معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه امروز در کارگروه بهداشت و درمان مراغه گفت : با وجود کنترل بیماری تب مالت دراین شهرستان ، مراغه همچنان جزو 5 شهر کشور در شیوع این بیماری است .
ظفر محمدی مایه کوبی به موقع دامها و اختصاص واکسن مورد نیاز برای مقابله با شیوع این بیماری را از اداره کل دامپزشکی استان خواستار شد .
وی همچنین بر ساماندهی میادین دواب و بازارهای هفتگی شهرستان برای کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام تاکید کرد .
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه تعداد مبتلایان به این بیماری را در چهار ماه گذشته بیش از 50 نفر اعلام کرد .
جنتی با بیان اینکه ، میانگین ابتلا به بیماری تب مالت در مراغه سه برابر بیشتر از میانگین استانی و کشوری است استفاده نکردن از مواد خام دامی ، خود مراقبتی و واکسیناسیون مداوم دامها به مدت سه سال را از راههای پیشگیری و کنترل این بیماری اعلام کرد.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 10:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
فرماندهی انتظامی مراغه خبر داد

فرماندهی انتظامی مراغه بیشترین درصد جرایم به خصوص سرقت‌های خرد را توسط معتادان عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: معتادان، رکورددار سرقت‌‌های خرد در مراغه
 

سهراب رحیم‌زاده ظهر دیروز در جلسه آموزش همگانی انتظامی اجتماعی برای کارگران و کارکنان موسسه عاشورا، به تهاجم فرهنگی و اهداف این تهاجم اشاره کرد و اظهار داشت: کشورهای سلطه‌گر به ویژه کشورهای غربی برای دستیابی به اهداف پلید خود با بهره‌گیری از مکانیزم‌های علمی و فرهنگی مختلف و غیرمشروع با ترفندهای گوناگون از قبیل ماهواره، سی‌دی‌ها و فیلم‌های مبتذل با ترویج موادمخدر بخصوص موادمخدر صنعتی و شیمیایی سعی دارند قشر فعال کشورهای در حال توسعه را از بین برده و به مصرف کننده تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مصرف موادمخدر و اعتیاد امروز به عنوان یک مشکل عمده، بسترساز انواع جرائم خشن و چالشی بر توسعه امنیت پایدار در تمام جوامع است افزود: نزدیک به نیمی از معتادان مواد مخدر را با پیشنهاد دوستان ناباب می‌دانند و بیشترین درصد جرایم و سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی مراغه در این جلسه در خصوص پیشگیری از انواع سرقت، خطرات و آسیب‌های تهاجم فرهنگی، استفاده نادرست از تلفن‌های همراه و اینترنت، خطرات و آسیب‌های ماهواره، دوستی‌های خیابانی، بدپوششی و بدحجابی و ... به علل زمینه‌ساز این آسیب‌ها در بستر خانواده و نقش والدین در گرایش نوجوانان به سوی ناهنجاری‌های اجتماعی با ذکر مثال‌های عینی پرداخت.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 6:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری 15 زندانی مالی با کمک خیران از زندان این شهرستان آزاد شدند.

سید علاالدین نقیبی افزود: این تعداد زندانی از اهالی مراغه و عجب شیر بودند که خیران برای آزادی آنان 330 میلیون ریال کمک مالی کردند.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود 40 زندانی محکوم مالی در زندان مراغه در انتظار یاری خیران هستند که در صورت همکاری و مساعدت مردم و خیران و تامین جرایم مالی آن ها، تعدادی از آن ها تا پایان نیمه اول سال جاری آزاد و به آغوش خانواده برمی گردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه ادامه داد: این تعداد زندانی مالی غیرعمد برای رهایی از زندان نیازمند 16 میلیارد ریال هستند.

هم اکنون بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجبشیر همچنین تعدادی از افراد سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه بسر می برند از کمک ها و مساعدت های انجمن زندانیان مراغه بهره مند می شوند.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 4:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس اداره بیمه سلامت مراغه گفت: 52 درصد از بیماران بستری در بیمارستان های این شهرستان در سه ماه نخست سال جاری بیمه شده روستایی بودند.

یونس تقوی افزود: این تعداد با بررسی پرونده چهار هزار بیمار بستری در بیمارستان های امیرالمومنین (ع) و شهید بهشتی این شهرستان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام ساکنان شهر و روستاهای این شهرستان دفترچه رایگان درمانی دریافت کرده اند، اظهار کرد: در این مدت سه درصد از مراجعان به بیمارستان های مراغه دارای دفترچه سایر اقشار، 9 درصد کارمندی و 36 درصد دفترچه بیمه همگانی سلامت بودند.

رییس اداره بیمه سلامت مراغه، رسیدگی به 70 هزار و 804 برگ نسخ پزشکان، رسیدگی و پذیرش 55 هزار و 764 برگ نسخ داروخانه، 20 هزار و 355 برگ نسخه های پاراکلینیک، تایید نسخ دارویی و خدمات فیزیوتراپی بیمه شدگان و بازدید از طرف های قرارداد را از فعالیت های این اداره اعلام کرد.

تقوی، ادامه داد: در این مدت 12 هزار و 640 جلد دفترچه های بیمه کارمندی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی و روستایی در این شهرستان چاپ و در اختیار بیمه شدگان قرار گرفت.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 3:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |


رئیس اداره منابع طبیعی مراغه گفت : این طرح ها بهار امسال در 5 هزار هکتار از مراتع روستاهای اِسفِستانَج و سُنوکِش اجرا شد .
میر جعفر رضوی ، هدف از اجرای طرح های آبخیز داری را جلوگیری از ورود سیلاب دره اِسفِستانَج و سُنوکِش به سد علویان ، افزایش پوشش گیاهی منطقه ، ذخیرآب سفره های زیر زمینی و ایجاد اشتغال برای روستائیان اعلام کرد .
به گفته وی برای اجرای این طرح ، بندهای خاکی ، سنگی، ملاتی و گابیونی ساخته شده است .



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 2:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: 364 هزار و 246 راس انواع دام، در سه ماه نخست سال جاری در این شهرستان علیه بیماری های مختلف مایه کوبی شدند.

علی پاشایی افزود: این تعداد دام در برابر بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، بروسلوز و هاری مایه کوبی شده اند.

وی اظهار کرد: از این تعداد دام 206 هزار و 156 راس توسط بخش دولتی و 158 هزار و 90 راس توسط بخش خصوصی مایه کوبی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی مراغه یادآوری کرد: در این مدت به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام، دو هزار و 300 متر مربع از اماکن دامی و 340 راس گاو و گوسفند با مصرف 23 لیتر سم در یک روستا سم پاشی شد.

پاشایی، ادامه داد: خونگیری گاو و گوسفند و انجام تست سل و بروسلوز به تعداد 26 راس، تست سل گاوی 239 راس و تست مشمشه 25 راس از دیگر فعالیت های این شبکه است.

شهرستان مراغه با داشتن حدود 912 هزار واحد دامی از قطب های مهم تولید دام و فرآورده های دامی در شمال غرب کشور محسوب می شود.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 2:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس شعبه تامین اجتماعی مراغه گفت: در اجرای طرح پایش و اعطای بیمه به قالی بافان اصلی، تعداد بیمه شدگان قالی باف این شهرستان به سه هزار و 464 نفر کاهش یافت.

ناصر قادری با اشاره به اینکه این طرح از مهر ماه سال گذشته تا اردیبهشت امسال اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح یک هزار و 77 نفر که به عنوان قالیباف و به صورت غیر قانونی خود را بیمه کرده بودند، از پوشش این بیمه حذف شدند.

قادری، ادامه داد: قبل از اجرای این طرح چهار هزار و 540 نفر بیمه شده اصلی در این شهرستان از خدمات بیمه قالی بافی استفاده می کردند.

هم اکنون در این شهرستان به صورت مستقیم 10 هزار قالیباف و پنج هزار نفر نیز در صنعت و حرفه های گوناگون در بخش فرش از جمله رنگرزی و طراحی فرش مشغول فعالیت هستند.

سالانه حدود 65 هزار مترمربع فرش دستباف ابریشم در این شهرستان تولید می شود که بیش از 70 درصد آن جنبه صادراتی دارد.

هم اکنون در این شهرستان 27 هزار و 360 نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی وجود دارد که این تعداد حدود 78 هزار و 510 نفر را زیر پوشش خود دارند.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 1:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: ارزش و بزرگی عید فطر برای هر شخص به اندازه تقوای کسب شده برای وی در ماه مبارک رمضان است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهرستان، با اشاره به اینکه این عید از بزرگترین اعیاد اسلامی بوده و خداوند آن را برای بندگان بعد از یک ماه عبادت قرار داده است، افزود: فطر، عید عبادت و بندگی مسلمانان در برابر خداوند بوده و صله ارحام و دیدار با والدین، بزرگان و اقوام در این عید، کاری پسندیده و بر انجام آن در آموزه های اسلامی تاکید بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات مال برای مومنان واجب است، اظهار کرد: مومنان و روزه داران باید در این روز بزرگ، زکات فطریه خود را بر اساس توانایی های مالی پرداخت کنند.

آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: بخشش گناهان از فواید و اجر معنوی ماه رمضان بوده و الطاف الهی شامل حال مسلمانان و روزه دارانی است که در ماه پرفضیلت رمضان به عبادت خالصانه خداوند پرداختند.

وی گفت: در سایر ماه های سال نیز باید همانند ماه رمضان عطر خوش این ماه پرفضیلت را استشمام و در حال و هوای آن زندگی کرد.

آیت الله پورمحمدی، یادآوری کرد: در روز عید فطر باید روز رستاخیز را که همگان در محضر خداوند یکتا حاضر خواهیم شد، مجسم کنیم.

در این آیین روزه داران مراغه پس از یک ماه عبادت و روزه داری نماز عید سعید فطر را در مسجد جامع و خیابان منتهی به آن اقامه کردند.

پخش شیرینی، شکلات و آجیل مشکل گشا در مسیر برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات به صندوق های کمیته امداد و بهزیستی مستقر در میادین و محل برگزاری نماز عید از جمله اقدام های روزه داران در این آیین بود.



تاريخ : شنبه 27 تير 1394برچسب:, | 11:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون استاندارآذربایجان شرقی و فرماندار مراغه گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه در زمره مسوولیت تمامی نهادهای دولتی و خصوصی است.

 

 

ظفر محمدی، روز پنجشنبه در آیین دیدار با کارکنان بهزیستی این شهرستان با اشاره به اینکه خدمات ارایه شده این نهاد برای توان جویان ازکارهای سخت و مشقت باراست، افزود: در سایه تلاش این افراد، مشکلات قشری از جامعه که با سختی دست به گریبان هستند، مرتفع می شود.

وی برلزوم توانمند سازی خانوادهای تحت پوشش تاکید و اظهار کرد: برای داشتن جامعه ای سالم تر باید تلاش کنیم تا با توانمندی خانوادها و ایجاد شغل و معیشت پایدار برای آنان اینگونه افراد از مدار مستمری بگیری و دریافت های ناچیز دولتی خارج شوند.

محمدی ادامه داد: آموزش و اهمیت آن در پیشگیری از ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی ناشی از برخی انحرافات باید در زمره مهمترین اهداف بهزیستی قرار گیرد و این مهم نیازمند هماهنگی، همدلی و مشارکت سایر ارگانها است.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 12:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: در سال جاری نقشه های دو هزار و 531 هکتار از اراضی ملی این شهرستان اصلاح شد.

 

میرجعفر رضوی: این اصلاحیه ها به منظور سهولت در حفظ اراضی ملی و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان از منابع ملی با همکاری اداره کل منایع طبیعی و آبخیزداری انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ثبت اسناد مالکیت اراضی به میزان 900 هکتار در روستای طالبخان، 950 هکتار در روستای قواخلو و 129 هکتار در روستای گلی کندی در سه پلاک ثبتی انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه ادامه داد: نقشه طرحهای هادی روستاهای طالبخان و آلماچوان این شهرستان نیز در سطح 20 هکتار طراحی شده است.

رضوی، اقدام برای خلع ید اراضی ملی را از دیگر اقدام های این اداره عنوان کرد و گفت: در این مدت با پیگیری این اداره، شش فقره پرونده اراضی ملی این شهرستان در سطح 78 هزار و 310 متر مربع خلع ید شده است.

وی اظهار کرد: 35 میلیون ریال جربمه از هفت فقره پرونده بابت ماده 55 ( تصرف غیرقانونی اراضی) و 23 پرونده از بابت ماده 44 (چرای دام مازاد) دریافت و به خزانه دولت واریز شده است.

رضوی، ادامه داد: در سه ماه نخست امسال یک طرح آبخیزداری به منظور ایجاد اشتغال در روستاها، جلوگیری از فرسایش آب و افزایش نفوذ آب به سفره های زیر زمینی در روستای اسفستانج با صرف 940 میلیون ریال اعتبار به صورت احداث سازه سنگ ملاتی انجام شده است.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 12:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر امور برق مراغه در پی قطع شدن‌های مکرر برق در این شهر گفت: استفاده از لوازم برقی غیراستاندارد از عوامل افزایش مصرف برق و قطعی‌های اخیر برق در شهر مراغه بوده است.

خبرگزاری فارس: استفاده از لوازم برقی غیراستاندارد از عوامل قطعی برق در مراغه است
 

 قطعی برق در این شهر از اول سال بیشتر از هر زمان دیگر شده به‌طوری که می‌توان گفت امسال مراغه رکورددار بیشترین قطعی‌ها نسبت به سال‌های گذشته است.
مدت زمان قطعی برق نیز این روزها بیشتر از هر زمان دیگر شده طوری‌ که برق بخشی از محلات مراغه امروز پنج ساعت قطع بود.
علاوه بر قطعی برق، نوسان زیاد برق در برخی محلات موجب خسارت دیدن لوازم برقی شهروندان مراغه‌ای شده است.
با قطع مکرر برق و عدم حل مشکلات فنی موجود در شبکه برق مراغه در آینده مردم این شهر بیشتر اذیت شده و متحمل خسارت می‌شوند.
مدیر امور برق مراغه علت قطعی پنج ساعته برق در این شهر را مشکل فنی در پست برق محله مهدیه اعلام کرد و گفت: این مشکل با تلاش کارکنان امور برق مراغه ظهر امروز رفع شد.
پورعباسی افزایش مصرف را عامل دیگر قطعی‌های برق در روزهای گذشته اعلام کرد و از شهروندان خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
مدیر امور برق مراغه افزود: استفاده از لوازم برقی غیراستاندارد از دیگر عوامل افزایش مصرف برق و قطعی‌ها بوده است.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 12:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تیم پایگاه جواد الائمه حوزه نصر 7 قهرمان مسابقه های فوتسال جام رمضان پایگاه های مقاومت بسیج مراغه شد.

 

  در دیدار نهایی این مسابقه ها در سالن 9 دی، تیم پایگاه جواد الائمه با نتیجه 10 بر پنج بر تیم پایگاه شهید محمدیان این حوزه غلبه کرد.

در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز، تیم بسیج فرهنگیان با نتیجه شش بر سه، تیم ثامن الائمه را مغلوب کرد و به مقام سوم دست یافت.

در پایان این رقابت ها به تیم های اول تا سوم و تیم 13 قدر به عنوان تیم اخلاق، جام و هدایایی از سوی تربیت بدنی سپاه ناحیه مراغه اهدا شد.

مسابقه های فوتسال جام رمضان پایگاه های مقاومت بسیج توسط تربیت بدنی سپاه ناحیه مراغه و با حضور 11 تیم از اول ماه مبارک رمضان در سالن 9 دی برگزار شد.



تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394برچسب:, | 10:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیرعامل آتش نشانی مراغه گفت: پدر و فرزند خردسالش در یکی از روستاهای این شهرستان به علت آشنا نبودن به فنون شنا غرق شدند.

 

 

ناصر صمدیان افزود: این افراد به نام های ناصر و مهدی محسنی در استخری واقع در روستای قره کند این شهرستان غرق شده اند.

وی اظهار کرد: غواصان عصر دوشنبه گذشته پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله به محل اعزام شده و موفق شدند ساعت 18 و 35 دقیقه جسد آن ها را از عمق استخر کشف و به بیرون انتقال دهند.

صمدیان ادامه داد: در این حادثه فرزند هفت ساله به داخل استخر افتاده بود که پدر وی به منظور نجات فرزندش خود را به آب می زند اما هر دوی آن ها به علت ناآشنا بودن به فنون شنا غرق می شوند.



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 9:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 شهردار مراغه گفت: هشت تیم برای حضور در مسابقات بین المللی کانوپولوی صوفی چای این شهرستان اعلام آمادگی کردند.

 

نادر ابراهیمی افزود: این تیم ها شامل تیم ملی و منتخب فرانسه، تیم های ملی آلمان، ایتالیا، بزرگسالان و جوانان ایران، منتخب اروپا و شهرداری مراغه است.

وی اظهار کرد: این مسابقه ها با همکاری فدراسیون قایقرانی، اداره کل ورزش و جوانان و هیات قایقرانی آذربایجان شرقی و شهرداری، اداره ورزش و جوانان و هیات قایقرانی این شهرستان 26 تا 29 شهریور برابر با 17 تا 20 سپتامبر در رودخانه صوفی چای برگزار می شود.

شهردار مراغه با اشاره به اینکه مجوز برگزاری این مسابقات برای نخستین بار در پیست قایقرانی کانوپولوی یادگاران این شهر اخذ شده است، ادامه داد: نمایندگان فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی تا اواسط مرداد برای دعوت از چند کشور خارجی برای حضور در این مسابقات به این کشورها سفر می کنند.

ابراهیمی، از ثبت این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی کانوپولو خبر داد و گفت: مقرر شده مسابقات بین المللی کانوپولوی صوفی چای مراغه هر سال در شهریور در این شهرستان برگزار شود.

وی، با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کانوپولوی کشور برای دومین سال متوالی در این شهرستان، یادآوری کرد: این مسابقات 18 تا 20 شهریور سال جاری در این محل برگزار می شود.

ابراهیمی، افزود: مراغه در سال جاری میزبان بیستمین دوره مسابقات کانوپولو بزرگسالان در بخش مردان و دهمین دوره این مسابقات در بخش نوجوانان زیر 21 سال کشور است.

شهرداری مراغه از سال 92 در راستای بهسازی حاشیه رودخانه صوفی چای و ایجاد امکانات گردشگری با هماهنگی فدراسیون قایقرانی، اقدام به احداث پیست های قایقرانی آب های خروشان و کانوپولو کرده که پیست آب های خروشان در سال 90 و پیست قایقرانی کانوپولو در سال 93 ایجاد شده است.



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 9:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

بالاخره پس از مذاکرات طولانی ایران با 6 قدرت جهانی

 

توافق هسته ای مشترک صورت گرفت و تحریم ها برداشته شد.

 

برای دریافت متن توافقنامه روی کلمه زیر کلیک کنید

 

متن توافق نامه

 



تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394برچسب:, | 15:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

 مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: با سرمایه گذارهای صورت گرفته برای توسعه صنعت مرغداری تولید تخم مرغ دراین شهرستان امسال با 800 تن افزایش به 18 هزار و 100 تن درسال رسید.
محمد نریمانی ، ازافزایش ظرفیت مرغداریهای تخم گذار مراغه خبرداد و افزود : ظرفیت مرغداریهای تخم گذار مراغه نیز از یک میلیون 470 هزار قطعه به یک میلیون 600 هزار قطعه افزایش یافته است .
وی بابیان اینکه در مراغه 68 واحد مرغداری تخم گذار فعال است افزود : 18 درصد تخم‌ مرغ آذربایجان‌شرقی در این شهرستان تولید می شود .
مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: 70 درصد تخم مرغ مازاد بر نیاز این شهرستان به دیگر شهرهای استان و دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.
سالانه در آذربایجان شرقی بیش از 88 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که شهر‌های مراغه، بناب و تبریز به ترتیب با 18، 17 و 15 درصد بیشترین سهم را در تولید تخم مرغ استان دارند.



تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394برچسب:, | 9:30 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 

واژگونی تریلر حامل آسفالت در مراغه 2 کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری فارس: واژگونی کامیون در مراغه 2 کشته بر جای گذاشت
 

 در اثر واژگونی تریلر حامل آسفالت در مراغه دو نفر جان خود را از دست دادند.

حوالی ساعت 12:30 رو سه شنبه  نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای شهید بهرام رنجبر جمعیت هلال‌احمر مراغه طی تماس تلفنی اورژانس در جریان واژگونی یک دستگاه تریلر حامل آسفالت در محور فرعی روستای «آغچه‌کهل» از توابع بخش «خراجوی» شهرستان مراغه در 10 کیلومتری پایگاه قرار می‌گیرند.

در این حادثه دو سرنشین کامیون فوت کرده بودند که نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای شهید بهرام رنجبر جمعیت هلال‌احمر مراغه با استفاده از ست‌های هیدرولیک خودرو نجات اقدام به رها‌سازی اجساد فوتی‌ها با کمک سایر نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس‌راه و نیروی انتظامی کردند.



تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394برچسب:, | 9:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: آموزش 950 بی سواد در این شهرستان به منظور ریشه کنی بی سوادی در سال جاری هدف گذاری شده است.

 

جلیل اسلامی با بیان اینکه این تعداد به عنوان سهمیه این شهرستان تعیین شده است، افزود: این افراد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند و آموزش آن ها به دو شیوه آموزش فردی و خودآموزی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود دو هزار و 500 اولیای بی سواد در این شهرستان شناسایی شده که در سال جاری نهضت سواد آموزی این شهرستان تا کنون 300 نفر از سهمیه این شهرستان را جذب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه سهمیه این شهرستان در آموزش مرحله تحکیم 870 نفر و مرحله انتقال 600 نفر است، ادامه داد: تا کنون آموزش 100 نفر در دوره تحکیم آغاز شده و دوره های انتقال نیز از مهر آغاز می شود.

اسلامی، از اختصاص هدیه حدود شش میلیون ریالی در طرح خودآموز (فراگیری آموزش بدون معلم) و فرد به فرد خبر داد و افزود: این هدیه تشویقی پس از گذراندن دوره سوادآموزی و موفقیت در امتحانات پایان دوره به فرد آموزش دیده و آموزش دهنده اهدا می شود.

وی گفت: در این طرح تشویقی به سوادآموزی که به شیوه خودآموز آموزش فرامی گیرد، حدود شش میلیون ریال و اگر توسط آموزش دهنده آموزش ببیند، یک میلیون و 200 هزار ریال در صورت قبولی در امتحانات یارانه تحصیل پرداخت می شود.

اسلامی، از برگزاری دوره آموزشی سواد آموزی برای 972 نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال یک هزار و 150 نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شده بودند.

وی، برگزاری دوره تحکیم با حضور 950 نفر در 48 کلاس درس، دوره انتقال با حضور 600 نفر در 54 کلاس درس توسط 420 آموزش دهنده را از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته اعلام کرد.

طبق سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 91، شاخص سواد در شهرستان مراغه 98.7 درصد گزارش شده که هم اکنون 98.8 درصد از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان باسواد شده اند.



تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, | 12:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سرپرست اداره بهزیستی مراغه گفت: در سه ماه نخست سال جاری دو میلیارد و 716 میلیون ریال مشارکت های نقدی و غیرنقدی توسط مراکز دولتی و غیردولتی در این شهرستان جمع آوری شده است.

 

شهین صادقی : این میزان کمک ها شامل 860 میلیون ریال کمک های نقدی، غیرنقدی و خدماتی به توان جویان و یک میلیارد و 856 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به مراکزهیات امنایی زیر نظر این اداره است.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی به توانجویان در بخش های مختلف از جمله امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت های مردمی ارایه می شود، اظهارکرد: در بخش امور اجتماعی 11 هزار و 110 نفر افراد تحت پوشش، مهدهای کودک، فرزندان توانجویان، دانش آموزان و دانشجویان از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند.

سرپرست اداره بهزیستی مراغه ادامه داد: در بخش توانبخشی نیز 10هزار و 14 نفر شامل توانجویان و سالمندان تحت پوشش، توانجویان ذهنی و جسمی، سرویس گیرندگان کلنیک های توانبخشی و دانش آموزان و دانشجویان از خدمات این اداره بهره مند هستند.

صادقی یادآوری کرد: در امور پیشگیری نیز 858 نفر از خدمات مشاوره پزشکی ژنتیکی، روانشناختی، روانشناسی تلفنی، سرویس گیرندگان مراکز گذری معتادان و اشتغال یافتگان تحت پوشش از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

هم اکنون حدود 9 هزار و 850 توانجو تحت پوشش اداره بهزیستی مراغه بوده و در پنج حوزه خدمات دریافت می کنند.



تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, | 1:27 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

همزمان با ماه مبارک رمضان ،خیران مراغه ای 12 سری جهیزیه به نو عروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان اهداء کردند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی مراغه گفت: خیران شهرستان برای تهیه این جهیزیه ها 360 میلیون ریال کمک کرده اند .
هاشمیان افزود : این جهیزیه ها شامل فرش ، یخچال ، اجاق گاز ، لوازم اولیه و مورد نیاز یک زندگی ساده است .
وی افزود : همچنین ازابتدای سال تاکنون به همت خیرین مراغه برای 22 نوعرس نیازمند در مراغه جهیزیه تهیه شده است .



تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, | 1:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
آیدین نظری جوان ووشوکار مراغه در قالب تیم منتخب کشور و تنها نماینده از استان آذربایجان شرقی توانست دو مدال برنز از مسابقات بین‌المللی جام گرجستان کسب نماید.

 http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/4/20/3364653_116.jpg

 این مسابقات که با حضور 12 کشور آسیایی و اروپایی از تاریخ 11 الی 19 تیر ماه در کشور گرجستان برگزار می‌شد از سطح فنی بالایی برخوردار بود و این ورزشکار مراغه‌ای توانست دو مدال ارزشمند برنز در فرم‌های نانچوان و نن گوئن برای اردوی ایران به ارمغان بیاورد.


تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, | 1:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه از اهدای یک هزار سبد غذایی به مددجویان این شهرستان توسط یک خیر نیکوکار این شهرستان خبر داد.

 

ایوب هاشمیان با اشاره به اینکه هم اکنون این سبدهای غذایی در حال توزیع است، افزود: این کمک ها شامل پنج تن برنج و یک هزار قوطی روغن بوده که این خیر برای تهیه آن ها 120 میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

وی از پرداخت 168 مورد تسهیلات به ارزش بیش از سه میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: این وام ها در قالب طرح های کارگشایی، خودکفایی، خیرین و مسکن اعطا شده است.

هاشمیان، ادامه داد: مشکلات اقتصادی، مالی و معیشتی نیازمندان و محرومان تحت حمایت، هزینه های تحصیلی و درمانی و تهیه لوازم اولیه زندگی مددجویان این نهاد با کمک خیران کاسته می شود.

وی گفت: 34 مورد از این تسهیلات در قالب وام خیرین به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال به خیران پرداخت شده تا برای حل مشکلات مددجویان هزینه شود.



تاريخ : شنبه 20 تير 1394برچسب:, | 13:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس علاوه بر اعلام انزجار از جنایت های رژیم صهیونیستی از مذاکره کنندگان تیم ایرانی حمایت کردند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: مذاکره های هسته ای هم اکنون در نقطه حساس خود قرار گرفته و حمایت مردم از گروه ایرانی انگیزه آنان را برای دفاع از حقوق انقلاب و مردم بیشتر می کند.

وی اظهارکرد: مذاکره کنندگان هسته ای به دنبال امضای یک توافق خوب هستند و گروه ایرانی نیز علاوه براین هدف به دنبال حفظ اقتدار و عظمت ایرانی در برابر قدرت های جهانی است.

خطیب جمعه مراغه، حضور مردم ایران دراین راهپیمایی را حمایت بی قید و شرط از انتقاضه فلسطین عنوان کرد و ادامه داد: بار دیگر مردم ایران پایبندی خود به آرمان های امام راحل، ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب و شهدا را در این روز به جهانیان اعلام کردند.

حجت الاسلام پورمحمدی، با اشاره به حادثه تلخ حمله رژیم پهلوی به مسجد جامع گوهرشاد مشهد، گفت: مردم ولایی و مومن ایران اسلامی که برای اعتراض به حکم کشف حجاب در زمان حکومت ظالمانه رضاشاه در این مسجد تجمع کرده بودند، مورد حمله مستبدان رژیم پهلوی قرارگرفته و به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: رشادت های مردم مسلمان در طول تاریخ برای نگهداری از دین و ارزش های دینی را باید زنده نگهداشت و به نسل آینده منتقل کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهارکرد: سالروز این قیام درتقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده که یادآور مردمانی است که همیشه در دفاع از مقدسات خود تا پای جان ایستادگی می کنند.



تاريخ : جمعه 19 تير 1394برچسب:, | 16:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مردم ولایتمدار و روزه دار مراغه با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر پایبندی به آرمان های امام راحل و شهدا، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی را به جهانیان به نمایش گذاشتند.

 

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان روز جمعه همگام با مردم سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

مردم این شهرستان با شرکت گسترده و کم نظیر خود در این راهپیمایی بار دیگر با آرمانهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت و همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

دراین راهپیمایی اقشار مختلف مردم از جمله روحانیان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مسوولان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، فرهنگیان، دانش آموزان، ورزشکاران، دانشجویان و بازاریان با مشت هایی گره کرده شعارهای ضد استکباری سردادند.

روزه داران همیشه در صحنه مراغه با طی مسیرهای از پیش تعیین شده به میعادگاه نماز جمعه این شهر رسیده و در طول مسیر با سردادن شعارهای مختلف، حمایت همه جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین با سردادن شعارهای یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو، حمایت از فلسطین سفارش امام است عزت ما مسلمین در سایه قیام است، اسلام و فلسطین پیروز است اسراییل و آمریکا نابوده است، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، مسلمانان جهان را به اتحاد برای رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران فرا خواندند.

حمایت از گروه مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای از ویژگی شعارهای امروز دراین راهپیمایی بود و شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست و نه سازش نه تسلیم جمهوری اسلامی بیشتر به گوش می رسید.

دراین مراسم، راهپیمایان با حمل تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و پارچه نوشته هایی با مضامین روز قدس روز حیات اسلام است، نفرت خود را از صهیونیست ها، استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

برخی از جوانان این شهرستان با به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، خشم و انزجار خود را از جنایت های این مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم قطعنامه سراسری راهپیمایی در هشت بند قرائت و با تکبیر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.



تاريخ : جمعه 19 تير 1394برچسب:, | 16:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پورمحمدی: گروهک‌های تکفیری درصدد تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هستند

نماینده آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امروز شاهد تحرکات روزافزون گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی هستیم، باید دانست که همه آن‌ها درصدد تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی هستند.

 با بیان این‌که حکام عرب مرتجع و وابسته به غرب منطقه، هیچ‌گاه دغدغه آزادی قدس شریف را نداشته‌اند و در حق مردم فلسطین خیانت کرده‌اند، اظهار داشت: شیوخ عرب خون مردم بی‌گناه فلسطین را با اسرائیل معامله کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی تنها حامی راستین آرمان آزادی قدس شریف بوده است، گفت: در حالی که اعراب همواره بر طبل توخالی حس ناسیونالیستی عربی خود می‌کوبند، اما این مسأله نیز نتوانسته فلسطین را از دست رژیم صهیونیستی برهاند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که مسأله فلسطین فراتر از مسائل قومی، نژادی، مذهبی و دینی است، گفت: در شرایطی که اعراب فلسطین سنی مذهب هستند، اما شیعیان و جبهه مقاومت شیعی بیشترین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را داشته است.

آیت الله پورمحمدی افزود: اگر چنین نگرش و دیدگاهی در دیگر کشورهای اسلامی وجود داشت، دیگر رژیم صهیونیستی قدرتی برای مقابله با وحدت و انسجام میلیونی امت اسلامی نداشت، اما متأسفانه دشمن توانسته با تفرقه افکنی، آزادی فلسطین را از اذهان دور کند.

وی با بیان این‌که روز جهانی قدس تأکیدی بر عدم فراموشی آرمان آزادی قدس شریف است، گفت: بایستی از ظرفیت‌های وحدت‌بخش روز جهانی قدس برای همگرایی امت اسلامی بهره جست، اصلی‌ترین ترس و واهمه دشمنان نیز تحقق این مسأله است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری وجود رژیم نامشروع، جعلی و اشغالگر صهیونیستی در منطقه را منشاء بسیاری از فتنه‌ها و توطئه‌های ضداسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز شاهد تحرکات روزافزون گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی هستیم، باید دانست که همه آن‌ها درصدد تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی هستند.



تاريخ : جمعه 19 تير 1394برچسب:, | 2:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 اقشار مختلف مردم مراغه همزمان با 21 ماه رمضان با راه اندازی هیات های عزاداری ، در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

مردم این شهرستان در دومین شب قدر با خواندن دعای جوش کبیر و قرار دادن قرآن بر سر از خدای منان طلب مغفرت و رحمت کرده و امروز (چهارشنبه) با شرکت در آیین های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به نمایش گذاشتند.

بیشتر عزاداری های امروز این شهرستان در مساجد و تکایا با مداحی و سخنرانی درباره تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام بزرگوار برگزار شد.

در مساجد مختلف این شهرستان نیز به همین مناسبت برنامه هایی برای سخنرانی درخصوص فضیلت ها و رشادت های مولای متقیان بعد از نمازهای یومیه انجام می شود.

بانوان مراغه نیز در این روز به پخت و پخش انواع نذری و نیز افطاری دادن در منازل در رثای مظلومیت های آن امام همام مرثیه سرایی می کنند.

دیشب نیز اقشار مختلف مردم در کنار علما، روحانیان و مسوولان، مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع) و احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را با شکوه خاصی در این شهرستان برگزار کردند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مظلومیت، شجاعت، ایثار، فداکاری و آزادگی علی (ع) را تبیین کردند.



تاريخ : چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, | 14:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

 جراح معالج این عمل گفت: این خانم 35 ساله چهار روز پیش به علت سنگینی و احساس درد در ناحیه شکم به پزشک مراجعه کرد و پس از معاینه و آزمایش وجود توده در شکم وی تشخیص داده شد .
دکتر رحیمیان با بیان اینکه این توده 6 کیلویی پس از2 دو ساعت جراحی موفقیت آمیز از بدن بیمار خارج شد افزود : هم اکنون حال عمومی این زن خوب و رضایت بخش است.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 1:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس دادگستری مراغه گفت: حکم خلع ید زمین خواری در سطح 400 هکتاری در این شهرستان صادر شد.

 

اسماعیل خیرالهی افزود: هم اکنون پرونده این زمین خواری در حال سپری کردن مراحل قانونی برای اجرای حکم است.

وی با اشاره به اینکه این زمین خواری در دامنه های کوه سهند اتفاق افتاده است، اظهار کرد: دادگستری مراغه در حال پیگیری اجرای این حکم به منظور حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منافع عمومی است.

رییس دادگستری مراغه ادامه داد: متهم این پرونده اذعان کرده که با خرید اراضی این منطقه بدنبال احداث منطقه تفریحی بوده است.

خیرالهی، یادآوری کرد: نهادهای قضایی این شهرستان تمامی تحرکات مربوط به زمین خواری و تغییر کاربری اراضی را رصد کرده و اقدام به ممانعت از تغییر کاربری و تخریب اراضی می کند.

وی گفت: علاوه بر این پرونده، در سطح شهر نیز حدود 50 پرونده دیگر در این خصوص تشکیل شده که در آن ها دادگستری با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی به دنبال جلوگیری از تغییر کاربری اراضی است.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 12:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: 405 یتیم در این شهرستان نیازمند حمایت های مردمی افراد نیکوکار و خیر هستند.

 

ایوب هاشمیان با اشاره به اینکه هر سال از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان طرح اکرام ایتام در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: بیشتر یتیمان نیازمند این شهرستان دانش آموزان و دانشجویان دختر و پسر بوده که از نعمت پدر و مادر محروم هستند.

وی اظهار کرد: مردم نیکوکار و نوعدوست این شهرستان برای حمایت و حامی شدن از یتیمان می توانند به صورت تمام وقت بویژه در ماه مبارک رمضان به این اداره مراجعه کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: حامیان با تکمیل فرم مربوطه می توانند هر ماه با تعهد پرداخت 300 هزار ریال و بالاتر برای هر یک از ایتام انتخابی خود، لبخند شادی و امید را بر چهره پریشان یتیمان این شهرستان به ارمغان آورند.

هاشمیان، یادآوری کرد: ماموران این کمیته آماده اند هر ماه کمک های حامیان را از نشانی آنان تحویل و به حساب ایتام واریز کرده و در مراجعه بعدی نیز فیش واریزی را به آنان تحویل دهند.

وی ادامه داد: این کمیته آمادگی لازم برای ایجاد زمینه دیدار ایتام و حامیان به منظور اطمینان حامی از اجرای کامل و بدون نقص این طرح را دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه همچنین از اهدای 9.5 تن کشمش و خرما برای نیازمندان توسط خیر این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان کالا شامل شش تن کشمش ، سه تن خرما و 500 کیلو گرم مغز تخمه برای نیازمندان است.

هاشمیان، ارزش ریالی این کالاها را 848 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این اقلام در بین سه هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد توزیع شده است.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 1:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسوول بهبود تغذیه دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه گفت: 200 مادر باردار این شهرستان از هدیه رهبری سبد غذایی تغذیه ای بهره مند شدند.

 

سعیده اسکندی: مرحله بیست و چهارم برنامه حمایت تغذیه ای مادران باردار خانوارهای نیازمند برای مادران مبتلا به سوءتغذیه اجرا شد.

وی اظهار کرد: در این طرح مادران بارداری که دارای مشکل تغذیه ای مثل وزن گیری کم دوران بارداری، وزن کم قبل از بارداری و کم خونی هستند، از طریق بهورزان خانه های بهداشت و مراکز حاشیه این شهر شناسایی و به واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی معرفی می شوند.

مسوول بهبود تغذیه دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه ادامه داد: اهدای سبد غذایی از ماه چهارم بارداری شروع و تا پایان ماه ششم شیردهی مادر ( 12 ماه) ادامه می یابد.

اسکندری، یادآوری کرد: مادران باردار مذکور باید در کلاس های افزایش مهارت های تغذیه ای برگزار شده در خانه بهداشت روستایی و مراکز حاشیه شهر حضور یابند در غیر اینصورت مرکز بهداشت این شهرستان مجاز به حذف سبد غذایی مادر باردار یا شیرده است.

وی گفت: این سبد غذایی شامل 10 کیلوگرم برنج، دو بسته ماکارونی 700 گرمی، دو بسته نیم کیلوگرمی جو، دو قالب 400 گرمی پنیر، چهار بسنه 250 گرمی سویا، چهار کنسرو تن ماهی، دو کیلوگرم عدس، دو کیلوگرم لوبیا چیتی، دو کیلوگرم نخود، دو کیلوگرم خرما، سه بطری 900 گرمی روغن مایع، دو بسته نیم کیلویی حلواارده، یک قوطی یک هزار و 200 گرمی عسل و پنج کیلوگرم مرغ منجمد است که بصورت هر دو ماه یکبار به مادران باردار یا شیرده دچار سوء تغذیه اهداء می شود.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 1:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر آموزش و پرورش مراغه از کسب رتبه اول استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس با رویکرد پژوهش توسط سه معلم مراغه ای خبر داد.

جلیل اسلامی افزود: ماریلا احدی، زینب اعظمی و لیدا فرجی از آموزشگاه امام علی (ع) این شهرستان پس از ارزیابی استانی، رتبه اول این جشنواره را در ماده درسی ریاضی پایه چهارم ابتدایی کسب کردند.
وی اظهار کرد: معلمان ناحیه پنج و چهار تبریز نیز در این جشنواره به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه همچنین از کسب چهار مقام برتر در یازدهمین جشنواره روش های تدریس درس تربیت بدنی استان توسط معلمان این شهرستان خبر داد.
اسلامی، ادامه داد: شمسیه امانی در بخش مقطع اول متوسطه مقام اول، وحید دیدار در بخش مقطع ابتدایی، اکبر باقری در بخش اول متوسطه و بهرام اکبری در بخش مقطع دوم متوسطه مقام های سوم استان را به خود اختصاص دادند.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 12:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 پیکر مادر دو شهید هشت سال دفاع مقدس با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسوولان، روحانیان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهیدپرور مراغه تشییع شد.

 

پیکر ' فاطمه عبدالحسین بهنامی ' مادر شهیدان نورالدین و شمس الدین مقدم پس از تحمل 29 سال جدایی از فرزندان ، صبح امروز ( یکشنبه) در جوار فرزندانش آرام گرفت.
این بانوی ایثارگر در سن 73 سالگی، در پی عمل جراحی در بیمارستان، دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع بر دوش مردم شهیدپرور مراغه، در قطعه والدین شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.
بسیجی شهید نورالدین مقدم، فرمانده زرهی لشکر 31 عاشورا، 29 اردیبهشت سال 65 در سن 25 سالگی در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نایل شده است.
شمس الدین دومین فرزند شهید این بانوی ایثارگر، فرمانده گردان تانک 31 لام، لشکر عاشورا بود که نهم آبان 1365 در 21 سالگی و در منطقه قجریه اهواز شهد نوشین شهادت را چشید.
مجلس یادبود این بانوی فداکار شامگاه یکشنبه از ساعت 22 تا 23 در حسینیه بیت الرقیه (س) مراغه برگزار می شود.
شهرستان مراغه در طول دوران دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 1:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کنترل پایدار تب مالت در مراغه با توجه به سیر نزولی ابتلا به این بیماری در این شهرستان نیازمند توجه جدی مسوولان است.

افزایش آمار نگران کننده ابتلا به این بیماری از اسفند سال 92 در این شهرستان شروع و از آن پس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و شبکه دامپزشکی مراغه با همکاری هم در راستای کاهش این بیماری گام برداشتند تا اینکه در آمار منتهی به فروردین و اردیبهشت سال جاری، ابتلا به این بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 40 درصدی مواجه شد.

کارشناسان مسایل بهداشتی با اشاره به موفقیت نسبی دستگاه های مسوول در کنترل و کاهش موارد ابتلا به تب مالت در مراغه می گویند ادامه این روند نیازمند تامین دزهای بیشتر واکسن تب مالت، همکاری بیشتر دستگاه های ذیربط، مایه کوبی به موقع دام ها و آموزش مردم و دامداران برای پیشگیری از این بیماری است.

اهمیت تلاش برای کنترل پایدار کاهش آمار مبتلایان به تب مالت زمانی آشکار می شود که بدانیم متوسط ابتلا به این بیماری در آذربایجان شرقی 35 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است در حالی که میانگین ابتلا به این بیماری در مراغه با 114 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بیش از سه برابر میانگین استانی بوده و نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.



رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش نزولی ابتلا به بیماری تب مالت در این شهرستان، افزود: در دو ماه سال جاری 34 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 62 مورد بود.

علی جنتی، افزود: مهمترین علت کاهش این آمار، افزایش تعامل این دانشکده با شبکه دامپزشکی و افزایش سهمیه مایه کوبی دام های این شهرستان علیه این بیماری است.

وی با اظهار نگرانی از کاهش سهمیه مایه کوبی این شهرستان علیه این بیماری در سال جاری، خواستار توجه و رسیدگی بیشتر مسوولان استانی به این موضوع شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه با اشاره به اینکه برای کنترل پایدار این بیماری باید طرح تشدید مایه کوبی به مدت سه سال به صورت مستمر ادامه داشته باشد، ادامه داد: کاهش سهمیه مایه کوبی نسبت به سال گذشته می تواند زمینه افزایش ابتلا به این بیماری در این شهرستان را مجددا فراهم کند.

جنتی، با اشاره به اینکه طبق آمار 80 درصد مبتلایان به این بیماری در مناطق روستایی و 20 درصد در مناطق شهری ساکن هستند، یادآوری کرد: بیشترین میزان مبتلایان به تب مالت را مردان و در گروه سنی 13 تا 43 سال تشکیل می دهند.

وی، با بیان اینکه خودمراقبتی مردم بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، گفت: هزینه درمان این بیماری بالا بوده و به قشر کاری جامعه آسیب وارد می کند.

جنتی، آموزش به شهروندان را از دیگر راهکارهای کاهش ابتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود: این دانشکده در سال گذشته کارگاه های آموزشی مختلف با حضور مسوولان برگزار کرده و در سال جاری نیز این سیاست را ادامه می دهد.



رییس شبکه دامپزشکی مراغه  از مایه کوبی 156 هزار راس گوسفند و بره در این شهرستان طی سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد دام در یک هزار و 74 واحد دامی واکسینه شده اند.

علی پاشایی، افزود: این طرح بیشتر در روستاها و مناطق شناسایی شده خطر ابتلا به بیماری تب مالت اجرا شده و در آینده نیز ادامه این طرح انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تشدید مایه کوبی دام های این شهرستان علیه بیماری تب مالت از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح در سال جاری، با وجود کاهش سهیمه مایه کوبی ادامه می یابد.

پاشایی، ادامه داد: در سال گذشته 249 هزار راس دام در این شهرستان علیه بیماری های دامی مایه کوبی شد.

تب مالت از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بر اثر ورود باکتری بروسلا از دام های آلوده به انسان ایجاد و این بیماری در گوسفند و گاو شیوع زیادی دارد و باعث تلف شدن و سقط جنین در دام ها می شود.

خوردن شیر غیرپاستوریزه دام آلوده و لبنیاتی که از شیر خام به دست می آید از جمله خامه، پنیر و بستنی موجب ابتلا به تب مالت می شود.



تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:, | 14:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر کمیته امداد امام خمینی مراغه گفت: در مراغه 160 زوج تحت پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

خبرگزاری فارس: 160 زوج مددجو مراغه در نوبت دریافت جهیزیه هستند
 

ایوب هاشمیان امروز با بیان اینکه خیر مراغه‌ای 12 عدد یخچال به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی اهدا کرد، اظهار کرد: این تعداد یخچال به ارزش 100 میلیون ریال از محل موقوفات مرحوم خالد محمدپور تهیه شده است.
وی با بیان اینکه خیران مراغه‌ای همزمان با ماه مبارک رمضان جهیزیه 12 زوج تحت پوشش را تأمین کرده‌اند، افزود: برای هر یک از این جهیزیه‌ها 35 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی شهرستان مراغه گفت: یخچال، اجاق گاز، فرش و لوازم اولیه زندگی از جمله اقلام این جهیزیه‌ها است.
هاشمیان با بیان اینکه از ابتدای سال توسط خیران برای 22 نفر در مراغه جهیزیه تأمین شده است افزود: در مراغه 160 زوج تحت پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند.



تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:, | 14:47 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: سخنان دکتر روحانی رییس جمهوری ایران در دیدار با یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نشان از پایبندی دولت به سخنان و خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه ایران به تمامی قوانین بین المللی پایبند است اما هیچ تبعیضی را قبول نمی کند، افزود: ایران خود عضو NPT و پیمان منع گسترش سلاح های اتمی بوده و رعایت کننده تمامی قوانین مربوط به آن است.

وی اظهار کرد: با توجه به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دارد از فعالیت های اعضای این پیمان بازدید کند اما اگر بازرسی هایی که در آینده از ایران انجام شود خارج از قوانین و به صورت ویژه باشد، ایران در برابر این حرکات ایستادگی خواهد کرد.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به اینکه سخنان رییس جمهوری، نشان از اجرای تمام و کمال سیاست های اعمال شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: مذاکرات هسته ای هم اکنون در مرحله حساسی است و تمامی کارشناسان فنی و گروه های مذاکره کننده به دنبال توافقی خوب هستند تا بتوانند علاوه بر تامین منافع خود، فرصتی نیز برای گروه مقابل بدهند.

حجت الاسلام پورمحمدی، خاطرنشان کرد: گروه ایرانی نیز همچنان بر پایه خطوط قرمز نظام و سیاست های رهبری حرکت می کند تا علاوه بر حفظ حقوق نظام مقدس جمهوری اسلامی، توافقی عزتمندانه، حکیمانه و مصلحانه ای را به نفع ایران رقم بزند.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر پنجشنبه با دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران در قالب سند (چارچوب همکاری) و چگونگی سرعت بخشیدن به حل همه مسائل مهم مربوط به برنامه هسته ای ایران از جمله فعالیت های گذشته هسته ای، از محورهای مذاکره آمانو با مقام های کشورمان اعلام شده است.

امام جمعه مراغه همچنین با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط حمله موشکی ناو امریکایی گفت: این حرکت آمریکا نشان داد که دشمنان انقلاب اسلامی به اوج جنون خود رسیده اند به طوری که حتی به هواپیماهای مسافربری نیز رحم نمی کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی، افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران به استکبار جهانی اعتماد نکرده و این مساله نیز از دلایل اعتماد نداشتن رهبر معظم انقلاب به این کشورهاست.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اطعام و اکرام نیازمندان یادآوری کرد: توجه به نیازمندان از تاکیدهای مهم ائمه اطهار (ع) بوده و قرارگیری این هفته در ماه مبارک رمضان فرصتی بیشتر برای افزایش تقوا و معرفت الهی در بین مردم و خیران است.



تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:, | 17:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه خیران مراغه در جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان یک میلیارد و 950 میلیون ریال کمک مالی کردند از اختصاص 2.5 میلیارد ریال برای انتقال زندان مراغه به خارج از شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 2.5 میلیارد ریال برای انتقال زندان مراغه به خارج از شهر
 

علی دلداری : انجمن حمایت از زندانیان مراغه در شهرهای مراغه و عجب‌شیر از 450 خانواده زندانی نیازمند حمایت مالی می‌کند.

وی با بیان اینکه این انجمن جزو هفت انجمن برتر در کشور است، افزود: در یک سال گذشته 10 میلیارد و 20 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه از تخصیص دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای انتقال زندان مراغه به خارج از شهر خبر داد و افزود: 20 هکتار زمین برای همین منظور در نظر گرفته شده است.

49 زندانی غیرعمد با 16 میلیارد ریال جریمه در مراغه

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در زندان مراغه 49 نفر زندانی غیرعمد با 16 میلیارد ریال جریمه زندانی هستند.

مهدی دواتگری، از ستاد دیه استان و کشور خواست برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک مالی کنند.

وی از ایجاد دادگاه کیفری یک در دادگستری مراغه خبر داد و افزود: علاوه بر مراغه به پرونده‌های قضایی و کیفری شهرهای بناب، ملکان و عجب‌شیر نیز در این شعبه رسیدگی می‌شود.

امام جمعه مراغه در گفت‌وگو با فارس گفت: اختصاص بخشی از مال و درآمد برای نیازمندان وسیله‌ای برای آباد کردن دنیا و آخرت انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی پورمحمدی افزود: بخش مالی موجب فزونی آن و بهترین راه برای ایجاد برابری و عدالت در جامعه است و رمضان بهترین ماه برای بخشش و دستگیری از نیازمندان است.



تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:, | 1:57 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: غار هامپوئیل مراغه به عنوان بزرگ‌ترین غار آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسید.

 

ظفر محمدی : این غار آهکی به خاطر داشتن چاه‌ها و جاذبه‌های زیبای درون غاری به شماره 235 در فهرست آثار طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده و از این پس تحت حفاظت و نظارت خواهد بود.
وی افزود: اهمیت این غار به خاطر داشتن چهار حلقه چاه عمودی تالارهای بزرگ با تزئینات آهکی در 5 طبقه و به طول بیش از یک هزار متر و عمق 200 متر است.
فرماندار ویژه مراغه گفت: ارتفاع دهانه غار از بستر رودخانه مردق چای حدودا یک هزار و 600 متر بوده و بزرگی دهانه غار 10 در 5 متر است.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رسوبات آهکی، استالاکتیت‌ها، آبگیرهای کوچک، دالان‌های تنگ و تاریک از زیبایی‌های غار هامپوئیل مراغه است.
وی گفت: این غار زیبا و دیدنی در 15 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر مراغه قرار گرفته است.
شهرستان مراغه به خاطر داشتن کوه‌های کارست دارای دو غار بزرگ آهلی به نام‌های هامپوئیل و چپر است.



تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 1:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

http://maraghehphc.tbzmed.ac.ir/CmsModules/SiteTemplate/Template/101/Default/Images/Header/header-pic.jpg

امسال 30 میلیارد ریال برای توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه تخصیص یافت .
 رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه امروز گفت : این اعتبار تخصیص یافته در سه بخش آموزش ، ایجاد پردیس دانشکده ، توسعه و تجهیز بیمارستانها هزینه می شود .
جنتی افزود : امسال با اختصاص 10 میلیارد ریال دیگر ،کلاسها ، کتابخانه ، سالن مطالعه ، سلف سرویس و آزمایشگاههای دانشکده علوم پزشکی مراغه توسعه و تجهیز می شود .
وی با اشاره به آغاز ساخت مجتمع آموزشی و اداری پردیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت:با اجرای این طرح 500 متر مربع به فضای اداری و آموزشی دانشکده اضافه می شود .
هم اکنون در دانشکده علوم پزشکی مراغه 500 دانشجو در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، پرستاری، اتاق عمل، بهداشت و فوریت‌های پزشکی تحصیل می کنند .



تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 1:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسابقات فوتسال جام رمضان حوزه های مقاومت بسیج در مراغه آغاز شد.

 

مسوول تربیت بدنی سپاه ناحیه مراغه : این مسابقه ها تا بیست و هشتم این ماه در سالن 9 دی این شهرستان برگزار می شود.
غفور ابراهیمی، افزود: در این دوره از مسابقه ها، 11 تیم از حوزه های مقاومت بسیج این شهرستان به صورت دوره ای با هم به رقابت می پردازند.
وی اظهار کرد: در پایان این مسابقات تیم های برتر با محاسبه امتیازات کسب شده تعیین می شوند.



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 15:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مراغه گفت: با اقدام به موقع مأموران گشت یگان امداد فرماندهی انتظامی مراغه سارقی که به طلافروشی دستبرد زده بود، هنگام فرار دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: سارق طلا فروشی در مراغه دستگیر شد
 

سهراب رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت از یک طلافروشی و فرار سارق، مأموران گشت یگان امداد این فرماندهی بلافاصله در محل حاضر و با اقدام به موقع سارق  را که کلاه بر سر و ماسک بر صورت داشت در حین فرار دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از متهم تعداد دو رشته گردنبند به ارزش تقریبی 90 میلیون ریال کشف و به یگان انتظامی انتقال داده شد.

رحیم‌زاده اظهار داشت: مرد جوانی به عنوان خریدار به طلافروشی مراجعه و خواهان خرید گردنبند طلا شده که در این حین، طلا فروش چند گردن‌بند را برای پسند وی به روی ویترین گذاشته که سارق از فرصت پیش آمده استفاده کرده و بلافاصله دو رشته گردنبند را از روی ویترین ربوده و متواری می‌گردد، که بعد از اعلام به مرکز 110 عوامل گشت سریعا در محل حاضر و سارق را در حین فرار دستگیر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مراغه توصیه کرد، صنف طلافروشان می‌توانند با هوشیاری لازم و جمع‌آوری طلا و جواهرات از روی ویترین در هنگام فروش و رعایت نکاتی از قبیل نصب دوربین مدار بسته و استفاده از وسایل بازدارنده مانند دزدگیر و آژیر خطر، استفاده از درب‌های ضد سرقت، استفاده از شیشه‌های نشکن و ضدگلوله برای ویترین بیرونی، ضریب امنیتی محل کسب کار خود را بالا ببرند.



تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 23:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |