشید.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س) گفت: امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش ایشان از برکات الهی برای مردم ایران هستند.

 

 

 



تاريخ : جمعه 2 بهمن 1394برچسب:, | 23:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |