نماینده مردم مراغه گفت: در رابطه با اتفاقات بازی تراکتور سازی و نفت تهران، سوال از وزیر ورزش را به هیأت رئیسه تقدیم کردیم و بر این اساس وزیر باید با حضور در کمیسیون فرهنگی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

مهدی دواتگری  افزود: از وزیر وزرش دولت و رئیس جمهور انتظار می‌رود در آستانه سفر به استان آذربایجان شرقی با اقدام عاجل به انتظارات به حق مردم آذربایجان و طرفداران تیم قهرمان تراکتور پاسخ مثبت دهد. مردم در شرایط موجود و در آستانه سفررئیس جمهور چشم اندار انتظار اقدام عاجل دولت هستند.

دواتگری همچنین گفت:‌ در حال حاضر در تبریز مشکل خاصی وجود ندارد و مردم منتظر اقدامات عاجل مقامات مسئول هستند.



تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه گفت: فردی که چند گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه راه‌اندازی و آنها را مدیریت می‌کرد در مراغه شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: مجرم شبکه‌های اجتماعی مراغه دستگیر شد
 

سهراب رحیم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک شبکه اجتماعی تلفن همراه به نام تلگرام فردی اقدام به راه‌اندازی و اداره گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی کرده و در این خصوص اقدام به جذب 200 نفر عضو در گروه مذکور کرده بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از اخذ دستورات قضایی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی، علمی و فنی مشخص شد ایجاد کننده گروه مذکور فردی مشخص است که در شبکه‌های اجتماعی دیگر تلفن همراه نیز فعالیت دارد.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: با روش‌های مهندسی اجتماعی و دیگر روش‌های علمی و تخصصی برخی از مشخصات شخصی از جمله نام مستعار متهم کشف و در شبکه‌های اجتماعی دیگری از جمله وایبر تصویری از متهم استخراج شد که با عکس بارگذاری شده در شبکه تلگرام همخوانی داشت.

وی اظهار داشت: در یک عملیات غافلگیرانه متهم مذکور به هویت معلوم به همراه ادله دیجیتال از جمله گوشی موبایل شناسایی و دستگیر شد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه متهم در مواجهه و رویارویی با ادله و مدارک در همان ابتدای تحقیقات و بازجویی راهی جز اقرار نیافته و به بزه خود معترف و هدف از آن را صرفاً سرگرمی و وقت‌گذرانی اعلام کرد.

این مسئول به همشهریان عزیز توصیه کرد به هیچ عنوان تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بارگذاری نکنند چون احتمال مفقودی و دسترسی افراد ناباب به این تصاویر وجود دارد و از طرفی بارگذاری تصاویر و مطالب در شبکه‌های اجتماعی حتی با رعایت اصول محرمانگی به منزله افشای اطلاعات و تصاویر خصوصی است



تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

واقعیت این است که مرتکب شدن برخی اشتباهات در روابط، ما را به سمت تنهایی سوق می دهند. در ادامه 20 اشتباه ذکر شده که باعث می شود شما همیشه حتی در ازدواج تان هم تنها و بی یاور باشید.

1) ازدواج با فردی که نمی‌تواند هیجانش را کنترل کند. چنین آدم هایی مرتبط بار روی دوش شما هستند چون باید مهارشان کنید، مراقب شان باشید و عین یک بچه هیجاناتشان را بپذیرید. واقعا کار سختی است!

2) ازدواج با فردی که احساس می‌کنید فرسنگ‌ها از شما دور است یا ذهنش به شدت مشغول افکار دیگری است.

3) ازدواج با فردی که بسیار ساکت است/ یا به ندرت آغازگر یک مکالمه است.

4) ازدواج با کسی که فقط در مورد خودش صحبت می‌کند. این آدم ها به شما فرصت نمی دهند خودتان را نشان دهید. اساسا شما را نمی بینند و مرکز دنیا، خودشان هستند و بقیه عالم و آدم برایشان اهمیتی ندارد.

5) ازدواج با کسی که علاقه کمی برای برقراری ارتباط با طرف مقابل (شما) از خود نشان می‌دهد.

6) ازدواج کردن باکسی که در رابطه قبلی‌اش نتوانسته رابطه احساسی نزدیکی با زوجش داشته باشد.

7) ازدواج با فردی که همیشه از دیگران فاصله می گیرد و دنیایش با آدم های دیگر خیلی فرق دارد. (ممکن است فیلسوف مسلک باشد یا نوع دیگری به دنیا نگاه کند. چنین آدم هایی حرف عموم افراد را درک نمی کنند و عموم افراد هم آنها را بیگانه می پندارند.)

8) ازدواج با فردی که خیلی به ندرت به چشمان طرف مقابل (شما) نگاه می‌کند. (این ها از پایه و اساس در برقراری ارتباط مشکل دارند.)

9) کسی که گارد بسته دارد. در اولین دیدارها معمولا پاهایش را به شکل علامت «به‌علاوه» روی هم انداخته است و اطلاعات کمی درباره خود می دهد. این وضعیت در دیدارهای بعدی هم ادامه پیدا می کند.

10) فردی که همیشه در نخ دیگران است. در ملاقات هایتان حواسش به دیگران است و شما را نادیده می گیرد یا موضوع بحثش با شما، همیشه دیگران است نه خودتان دو نفر.

احساس تنهایی بعد از ازدواج

مرتکب شدن اشتباهات در روابط، ما را به سمت تنهایی سوق می دهند

11) فردی که در یک جمع، بیشتر تمایل به برقراری رابطه با دیگران دارد تا شما! او عامدانه شما را نادیده می گیرد چون مطمئن است که شما چیزی برای سرگرم کردنش ندارید. بنابراین خودش را با دیگران مشغول می کند.

12) فردی که از عمیق شدن شناخت و بروز عقاید شخصی‌اش پیشگیری می‌کند و مدام با عوض کردن بحث و تعیین خط مکالمه، چیز زیادی در مورد خودش بروز نمی‌دهد.

13) کسی که مدام تلفن همراهش را بررسی می‌کند. در دنیای مجازی بیشتر و راحت تر از دنیای واقعی زندگی می کند. هیچ بعید نیست مدتی بعد از زندگی با این فرد، مجبور باشید به جای تلفن کردن به هم با هم ایمیل رد و بدل کنید! آدم هایی که در دنیای مجازی غرق می شوند، دوست دارند از واقعیت فاصله بگیرند و شما هم به عنوان همسر آنها، یا بایددر این دنیای مجازی شریک باشید یا با واقعیت های بیرونی حذف شوید!

14) کسی که هیجان کمی در مورد شما از خود نشان می‌دهد. این آدم ها معمولا از همان دیدارهای اول شبیه یک روبات یا مرده متحرک هستند. با شما ازدواج می کنند، چون بالاخره بایدیک روز ازدواج کنند. همین!

15) کسی که عشق و علاقه کمی در مورد هرچیزی از خود بروز می‌دهد. این آدم ها سفت و سخت و سنگی هستند و معمولا هیچ حسی به هیچ چیز ندارند. از جمله زندگی مشترک و عشق و عاشقی.

16) کسی که بی‌تاب و بی‌قرار به نظر می‌رسد، انگار که ترجیح می‌دهد هرجای دیگری جز پیش شما باشد.

17) کسی که به حرف های شما گوش نمی کند، به شوخی‌های شما نمی‌خندد، و دغدغه های شما برایش اهمیتی ندارد.

18) کسی که از لحاظ ظاهر هم جذب او نشده‌اید. این یک اخطار جدی است! در همان دیدارهای اول طرف باید به دلتان بنشیند و کمی کشش نسبت به او در خود احساس کنید. اگر این حس همان زمان سراغ شما نیاید هیچ وقت نمی توانید در زندگی مشترک آن را ایجاد کنید. در نهایت دچار سردی روابط می شوید و کارتان به جاهای باریک می کشد.

19) ازدواج با کسی که به نظر نمی‌رسد از لحاظ عقل و منطق برایتان جذاب باشد. عقایدش پرت است یا مایه خجالت شما می شود.

20) ازدواج با فردی که برای امیال و اهداف شما ارزشی قائل نیست



تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:

سازمان های مدعی حقوق بشر چرا در برابر جنایات آل سعود در یمن سکوت کرده اند

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با انتقاد از عملکرد دوگانه سازمان های مدافع حقوق بشر گفت: چرا این سازمان ها در برابر جنایات آل سعود علیه مردم بی دفاع یمن سکوت کرده و اقدامی نمی کنند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در دنیایی که حیوانات مورد حمایت قرار گرفته و سگ ها پزشک مخصوص دارند و با هواپیمای شخصی جابجا می شوند، کسی از جان انسان های مظلوم و بی دفاع در یمن حمایت نمی کند.

وی با اشاره به کشته شدن مردم بی گناه یمن در اثر بمباران هواپیماهای خاندان آل سعود، ادامه داد: سران عربستان مانع از رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم یمن می شوند.

وی با بیان اینکه هواپیماهای آل سعود مانع از فرود هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی به مردم یمن شدند، یادآوری کرد: اکنون که کشتی حامل کمک های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی عازم این کشور است، اعلام کرده اند که باید این کشتی مورد بازرسی قرار گیرد.

خطیب جمعه مراغه گفت: مسوولان جمهوری اسلامی برای ارسال این کمک های بشردوستانه با سازمان های بین المللی هماهنگ شده اند و اجازه بازرسی آن را نخواهند داد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه هم اکنون جان 12 میلیون یمنی درمعرض خطر است، افزود: هواپیما های عربستان بیمارستان ها را نیز بمباران می کنند و بیماران جا و مکان نداشته و برای رسیدگی به آن ها امکانات وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به تایید حکم اعدام شیخ نمر، گفت: این مجتهد وارسته و عالم خدایی از حقوق مردم دفاع کرده و بی گناه محکوم به اعدام شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: این شیخ در مهر سال گذشته محکوم به اعدام شده بود که در پی اقدامات جمهوری اسلامی، اعتراض علما، مراجع و برخی شخصیت ها، جلوی این اعدام گرفته شد ولی با روی کار آمدن سیاستمداران ناپخته در عربستان، آن ها دوباره تصمیم به اعدام شیخ نمر گرفته اند.

وی گفت: اقدام های نسنجیده آل سعود و سیاست های ناپخته سران این کشور زمینه ای برای نابودی آن ها خواهد شد.

امام جمعه مراغه در بخش دیگر خطبه های نماز حل مشکل مردم را عبادت خواند و گفت: مسوولان باید مشکلات مردم را از راه قانونی حل کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به سوء استفاده های کلان از بیت المال در سال های اخیر، افزود: اگر این افراد محاکمه و به سزای عمل خود می رسیدند دیگر بیت المال مردم حیف و میل نمی شد.



تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:47 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
نشست زمین و تخریب چند واحد مسکن مهر در شهرک امام علی (ع) مراغه

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نشست زمین و تخریب چند واحد مسکن مهر در شهرک امام علی (ع) مراغه، خواستار حل این مشکل شد.

http://www.maragheh.ir/files/artehal.jpg

 

ظفر محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری مراغه در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون 130 طرح عمرانی در مراغه اجرا می‌شود، اظهار داشت: تاکنون 60 درصد اعتبار این طرح‌ها تخصیص یافته است.
وی اعتبار طرح‌های عمرانی در دست اجرای مراغه را 250 میلیارد ریال اعلام کرد.
فرماندار شهرستان ویژه مراغه همچنین از اداره راه و شهرسازی این شهرستان خواستار پیگیری پایان طرح‌های مسکن مهر در مراغه شد.
محمدی با اشاره به مشکل نشت زمین و تخریب چندین واحد مسکن مهر در شهرک امام علی (ع) مراغه، خواستار حل این مشکل شد.
فرماندار مراغه در ادامه به خاطر نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم از رؤسای اداره‌ها و نهادهای دولتی خواست از دخالت در فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها پرهیز کنند.
وی افزود: در وقت اداری و استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال به نفع و له کاندیداها مجلس ممنوع است.



تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : شهدا برای پاسداری از دین ، انقلاب و تمامیت ارضی کشور با خدا معامله کردند .
 آیت اله مجتهد شبستری امروز در یادواره شهدای مراغه و همچنین مراسم بزرگداشت شهدای پاسدار این شهرستان افزود : ایران اسلامی امروز هرچه عزت ، قدرت و سربلندی در دنیا دارد از برکت خون شهیدان است .
وی با بیان اینکه مردم ایران هرآنچه در توان داشتند پس از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف در برابر دشمنان به نمایش گذاشته اند از مسئولان خواست با کمک به تولید ، نظارت و کنترل بازار بیشتر به فکر مردم باشند .
آیت اله شبستری افزود : مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب و پس از آن با پیروی از رهبری پیروز و سربلند بوده اند و از این پس هم در سایه رهبری ولایت فقیه قله های موفقیت و پیروزی را یکی پس از دیگری فتح خواهند کرد .
امام جمعه مراغه نیز در این یادواره گفت : مردم شهید پرور مراغه در طول دوران دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که از این تعداد 111 شهید در لباس مقدس پاسداری به شهادت رسیده اند.
حجت الا سلام والمسلمین محمد تقی پور محمدی افزود: مردم ولایت مدار مراغه برای سربلندی ایران اسلامی گوش به فرمان رهبری هستند .
سرهنگ پاسدار شالچی زاده ، فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این یادواره گفت : پاسداران جوان در کنار پاسداران دوران دفاع مقدس در دفاع از آرمانهای امام خمینی (ره) ، رهبری و شهیدان همدل و متحد هستند .
در این یادواره از تمبر یاد بود و شناسنامه هویتی پاسداران شهید مراغه رونمایی واز خانواده های شهدای پاسدار تجلیل شد .



تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدرسه جوانترین خیر مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه بهره برداری شد

 نخستین مدرسه جوانترین خیر مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه به بهره برداری رسید.

مدرسه خیر ساز دو کلاسه 'سارا فرمانی'، در زمینی به مساحت 120 متر مربع با 75 متر مربع زیربنا و 500 میلیون ریال اعتبار از محل پس اندازهای این دانش آموز مراغه ای احداث شده است.

این دانش آموز پایه هفتم دوره اول متوسطه این مدرسه را برای استفاده دانش آموزان هم سن خود از مرکز آموزشی مناسب، در اقدامی خیرخواهانه در روستای محروم قره ناز سفلی مراغه احداث کرده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه در آیین بهره برداری از این مدرسه خیر ساز، از احداث 13 باب مدرسه خیرساز دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: این کار این دانش آموز خیر، اقدامی خداپسندانه و باقیات و صالحات بوده که نشان از الگوگیری دانش آموزان از آموزه های اسلامی است.

جلیل اسلامی افزود: اقدام این دانش آموز خیر گامی از سوی خانواده وی برای انتقال فرهنگ مدرسه سازی به نسل جوان آینده بوده و سارا فرمانی هم اکنون به عنوان جوانترین عضو مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی است.

وی انتقال فرهنگ کارهای خیر و خداپسندانه به نسل های آینده را مهمترین رسالت مسوولان و افرادی که از توان مالی کمی برای مدرسه سازی دارند، عنوان کرد و گفت: خانواده این دانش آموز باتوجه به برخورداری از روحیه خیری خود توانسته اند این فرهنگ را از دوران نوجوانی به وی انتقال داده و فرزند خود در این مسیر هدایت کنند.

پدر این خیر مدرسه ساز نیز در این آیین گفت: این طرح دومین مدرسه ای است که خانواده ما اقدام به احداث آن کرده و امروز خرسند هستیم که فرزندمان علاوه بر طی مسیر خیریه ای مشوق خانواده خود و همنوعانش در این مسیر است.

عبدالله فرمانی افزود: توجه به نیازهای آموزش و پرورش از مهمترین مسایلی است که باید به آن توجه کافی شود تا زمینه های توسعه پایدار در کشور فراهم شود.

خیر نوجوان مراغه نیز انگیزه خود از این کار را ایجاد امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی اعلام کرد.

سارا فرمانی گفت: ترویج و تشویق افراد خیر به کار مدرسه سازی و نهادینه کردن این امر از سنین پایین و نوجوانی در جامعه از اهداف من در انجام این کار خداپسندانه است.

این مدرسه با زیربنای 75 مترمربع و با امکاناتی از جمله اتاق اقامت معلم و سرویس های بهداشتی در مدت یک سال ساخته شده است.

خانواده های فرمانی و سعیدی پیش از این در سال 91 یک مدرسه سه کلاسه دیگر نیز در روستای محروم گویجه قملاق مراغه احداث کرده بودند.

سارا فرمانی متولد بهمن 1380 بوده و هم اکنون در مدرسه نمونه دولتی فرزانگان مراغه در مقطع هفتم دوره اول متوسطه مشغول تحصیل است.

روستای قرناز سفلی در 20 کیلومتری جنوب غربی مراغه واقع بوده و این روستا دارای چهار دانش آموز دختر و چهار دانش آموز پسر است.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

منبع : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 17:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرماندار ویژه مراغه:

حضور نمایندگان رییس جمهوری در شهرها نشان از عزم دولت برای خدمت است

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: سفر رییس جمهوری به استان ها و حضور نمایندگان قوه مجریه در شهرستان ها نشان از عزم دولت تدبیر و امید برای خدمت بیشتر به مردم است

ظفر محمدی روزپنج شنبه درجلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به سفر قریب الوقوع دکتر روحانی به استان افزود: روز پنج شنبه هفته آتی جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور نماینده رییس جمهوری برگزار و مشکلات و خواسته های مردم این شهرستان مطرح می شود.

وی حضور رییس جمهوری و نمایندگان وی در شهرستان ها را حاکی ازنگاهی عمیق به مقوله خدمت رسانی به مردم خواند و اظهار کرد: در این سفر تلاش می شود علاوه بر بهره برداری از چند طرح عمرانی و خدماتی، برای تکمیل برخی طرح ها ملی این شهرستان اعتبارهای قابل توجهی جذب شود.

محمدی با بیان اینکه مسوولان هر شهرستان در قالب یک خانواده، خادم مردم هستند، ادامه داد: مسوولان با حفظ وحدت رویه و قرار گرفتن در کنار هم می توانند به مردم خدمت کنند.

وی یادآوری کرد: پیگیری طرح های عمرانی و اجرایی، استفاده از نکته نظرات کارشناسی، احقاق حقوق اربابان رجوع و هماهنگی تمام اقدامات با فرمانداری از مهمترین وظایف مسوولان ادارات است.

فرماندار ویژه مراغه ادامه داد: انتظار می رود تمام مسوولان در این زمینه تلاش و جدیت کامل داشته باشند تا بتوان موانع موجود بر سر راه توسعه این شهرستان را برطرف کرد.

محمدی همچنین با اشاره به در پیش بودن دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: هیچ کدام از مسوولان و کارکنان دولت نباید از امکانات دولتی بر له یا علیه نامزد این انتخابات استفاده کند، در غیر این صورت فرمانداری با همکاری نهادهای قضایی با خاطیان برخورد جدی خواهد کرد.

رییس دادگستری مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اهداف این نهاد گفت: پیشگیری از جرایم، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، مبارزه با فساد اداری و فرهنگ سازی در خصوص اعتلای سبک زندگی اسلامی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است.

اسماعیل خیرالهی افزود: در راستای این اهداف تاکنون جلسه های توجیهی و پیشگیری با حضور برخی دهیاران، مسوولان و اصناف مرتبط در زمینه های حفظ منابع آب، روان آب ها و سفره های زیر زمینی، قوانین و مقررات ساخت ساز و فروش آپارتمان های مسکونی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این نهاد با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) تمام فعالیت ها را در خصوص فساد اداری، زمین خواری، اختلاس، رشوه خواری و پول شویی با جدیت بیشتری رصد می کند که در آینده تمام این اقدام ها اطلاع رسانی می شود.

منبع : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 14:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی: سارق حرفه ای در مراغه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مراغه گفت: سارق حرفه ای با 20 فقره سرقت و سازمان دهنده گروه غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی تلفن همراه در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش روز پنج شنبه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مراغه، سرهنگ سهراب رحیم زاده، افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت ازخانه باغ در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان دردستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی و پاسگاه آیت الله غفاری قرار گرفت.

وی اظهارکرد: کارآگاهان آگاهی این پاسگاه با بررسی مستندات و شواهد و مراقبت های شبانه روزی موفق به شناسایی هویت سارق شده و او را در مخفیگاه خود در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: ماموران از مخفیگاه سارق تعدادی وسایل مسروقه خانه باغ از جمله موتور آب، کلمن آب، اره، بیل، پیک نیک، لاستیک یدک خودرو و آچار کشف کردند.

رحیم زاده یادآوری کرد: متهم به 20 فقره سرقت خانه باغ و یک فقره سرقت انباری اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی از مردم خواست بر روی دیوارها و پنجره های منازل خود حفاظ مقاوم نصب کرده و با انجام اقدام های پیشگیرانه فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان بگیرند.

فرمانده انتظامی مراغه همچنین از شناسایی و دستگیری سازمان دهنده گروه غیراخلاقی در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد چندین گروه ادمین خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه های اجتماعی تلفن همراه راه اندازی و آن ها را مدیریت می کرد.

سرهنگ رحیم زاده افزود: این فرد در تلگرام، یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه اقدام به راه اندازی و اداره گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی کرده و 200 نفر را در این گروه جذب کرده بود.

وی یادآوری کرد: با توجه به حساسیت موضوع و پس از اخذ دستورهای قضایی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت که با بررسی های تخصصی، علمی و فنی مشخص شد که ایجاد کننده گروه مزبور، فردی مشخص است که در شبکه های اجتماعی دیگر تلفن همراه نیز فعالیت دارد.

رحیم زاده ادامه داد: با روش های مهندسی اجتماعی و دیگر روش های علمی و تخصصی برخی از مشخصات شخصی متهم از جمله نام مستعار کشف و در شبکه های اجتماعی دیگر از جمله وایبر، تصویری از متهم استخراج شد که با عکس بارگذاری شده در شبکه تلگرام همخوانی داشت.

وی گفت: متهم پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

منبع : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 14:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی پورمحمدی پنجشنبه در جمع خبرنگاران از مسئولان شهرستان خواست همه تلاش خود را در راستای احیای رصد خانه تاریخی مراغه به کار ببندند و افزود: این رصد خانه یکی از مهم ترین و تاریخی ترین رصد خانه های موجود در کشور و جهان  است چرا که رصد خانه های خارجی با الگو برداری از رصد خانه مراغه  طراحی و ساخته شده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان مراغه باید با برنامه ریزی دقیق و مطالعات کارشناسان طرح احیای رصد خانه این شهرستان را اجرائی کنند، تصریح کرد: دولت های مختلف طرح های زیادی را برای احیای رصدخانه مراغه به تصویب رسانده اند اما متاسفانه هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات رییس جمهور دوران اصلاحات در سفر به چین و ساخت رصدخانه پکن با اقتباس از رصدخانه مراغه به عنوان یکی از ساخته های خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پس از این سخنرانی و نامه بنده به رییس جمهور وقت مبنی بر تبدیل این افتخار تاریخی و ملی به مخروبه، دستور بازسازی رصدخانه صادر شد و اقداماتی انجام گرفت اما بعد از اتمام عمر دولت وقت این اقدامات نیمه کاره رها شد.

وی از رصدخانه مراغه با عنوان قله قدرت علمی و فناوری یاد کرد و افزود: چنین اماکنی نشان از بلوغ و فروغ دانش و فناوری کشور است و حفاظت و احیای رصدخانه باید دغدغه مسئولان منطقه و موانع بازسازی آن سریعا رفع شود.

حجت الاسلام پورمحمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که رصد خانه مراغه بزرگترین رصد خانه جهان است، تصریح کرد: در روزگاری که هنوز خبری از تلسکوپ و دوربین های نجومی نبود، خواجه نصیرالدین طوسی رصدخانه ای را بنا کرد که سال ها به عنوان پیشرفته ترین رصد خانه جهان شناخته می شد و حفظ چنین میراثی وظیفه همه مسوولان است.

گفتنی است رصدخانه مراغه که در مجموعه تاریخی افلاک نما درسال ۶۵۷ برای مطالعات فصلی و نجومی دانشمندان ایرانی بنا شد و دستور ساخت آن را هلاکوخان مغول صادر کرده بود و این روزها آثار کمی از آن به جا مانده، یادگاری از دوران طلایی علم و فرهنگ ایران در دنیا به حساب می آید و در برپایی آن شخصیت های بزرگی مثل علامه قطب الدین فخرالدین مراغی، محی الدین مغربی، علی بن محمود نجم الدین الاسـطرلابی و دیگر بزرگان آن روزگار شرکت داشته اند وطرح احیای آن از طرح های نیمه کاره ای است که با وجود وعده همه دولت ها، تا به امروز هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

استادان و طلاب حوزه های علمیه مراغه در محکومیت حکم اعدام آیت الله شیخ نمر کلاس های درس خود را تعطیل و تجمع اعتراض برپا کردند .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، اساتید و طلاب حوزه های حضرت امیرالمومنین علی (ع)و امام حسن مجتبی (ع) مراغه در اعتراض به حکم اعدام آیت الله شیخ نمر در عربستان با تجمع در مسجد جامع این شهر آزادی این روحانی برجسته شیعه را خواستار شدند .
شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا ، مرگ براسرائیل ، مرگ برآل سعود ، آل سعود جنایت می کند آمریکا حمایت می کند ، شیخ نمر آزاد باید گردد ، حکم صادر شده علیه شیخ نمر را محکوم کردند .
امام جمعه مراغه در این تجمع گفت : آنچه شیخ نمر در مظلومیت شیعیان در عربستان گفته و به آن اعتراض کرده و به آن علت به اعدام محکوم شده است چیزی جر حقیقت نیست.
حجت الا سلام والمسلمین پورمحمدی افزود : راهی که خاندان آل سعود زیر پرچم آمریکا در پیش گرفته اند به تباهی و نابودی آنها ختم خواهد شد .
وی گفت : این روز ها در عربستان عده ای جاهل و نادان حکومت آل سعود را در دست گرفته و عزم به کشتار مسلمانان گرفته اند .



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:" , حوزه علمیه مراغه ,", | 14:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس اداره هواشناسی: تندباد با سرعت 61 کیلو متر بر ساعت مراغه را در نوردید

 رییس اداره هواشناسی مراغه گفت: تندبادی با سرعت 61.2 کیلومتر بر ساعت این شهرستان را درنوردید.

رامین حاجی زاده  افزود: این تندباد همراه با گرد و خاک از شب گذشته در این شهرستان آغاز و مشکلاتی برای مردم و تردد آنان ایجاد کرده است.

وی اظهارکرد: بیشترین میزان سرعت باد در این شهرستان حدود 75.6 کیلومتر بر ساعت اواخر شب گذشته و اوایل بامداد امروز ثبت شده است.

حاجی زاده ادامه داد: در ساعات آینده هوای این شهرستان ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می شود و پدیده وزش باد تا شامگاه پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وزش باد و وجود گرد و غبار در این شهرستان دید افقی را به شش کیلومتر کاهش داده است، یادآوری کرد: دمای هوای مراغه از روز پنج شنبه افت نسبی خواهد داشت.

حاجی زاده گفت: دمای فعلی این شهرستان 27 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.

منبع : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

http://maraghehphc.tbzmed.ac.ir/CmsModules/SiteTemplate/Template/101/Default/Images/Header/header-pic.jpg

دو آزمایشگاه جدید در دانشکده علوم پزشکی مراغه راه اندازی شد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : آزمایشگاه های بیولوژی ملکولی و کشت سلول دراین دانشکده راه اندازی شد .
دکتر تنومند تعداد آزمایشگاه های این دانشکده را چهار باب اعلام کرد و افزود : آزمایشگاه های جدید در پانصد متر مربع با ده میلیارد ریال افتتاح شد.
وی گفت : با ایجاد این دو آزمایشگاه امکان تشخیص بیماری ها با روش های جدید به راحتی امکان پذیر است .
در دانشکده علوم پزشکی مراغه پانصد دانشجو در رشته های علوم آزمایشگاهی ، پرستاری ، اتاق عمل ، بهداشت و فوریت های پزشکی مشغول تحصیل هستند .



تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دواتگری:
خلاء قانونی برای مقابله با عرفان‌های کاذب/ کار فرهنگی مقدم است بر قضایی
خلاء قانونی برای مقابله با عرفان‌های کاذب/ کار فرهنگی مقدم است بر قضایی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ضرورت جامعیت و دربرگیری طرحی برای مقابله با گسترش عرفان‌های کاذب، تصریح کرد: عرفان‌های خود ساخته و نوظهور می توانند امنیت ملی را به خطر انداخته و آینده کشور را به صورت جدی تهدید کنند.

مهدی دواتگری  با بیان اینکه برای مقابله با عرفان های کاذب در کشور با خلاء قانونی مواجه هستیم، گفت: برخی با شناخت این خلاها فعالیت های غیرقانونی و تبلیغی در این حوزه دارند که به این دلیل طرح مقابله با جریان های انحرافی تهیه شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این طرح که بعد از یک سال کار کارشناسی 21 فروردین ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، افزود: طبق قانون اساسی دین رسمی کشور اسلام و مذهب شیعه است و سایر ادیان و مذاهب دارای کتاب مانند مسیحی، آشوری، کلیمی و زردشتی را به رسمیت می شناسیم و فعالیت های دینی و مذهبی آنان بر اساس قانون در کشور آزاد است.

وی با تأکید بر اینکه ادیان هایی که صاحب کتاب نیستند و توسط برخی تبلیغ می شوند دارای توجیه عقلانی، شرعی و قانونی نیستند اظهار داشت: عرفان های خود ساخته و نوظهور می توانند امنیت ملی را به خطر بندازند و آینده کشور را به صورت جدی تهدید کنند.

دواتگری سکوت اصل 36 قانون اساسی و قانون گذار را در برخورد با این پدیده موجب سو استفاده جریان های کاذب عقیدتی در کشور دانست و افزود: برای جبران این خلا قانونی،تعدادی از نمایندگان تهیه پیش نویسی را برای مقابله و مجازات دست اندرکاران و تشکیل دهندگان این جریان ها انجام داده اند و امید واریم در مجلس به تصویب برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گردانندگان جریان های انحرافی و مذاهب نوظهور از خلاهای قانونی موجود آگاه هستند و با سو استفاده از آن تلاش می کنند به اهداف خود دست پیدا کنند بیان داشت: در قانون کسانی که بر علیه نظام و اسلام تبلیغ کنند مجازات در نظر گرفته شده است و برخی از این جریان ها بدون اینکه علیه اسلام و نظام اقدام کنند به تبلیغ تفکرات مسموم خود در جامعه خصوصا در میان جوانان دست می زنند که این موضوع سبب شده است امکان برخورد با آنان کمتر شود.

نظرات کارشناسان قضایی در تدوین طرح دریافت شده است

دواتگری از ضرورت جامعیت و دربرگیری طرحی برای مقابله با گسترش این پدیده در کشور خبر داد و گفت:ابرای تدوین این طرح به صورت مستقیم با قوه قضاییه گفت و گو نشده است اما صاحبنظران حوزه قضا و قضات زیادی در تدوین آن با طراحان این طرح همکاری کرده اند به گونه ای که می توان این طرح را دارای جامعیت و دربرگیری بالایی برای مقابله با این پدیده دانست.

به گفته نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی، این طرح برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارسال و با دریافت نظرات اعضای این کمیسیون برای تصویب نهایی نمایندگان به صحن فرستاده می شود.

 کار فرهنگی مقدم بر کار قضایی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه برای مقابله با عرفان های نوظهور و ادیان کاذب نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق داریم بیان داشت: باید با انجام کار فرهنگی و بسیج رسانه ها برای تبیین این عرفان های نوظهوربا این پدیده به صورت فرهنگی مقابله جدی کرد چرا که معتقدیم پیشگیری می تواند از گسترش این پدیده در کشور جلوگیری کند.

دواتگری خاطرنشان کرد: دستگیری، محاکمه و مجازات باید آخرین راه برای برخورد با چنین مسایلی باشد چون این روش هزینه بر و سخت است و کار فرهنگی و هزینه در این حوزه می تواند جایگزین خوبی برای باشد.



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

قابل توجه مالکین باغات داخل محدوده شهر مراغه جهت

شناسنامه دار کردن باغ خود به محل پارک ها و فضای سبز شهرداری مراغه

واقع در اتوبان امیرکبیر - میدان مادر مراجعه فرماییدsite



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:" باغ مراغه ," , " باغ شهر مراغه ," , " شهرداری مراغه ,", | 12:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

قرائتی تشریح کرد

روش‌های نمازخوان کردن بی‌نمازان

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وضعیت نمازخوانی در کشور مناسب نیست و این به آن معناست که به همان تعداد که نمازخوان در کشور وجود دارد، عده زیادی هم نسبت به ادای این فریضه واجب کاهل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: افزایش جمعیت نمازخوانان به برنامه‌ریزی، مطالعه و تخصیص اعتبار نیاز دارد؛ چراکه بدون این سه عامل این هدف به درستی محقق نمی‌شود.

قرائتی افزود: کسانی که دیگران را به نمازخواندن تشویق می‌کنند در مرحله اول خودشان باید این فریضه را به درستی به جای بیاورند چون بهترین تشویق و تبلیغ برای نمازخوانی این است که افراد بی‌نماز ارتباط مستقیم با نمازگزاران داشته باشند و ببینند که آنها به موقع و به طور کامل این واجب الهی را ادا می‌کنند.

وی در ادامه به نقش مساجد برای تشویق جوانان به نمازخوانی اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که برخی مساجد جوانان را فراری می‌دهند؛ چراکه اجازه نمی‌دهند آنها آن طور که می‌خواهند در مسجد حضور پیدا کرده و نماز خود را ادا کنند.

قرائتی اظهار کرد: برای این که بتوانیم افراد بی‌نماز را نمازخوان کنیم باید با اصول این کار آشنا شویم و در این مسیر نرم‌خویی و مهربانی را از یاد نبریم؛ چراکه حرف یک فرد عبوس و بدخلق به هیچ وجه در کسی اثر نمی‌کند.

وی در پایان گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای این که افراد را تشویق به خواندن نماز کنیم این است که نعمت‌های خدا را به طور مداوم و مستمر به آنها یادآوری کنیم.



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

بانوی 36 ساله کره ای با انتخاب نام مبارک فاطمه به اسلام مشرف شد

بانوی 36 ساله اهل کره جنوبی با حضور در بیت امام جمعه مراغه به دین مبین اسلام مشرف و نام مبارک فاطمه را برای خود برگزید.

'جی یون'، پس از مطالعه دین اسلام و مذهب تشیع، شامگاه سه شنبه با حضور در بیت حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی و شنیدن توضیحات امام جمعه مراغه در ارتباط با عقاید اسلام و تشیع، از دین بوا به دین اسلام مشرف شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در این آیین به این بانو برای خارج شدن از تاریکی و ورود به نور اسلام و تشیع تبریک گفت.

جی یون بر اثر رفت و آمد با خانواده ایرانی ساکن کره جنوبی، برای تشرف به دین مبین اسلام علاقه مند شد.

منبع : ایرنا



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:" مسلمان شدن بانوی کره ای " , " امام جمعه مراغه ", | 11:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کوچ زنبور داران مراغه ای همزمان با شکوفه دادن گیاهان به مراتع آذربایجان شرقی و غربی آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: همه ساله از نیمه دوم اردیبهشت ، کوچ هزار زنبوردار مراغه ای با 212 هزار کلنی کندوی بومی و مدرن به مراتع آغاز شد.
نریمانی با بیان اینکه زنبور داران مراغه ای 25 درصد عسل استان را تولید می کنند ، افزود: پارسال سه هزار و 340 تن عسل در این شهرستان تولید شد.
وی گفت: زنبورداران مراغه در فصل بهار و تابستان بیشتر به مراتع سهند ، شهرهای هشترود ، چاریماق و عجبشیر در آذربایجان شرقی ، شهرهای پیرانشهر ، سردشت ، نقده و ارومیه در آذربایجان غربی کوچ می کنند.

 

مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: 70 درصد عسل تولید شده در مراغه به علت کیفیت و مرغوبیت به دیگر استان های کشور و خارج صادر می شود.
نریمانی گفت: زنبورداری در مراغه برای بیش از دو هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرد.
آذربایجان شرقی دومین قطب تولید عسل در کشور است و سالانه در این استان 13 هزار تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مراغه ، کلیبر ، سراب و تبریز به ترتیب قطب های تولید عسل در آذربایجان شرقی است.



تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 17:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

آقاى رحیم خاکى در 25 اردیبهشت ماه سال 1353 هـ.ش در شهر مراغه در استان آذربایجان شرقى در میان خانواده اى مذهبى و اهل علم پا به عرصه وجود نهاد. جو مذهبى خانواده و علاقه بسیار به فراگیرى قران و مسائل دینى زمینه بسیار مناسبى براى علاقه مندى او به مسائل قرآنى شد. اهتمام خانواده بخصوص پدربزرگ ایشان که حافظ برخى سور قرآن بوده و با صوتى زیبا به تلاوت آیات قرآن مى پرداخت یکى از عوامل مهم تربیت قرآن ایشان بود. پدر او آقاى کریم خاکى که مدیر دبستان بود و سالها در مسجد محله قدیمى به تدریس قرآن و احکام مى پرداخت تمام تلاش خویش را براى پرورش مذهبى فرزندش بکار بست. خود او درباره نخستین طلیعه هاى این پرورش قرآنى مى گوید: بى شک همان تربت استان حضرت ابا عبدالله(ع) که پدر بزرگم به هنگام تولد در کامم نهاد و همان آیاتى که در گوشم زمزمه کرد اولین نشئه جان بخشى بود که تا ابد جان و روحم را سیراب خواهد نمود. رحیم خاکى نخستین آموخته هاى قرآنى را به هنگام برگزارى جلسات قرآنى که در منزلشان برگزار مى شد دریافت نمود در همین جلسات بود که در کنار پدر به استماع آیات قرآن گوش جان فرا مى داد و نخستین تلاوتهایى که او را مجذوب نمود، تلاوتهاى مرحوم استاد عبدالباسط بود که به تقلید از او تلاوت سوره مبارکه ضحى را در بسیارى از مراسم شهر مراغه اجرا مى کرد و مورد استقبال قرار مى گرفت. در مدرسه به او لقب عبدالباسط کوچک دادند.

ادامه مطلب



تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مديرکميته امداد امام خميني(ره) شهرستان مراغه دوشنبه در جمع خبرنگاران از تجلیل ۱۲۰ رابط فرهنگی این نهاد خبر داد و گفت: این مراسم در گرامیداشت هفته معلم و رابطان فرهنگی با همکاری اداره آموزش و پرورش مراغه و با هدف تقدیر از اقدامات فرهنگی مدیران مدارس برگزار شد.

ايوب هاشمیان با اشاره به اظهارات رئیس آموزش و پرورش مراغه در خصوص ارتباط موثر بین کمیته امداد و مدارس اظهار داشت: حمایت از دانش آموزان نیازمند، کمک به ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت از طریق برگزاری کلاس های فوق برنامه و حمایت مالی از ایتام تحت پوشش از جمله موارد همکاری رابطین فرهنگی با کمیته امداد هستند.

 



تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دادستان: کمک به خانواده های زندانیان مراغه از مرز 10 میلیارد ریال گذشت

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان و دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: کمک خیران و این انجمن به خانواده های نیازمند زندان این شهرستان درسال گذشته از مرز 10 میلیارد ریال گذشت.

http://www.maragheh.ir/files/zendan_1.jpg

http://www.maragheh.ir/files/zendan_2.jpg

علی دلداری روز دوشنبه در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان افزود: این کمک ها در بخش های مختلف شامل چهار میلیارد و 780 میلیون ریال از محل فعالیت های اقتصادی و پنج میلیارد و 240 میلیون ریال از محل کمک های خیران اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های نقدی به شماره حساب و کمک های کالایی به انبار این انجمن تحویل شده تا به دست نیازمندان تحت پوشش برسد، اظهار کرد: این کمک ها در بخش های مختلف از جمله آزادی 27 نفر از زندانیان، تحویل 14 سری جهیزیه، اشتغالزایی 220 زندانی در دو مجتمع اشتغالزایی و کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده ها و زندانیان هزینه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه ادامه داد: از کل درآمدهای این انجمن، بیش از هشت میلیارد ریال صرف زندانیان و خانواده آنان شده و در سال جاری نیز تلاش می شود اشتغالزایی کارگاه های داخل و خارج از زندان این شهرستان با حمایت های خیران گسترش یابد.

دلداری خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایت های مادی و معنوی این انجمن، در راستای بازگشت محکومان به جامعه با شخصیتی بهتر از گذشته، اقدام به ایجاد دوره های آموزشی استاد شاگردی در برخی رشته های صنایع دستی از جمله قالی بافی کرده و هم اکنون 110 زندانی در نخستین زندان باز آذربایجان شرقی (مجتمع کارگاه های طالبخان) و 110 نفر نیز در کارگاه های داخل زندان مراغه اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت زندانی در داخل زندان و صیانت از خانواده های آنان در خارج از زندان از مهمترین اهداف تاسیس انجمن حمایت از زندانیان است، افزود: فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه علاوه بر کمک های معیشتی و اقتصادی در بخش های فرهنگی، آموزشی و حرفه آموزی است.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: این انجمن تا ابتدای نیمه دوم سال گذشته کمک های خود را به نیازمندان تحت حمایت چهار شهر مراغه، بناب، عجب شیر و ملکان معطوف کرده بود که به دلیل تشکیل انجمن حمایت از زندانیان بناب، خدمات خود به زندانیان سایر شهرها را افزایش می دهد.

در این آیین مرتضی باستانی با 53 رای و کریم اصغری وند با 39 رای به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان مراغه انتخاب شدند.

هم اکنون حدود 450 خانواده زندانیان شهرهای مراغه و عجبشیر و تعدادی از افراد سایر شهرهای کشور که در زندان مراغه به سر می برند، از کمک ها و مساعدت های مادی و معنوی انجمن حمایت از زندانیان بهره مند می شوند.

منبع : ایرنا



تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:" فرمانداری مراغه , دادستان مراغه , زندان مراغه ", | 13:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
تجهیز زندان‌های آذربایجان‌شرقی به سامانه دستبند الکترونیکی
مرخصی زندانیان مراغه‌ای با دستبندهای موقعیت‌یاب

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: زندان‌های استان به سامانه دستبند الکترونیکی مجهز می‌شود.

خبرگزاری فارس: مرخصی زندانیان مراغه‌ای با دستبندهای موقعیت‌یاب

 هاشم بنی‌هاشمی در جمع خیرین و اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه اظهار داشت: با بکارگیری یک هزار دستبند الکترونیکی در زندان‌های استان، زندانیان با دستبندهای مجهز به سیستم موقعیت یاب gps به مرخصی می‌روند.
وی هدف از اجرای طرح دستبند الکترونیکی در زندان‌ها را کاهش آمار زندانیان اعلام کرد و افزود: سازمان زندان‌ها با این دستبندها می‌تواند زندانیان را به دور از زندان، در منزل و محل کار کنترل کند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی، از کاهش آمار ورودی زندان‌های استان خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی در کاهش ورودی زندانیان در کشور رتبه دوم را دارد.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه از کمک 8 میلیارد و 500 میلیون ریالی خیرین به خانواده‌های زندانیان خبر داد.
ظفر محمدی گفت: کمک‌های خیرین در مراغه به صورت نقدی، غیرنقدی، 14 سری جهیزیه و آزادی 37 زندانی در اختیار زندانیان و 450 خانواده زندانی قرار گرفته است.
وی گفت: انجمن حمایت از زندانیان مراغه برای هفتمین سال به عنوان انجمن نمونه کشور انتخاب شده است.
علی دلداری، دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان با ایجاد اشتغال برای 200 زندانی 5 میلیارد ریال کسب در آمده کرده است.



تاريخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرماندار مراغه: استقلال مردم از مهمترین خدمات امام راحل به جامعه است

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: کسب استقلال مردمی از مهمترین خدمات امام راحل به جامعه ایران است.

http://www.maragheh.ir/files/artehal.jpg

http://www.maragheh.ir/files/artehal_1.jpg

http://www.maragheh.ir/files/artehal_3.jpg

 

ظفر محمدی، روز شنبه در آیین هماهنگی برنامه های بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل افزود: در سایه این استقلال مردمی و ملی، انقلاب اسلامی ایران توانسته با قدرت نرم در برابر تمامی دشمنان ایستادگی کند و آرمان های خود را در کشورهای منطقه گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های امسال سالگرد ارتحال و پنجاه و دومین سالروز قیام خونین 15 خرداد، باید اندیشه و افکار امام راحل به نسل جوان تبیین شود، اظهار کرد: آشنایی جوانان و نوجوانان از آرمان ها و اهداف امام راحل و انقلاب اسلامی نقش به سزایی در تداوم انقلاب دارد.

محمدی، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم از دستاوردهای امام راحل و شهدا محافظت کنیم.

وی گفت: عظمت، علم، تقوا، ایثار، مجاهدت و اخلاص ایشان زبانزد مردم جهان است و ایشان در حقیقت هدیه ای از جانب خداوند به ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه سال روز قیام 15 خرداد سال 42 سرآغاز انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: در زمان کنونی ما مدیون خون شهدای انقلاب و 15 خرداد، اندیشه های امام راحل و حمایت ها و مجاهدت های ایشان در قبال مردم ایران هستیم.

جانشین سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین گفت: 800 نفر از بسیجیان این شهرستان در ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب به حرم مطهر امام راحل اعزام می شوند.

سرگرد پاسدار حمید ساعدی، افزود: این بسیجیان از روز 13 تا 15 خرداد به حرم مطهر امام راحل (ره) اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه سپاه ناحیه مراغه در جریان این اعزام ها به عنوان نهاد پشتیبانی کننده عمل می کند، اظهار کرد: تمامی نهادها می توانند در خصوص اعزام کارکنان و خانواده های آنان به مرقد مطهر امام راحل و انجام حمایت های خود با این فرماندهی هماهنگ کنند.



تاريخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394برچسب:, | 10:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
فرمانده انتظامی مراغه خبر داد
کشف یک کیلوگرم شمش طلای سرقتی در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه گفت: با تلاش ماموران کلانتری 12 این شهرستان یک کیلوگرم شمش طلای سرقتی کشف شد.

سهراب رحیم‌زاده  اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های 110 توسط شخصی با هویت معلوم مبنی بر سرقت یک کیلوگرم شمش طلا از منزلش، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 12 این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس مشخص شد نامبرده مدتی است با همسرش اختلاف داشته است و نامزدش که از محل نگهداری شمش آگاهی داشته در فرصـت مناسب اقدام به سرقت یک کیلوگرم شمش طلا کرده است.

فرمانده انتظامی مراغه از شهروندان خواست: از نگهداری پول نقد و اشیای قیمتی مثل طلا و جواهر در منزل پرهیز کنند.



تاريخ : شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:, | 10:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماینده مجلس:

تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات زبان آذری مطالبه مردم آذربایجان است

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات زبان آذری مهمترین مطالبه مردم این خطه از رییس جمهوری است.

http://img7.irna.ir/1394/13940219/81600917/81600917-6439967.jpg

مهدی دواتگری، شامگاه جمعه در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نثر معاصر با اشاره به اینکه تاسیس این فرهنگستان از مهمترین قول های انتخاباتی رییس جمهوری در سفر به ارومیه است، افزود: تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات آذری نقش بسزایی در حفظ فرهنگ و تمدن مردم آذری زبان ایران دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون مردم آذری زبان ایران به خصوص مردم آذربایجان شرقی و غربی در کنار احیای دریاچه ارومیه برای حفظ فرهنگ اصیل آذری این مطالبه را از دولت تدبیر و امید دارند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خطه آذربایجان دارای فرهنگ غنی است، ادامه داد: با تاسیس این فرهنگستان زمینه های رشد فرهیختگان این فرهنگ به وجود می آید و این اقدام از مهمترین خواسته های اصحاب فرهنگ این منطقه است.

دواتگری، یادآوری کرد: با توجه به اینکه اصحاب فرهنگ اقلیت های مختلف ایران در کنار وحدت ملی با یکدیگر، عرق خاصی نسبت به فرهنگ خود دارند، در صورتی که زمینه پژوهش و تحقیق در بین فرهنگ های آنان به وجود بیاید بدون شک موجب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی می شود.

وی گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در زمینه قدرت نرم از پتانسیل های مستعدی برخوردار بوده و در سایه تلاش اصحاب فرهنگ، پیشگام تر از استکبار و صهیونیسم در کشورهای اسلامی حضور داریم.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ در کنار ظرفیت و ظرافت بزرگترین پشتیبان برای یک حکومت است، افزود: فرهنگ و هنر می تواند در تمامی عرصه ها از جمله سیاست، بهداشت و اقتصاد نقش آفرینی کرده و با مطرح کردن نقاط قوت و ضعف آن ها، زمینه ساز توسعه پایدار باشد.

دواتگری، با اشاره به اینکه تعدد سازمان های فرهنگی در کشور بزرگترین معضل این عرصه است، ادامه داد: در تدوین برنامه بودجه، این تعدد موجب گمراهی اعتبارهای فرهنگی کشور و مانع از نظارت قوه مجریه و مقننه بر روند اجرا در آن است.

وی اظهار کرد: برنامه بودجه در بخش فرهنگ بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه علمیه قم، سپاه پاسداران و دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه ها و جدول 17 قانون بودجه توزیع می شود که این تعداد سازمان ها مانع تمرکز در حوزه فرهنگ می شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، جدول 17 قانون بودجه را بزرگترین خیانت به عرصه فرهنگ و هنر کشور اعلام کرد و افزود: این جدول که طی سالیان گذشته در قوانین بودجه کشور پیش بینی شده، موجب شده تا بعضی از افراد و مقامات کشور برای خود حق آبه ای ترتیب داده و به بهانه فرهنگ، دنبال اقدام های سیاسی و تبلیغاتی خود باشند.

دواتگری، یادآوری کرد: دولت هر سال در تامین بودجه فرهنگی نهایت سعی خود را انجام می دهد اما تعدد سازمان و جدول 17 به علت نظارت نکردن کافی موجب هدر رفت منابع فرهنگ کشور می شود.

وی گفت: مجلس و دولت باید این شهامت و شجاعت را داشته باشد تا برای تمرکز سازمان های فرهنگی و نظارت بر نهادهای زیر نظر جدول 17 قدم بردارد تا شاهد توسعه خدمات فرهنگی کشور باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: محدود بودن اعتبار پژوهش و تحقیق به نیم درصد عمرانی از مهمترین چالش های این عرصه در بخش ها مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی است.

محمدحسن چمیده فر، افزود: تحقیق و پژوهش در تمامی زمینه های موجب افزایش کیفیت می شود و محدودیت منابع این عرصه، زیان های جبران ناپذیری به بدنه مدیریت و فرهنگ کشور وارد می کند که در آینده، این آسیب ها خود را بیشتر جلوه می دهد.

وی اظهار کرد: این اداره کل در نظر دارد با تمامی امکانات موجود پژوهش و تحقیق در بخش های مختلف فرهنگی از جمله ادبیات، موسیقی، نویسندگی و هنرهای نمایشی را فعال کند تا بتوان از فرهیختگان این عرصه در راستای اعتلای فرهنگی استان بهره مند شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه 'حوزه فرهنگ مظلوم بوده، این مظلومیت را از حوزه فرهنگ بزدایید' افزود: هم اکنون اصحاب فرهنگ کشور در بسیاری از موارد جزو اقشار ضعیف جامعه بوده که اگر در راستای افزایش توان مالی این افراد قدم برداریم، می توانیم این خواسته رهبری را جامعه عمل بپوشانیم.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شبکه های اجتماعی یک نوع تهدید برای ادبیات و فرهنگ جامعه محسوب می شود و فرهیختگان باید با ورود خود به این حوزه، این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

چمیده فر، یادآوری کرد: فرهیختگان باید در راستای داشتن یک شبکه اجتماعی ملی قدم بردارند تا در آینده از آسیب هایی که شبکه های اجتماعی به بدنه فرهنگ و هنر کشور وارد می کنند، جلوگیری شود.

وی، ارسال 416 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره نثر معاصر را یک موفقیت بزرگ برای این جشنواره خواند و گفت: طبق اعلام هیات داوران این جشنواره علاوه بر رشد کمی، رشد کیفی نیز در آن قابل مشاهده است.

سومین جشنواره نثر معاصر در چهار موضوع ادبیات فولکلور و بومی آذربایجان، داستان های کوتاه، نماز و نیایش و موضوع آزاد در گستره سراسر کشور برگزار شد.

416 اثر از 276 نویسنده از 25 استان کشور به این جشنواره ارسال شد که این آثار در بخش های مختلف شامل 209 اثر داستان کوتاه، 94 اثر داستانک، 101 اثر نثر ادبی و 12 اثر در نقد و پژوهش ادبیات است.

آیین اختتامیه این جشنواره با حضور نویسندگان برتر جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری عبدالقادر مراغی برگزار شد.

منبع : ایرنا



تاريخ : شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:, | 10:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سومین جشنواره سراسری نثر معاصر با معرفی یازده اثر برگزیده در بخشهای داستان کوتاه ، داستانک ، نثر ادبی و نقد و پژوهش در ادبیات داستانی در مراغه به کار خود پایان داد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این جشنواره در بخش داستان کوتاه ، الهام نظام جو از تهران ، در بخش داستانک آثار افروز بوکان از دزفول و در بخش نثرادبی نیز آثار قاسم بای از رامیان گلستان ،‌ برتر شناخته شدند.
در بخش نقد و پژوهش ادبیات داستانی نیز آثار مرجان ریاحی از اصفهان برگزیده جشنواره شد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تعداد آثار ادبی رسیده به سومین جشنواره سراسری نثر معاصر را 416 اثر اعلام کرد .
احمد دارس فیاضی در مراسم اختتامیه این جشنواره افزود: این جشنواره در چهار محور با موضوع های ادبیات بومی آذربایجان، نماز و نیایش، عفاف و حجاب، داستان های قرآنی و هشت سال دفاع مقدس برگزار شد .



تاريخ : جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مادر شهیدان محمد و عربعلی فیاضی پس از تحمل 30 سال جدایی ، صبح امروز در جوار فرزندانش آرام گرفت .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما حاجیه خانم  خانم خاکی  در سن 89 سالگی ، به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع بر دوش مردم شهید پرور مراغه ، در روستای آهق به خاک سپرده شد.
بسیجی شهید محمد فیاضی سال 63 در سن 18 سالگی در جزیره مجنون به شهادت رسید و برادر 15 ساله اش عربعلی نیز در سال 64 در دزفول آسمانی شد .
مردم شهید پرور مراغه در طول دوران 8 سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند .



تاريخ : جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نمازگزاران مراغه جنایت های آل سعود در یمن را محکوم کردند

 نمازگزاران مراغه، با انجام راهپیمایی اعتراض آمیز، جنایت های آل سعود علیه مردم مظلوم یمن را محکوم کردند.

نمازگزاران این شهرستان پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با انجام راهپیمایی باشکوه، خشم و انزجار خود را از این جنایت ها نشان دادند.

در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم از جمله طلاب، مسوولان ادارات و نهادهای دولتی، دانشجویان، بسیجیان و بازاریان با سردادن شعارهای ضدصهیونیستی، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، این تجاوزها و کشتار مردم مظلوم این کشور را محکوم کردند.

در این راهپیمایی که از مقابل مسجد جامع مراغه تا میدان طلوع فجر این شهر انجام شد، راهپیمایان حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام کردند.

امام جمعه مراغه و نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نیز در جمع راهپیمایان گفت: امروز مردم ایران اسلامی با اعلام همبستگی خود با مسلمانان جهان، انزجار خود را از دشمنان اسلام ابراز کردند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، افزود: استکبار جهانی و صهیونیسم با استفاده از اموال، ذخایر و منابع کشورهای اسلامی به اسلام و مقدسات اسلامی حمله می کنند و رژیم آل سعود نیز با انجام این جنایت ها، به صورت کامل دست نشاندگی خود را به استکبار جهانی نشان می دهد.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید در این مورد بی تفاوت باشند، اظهار کرد: اکنون نیز همان جوانان فدایی که در دوران دفاع مقدس سینه های خود را در برابر دشمنان سپر کردند، آماده اند به فرمان رهبر معظم انقلاب، اهانت کنندگان به مقدسات اسلام را به هلاکت برسانند.

حجت الاسلام پورمحمدی، ادامه داد: امت حزب الله و نمازگزاران مراغه با شرکت در این راهپیمایی، جنایت های شرم آور یک کشور به ظاهر اسلامی علیه مردم مظلوم کشوری اسلامی را محکوم کردند.

در این راهپیمایی، مردم مراغه با حمایت مجدد از مقاومت و ایستادگی ملت یمن در برابر تهاجم ناجوانمردانه عربستان سعودی، از سکوت و همراهی مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل با رژیم آل سعود به شدت انتقاد کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، شعارهایی مانند مبارز یمنی حمایتت می کنیم، آل سعود جلاد دربدرت می کنیم، فریاد یا محمدا یمن شده کربلا، ای سازمان ملل کو حقوق بشر؟ و مرگ بر آل سعود کودک کش سر دادند.



تاريخ : جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دادستان: یک هزار و 310 بطری مشروبات الکلی در مراغه امحا شد

 دادستان عمومی و انقلاب مراغه گقت: یک هزار و 310 بطری انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط شده در این شهرستان امحا شد.

علی دلداری افزود: این میزان مشروبات در چند روز گذشته از سوی پلیس مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان در دو عملیات کشف شده است.

وی اظهار کرد: براساس قانون، خودروهای حامل مشروبات الکلی به نفع دولت ضبط می شود و در این راستا نیز دو خودرو حامل این مواد توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه این شهرستان در مسیر ترانزیت و قاچاق مشروبات الکلی قرار دارد، ادامه داد: این کالاها به طور قاچاق از مرزهای شمالغرب وارد و بعد از عبور از چندین شهر از طریق مراغه به مرکز کشور حمل می شود.

دلداری، یادآوری کرد: به همین منظور در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاقچیان مشروبات الکلی، در حوزه قضایی این شهرستان به صورت جدی با آنان برخورد می شود و این افراد بعد از شناسایی، دستگیر و به مجازات می رسند.

وی گفت: عملکرد پلیس این شهرستان بویژه در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا، کشف مواد مخدر و پیشگیری از جرایم قابل تقدیر است.



تاريخ : پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:, | 22:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اعتبارات دانشگاه مراغه 95 درصد افزایش یافت

سرپرست دانشگاه مراغه گفت: اعتبار این دانشگاه در سال جاری با 95 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 290 میلیارد ریال رسید.

صالح شهابی وند با اشاره به اینکه بودجه این دانشگاه در سال گذشته 150 میلیارد ریال بود، افزود: این افزایش به منظور سرعت دهی به توسعه این دانشگاه است و بیشتر این اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی هزینه می شود.

وی اظهار کرد: احداث کتابخانه مرکزی، گلخانه تحقیقاتی، سالن چند منظوره ورزشی، مرحله دوم مجتمع آموزشی، ساختمان جدید دانشکده علوم پایه و محوطه سازی از جمله طرح های در حال اجرای این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه مراغه ادامه داد: این دانشگاه تمام توان خود را در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در زمینه آموزش عالی (توسعه همه جانبه دانشگاه ها) به کار گرفته و انتظار می رود با تخصیص به موقع بودجه امسال، توسعه این دانشگاه ا سرعت بیشتری انجام شود.

شهابی وند، از ارایه درخواست برای تصویب 10 رشته جدید برای دانشگاه مراغه خبر داد و یادآوری کرد: تصویب این رشته ها در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است.

وی گفت: این رشته ها در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کشاورزی هسته ای، ریاضی با گرایش های مبانی کاربردی و جبر، شیمی آلی در مقطع دکتری، مهندسی هسته ای با گرایش چرخه سوخت هسته ای، مهندسی پزشکی بیومتریال، توسعه روستایی، نانوفیزیک، مهندسی عمران با گرایش زلزله و مهندسی و مدیریت منابع آب در مقطع کارشناسی ارشد است.

سرپرست دانشگاه مراغه خاطرنشان کرد: زیر ساخت لازم برای رشته های هسته ای با انعقاد تفاهم نامه ای با پژوهشکده علوم و فنون هسته ای کشور تامین شده است.

شهابی وند، افزود: در سال گذشته نیز شش رشته تحصیلی برای این دانشگاه تصویب شده که در پی این اقدام، هم اکنون دانشگاه مراغه دارای 50 رشته در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی است.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی با اجرا و تکمیل طرح های عمرانی از جمله مرحله دوم مجتمع آموزشی و مجموعه ورزشی تا حدودی مرتفع شده و انتظار می رود با تکمیل طرح دانشکده علوم پایه تا آخر امسال، این مساله به حد مطلوب برسد.

هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

دانشگاه مراغه از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.

منبع : ایرنا



تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
  مذاکرات هسته‌ای ایران با منافع کشورهای همسایه مغایرت ندارد/ فرانسه به دنبال بر هم زدن توازن منطقه است
مذاکرات هسته‌ای ایران با منافع کشورهای همسایه مغایرت ندارد/ فرانسه به دنبال بر هم زدن توازن منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکرات و فعالیت هسته‌ای ایران با منافع کشورهای منطقه مغایرت ندارد، تاکید کرد: فرانسه که بیانیه مشترک با عربستان در خصوص مذاکرات ایران منتشر کرد، تلاش دارد توازن منطقه خاورمیانه را برهم بزند.

مهدی دواتگری  با اشاره به بیانیه مشترک عربستان و فرانسه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: فرانسه در قبال مذاکرات هسته‌ای موضع مشخص و قاطعی نداشته است. به هر حال ما شاهد بودیم در این راستا، فرانسه بیشترین نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و همراه سعی و تلاش در تبین منافع این رژیم مد نظر قرار داشته است.

نماینده مردم مراغه، عجبشیر و قلعه چای در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرانسه مسابقه تسهیلاتی در منطقه به راه انداخته است، توضیح داد: اخیرا در خبرهایی مبنی بر عقد قرارداد تسلیحاتی بین فرانسه با کشورهایی چون، قطر، امارات وعربستان بسته شده است. پاریس تلاش دارد تجهیزات نظامی پیشرفته ای را در اختیار کشورهای منطقه خاورمیانه قرار دهد که نشان از تلاش این کشور برای مسابقه تسلیحاتی دارد.

وی ادامه داد: از طرفی شاهد اقدامات فرانسه در جی بو تی و همراهی‌اش با رژیم صهیونیستی و عربستان برای مقابله با یمن بودیم.  این اقدامات حاکی از آن است که تلاش فرانسه بر این بوده که همراه توازن در منطقه و خاورمیانه  به ویژه خلیج فارس با برهم بزند.

دواتگری توصیه کرد که وزارت خارجه کشور در مذاکرات هسته‌ای با گروه 5+1 با حساسیت ویژه نسبت به فرانسه رفتار و تحولات لازم را در زمان مناسب اعمال کند.

 این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: بیانیه مشترک عربستان و فرانسه مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران ثبات منطقه را بهم نزند، اهدافی چون ادامه مسابقه تسهیلاتی در منطقه و مقابله با پیشرفت و توسعه هسته‌ای ایرن را دنبال می‌کند.

وی در این باره که فرانسه از برهم زدن میز مذاکرات و توازن خلیج فارس چه سودی می برد، گفت: فرانسه بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی می‌کند و تلاش دارد منافع این رژیم را تامین کند. بنابراین از هر فرصتی برای تامین این اهداف استفاده خواهد کرد..

دواتگری اظهار داشت: فرانسه همیشه تلاش داشت میز مذاکرات را بر هم بزند چه آن زمان که گروه 5+1 با ایران مذاکره می‌کرد چه اکنون که مذاکره کنندگان در حال تدوین و نگارش توافقنامه نهایی هستند. فرانسه همیشه سنگ اندازی کرده ا ست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون حضور ایران ثبات در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس ممکن نیست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، به دنبال توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای است این فنآوری با منافع کشورهای منطقه مغایرت ندارد و ثبات در منطقه را نه تنها تهدید نمی‌کند که در راستای همین موضوع فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت فرانسه و عربستان سعودی پیش از برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است روز سه شنبه در ریاض برگزار شد مدعی شدند که تضمین ثبات منطقه و عدم تهدید همسایگان ایران لازمه هرگونه توافق هسته ای بین تهران و کشورهای ۱+۵ است.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه که کشورش در مقایسه با سایر اعضای ۱+۵ مواضع سختگیرانه تری نسبت به ایران در مذاکرات هسته ای اخیر داشته است برای بحث و تبادل نظر پیرامون برخی از مهمترین مسائل منطقه ای در ریاض –پایتخت عربستان سعودی- به سر می برد.

اولاند و «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی در بیانیه مشترکی که پس از اتمام دیدار روز گذشته خود ارائه دادند بر ادعای لزوم دستیابی به یک توافق محکم، دراز مدت، قابل راستی آزمایی، الزام آور و شفاف پافشاری کردند.



تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:

پاسداری از ارزش های انقلاب مهمترین رسالت سپاه پاسداران است

 امام جمعه مراغه گفت: پاسداری از ارزش های انقلاب مهمترین و خطیرترین رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار کارکنان سپاه ناحیه مراغه، به مناسبت هفته عقیدتی افزود: روحیه جهاد و شهادت به عنوان ویژگی بارز در کنار ولایتمداری و بصیرت همواره با سپاه و بسیج بوده است.

وی اظهار کرد: وجود فضای معنوی و اعتقادی در سپاه ، این نهاد مقدس را تبدیل به نهادی برای صیانت از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

امام جمعه مراغه ادامه داد: اگر امروز مرزهای اعتقادی نظام اسلامی تهدید شود، سپاه با روحیه جهادی خود در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه ایستادگی می کند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به هفته معلم و هفته عقیدتی اضافه کرد: شهادت شهید آیت الله مرتضی مطهری ضایعه ای بزرگ برای انقلاب اسلامی بود، چرا که آثار و برکات این شهید پس از شهادتش نیز ادامه دارد.

وی افزود: اکنون نیز سپاه و بسیج با تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب و تفکر اسلامی که بخشی از آن در آثار شهید مطهری آمده، با آمادگی کامل در زمینه های فرهنگی و تخصصی در بالاترین درجه رشد و بالندگی قرار دارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه نیز در این دیدار گفت: ولایتمداری ، بصیرت مالک اشترگونه و ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب از ویژگی های بارز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام فیضی زاده افزود: دشمن شناسی، هوشیاری، گفتمان سازی، آرمان آفرینی و تشخیص حق و باطل از شاخصه های پاسداری در کلام رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به هفته معلم اظهار کرد: سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان آغاز هفته عقیدتی نام گرفته و تبیین و ترویج تفکر اسلامی و انقلابی از دیدگاه آن عالم بزرگ در برنامه های این هفته مورد تاکید قرار می گیرد.

منبع : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

متاسفانه ترافیک شهری مراغه مخصوصا در ساعاتی مشخص بسیار

زیاد بوده و این مشکل ناشی از عدم مدیریت صحیح در مسیر رفت و آمد

برخی خودرو هاست.

وقتی خودرو ها را به 3 نوع اتوبوس و تاکسی و سواری شخصی

تقسیم کنیم ، خواهیم دید در مسیرهای پر رفت و آمد این 3 گروه همزمان با هم

در این مسیرها رفت و آمد دارند. درحالیکه خیابان های مراغه جوابگوی

هر 3 گروه را ندارد.

اگر درساعات ظهر یا نزدیک غروب سری به مسیرهای میدان شهرداری  تا  میدان طلوع فجر

__ میدان مصلی   تا  میدان طلوع فجر  و   میدان طلوع فجر  تا  میدان کوره خانه 

همچنین میدان کوره خانه   تا  سعدی

سری بزنیم خواهیم فهمید که مشکل ترافیک واقعا بسیار جدی است. مخصوصا که پیاده رو هم

جوابگوی مردم پیاده نیست.

خلاصه مطلب خدایی نخواسته در صورت آتش سوزی یکی از مراکز تجاری یا خانه ها

یا نیاز به آمبولانس و .... دستیابی به این موارد بسیار سخت و غیرممکن

در دقایق اولیه خواهد بود.

اگر موشکافانه تر به قضییه نگاه کنیم ، میتوان به مدیریت صحیح گروه های خودرویی

از تلفات و خسارات موارد فوق کاست.

راه کار های زیادی برای این مشکل وجود دارد.

اما کم هزینه ترین کار برای جلوگیری از مشکل فوق این است که یکی از گروه های

خودرویی را از مسیر ها حذف کنیم.

 اتوبوس ها را از مسیر های پر ترافیک حذف کنیم که اصولی ترین راه می باشد.

به علت اینکه مسیرهای مذکور جوابگوی اتوبوس نبوده و مخصوصا در چهارراه ها هنگام

پیچیدن اتوبوس با مشکل جدی مواجه می باشد و باعث ترافیک چند دقیقه ای میشود.

می توان با انتقال مسیر اتوبوس ها از خیابان های تنگ شهری به مسیرهای کمربندی

این مشکل را برطرف کرد.

و در غیراینصورت حذف کامل خودروهای سواری شخصی از این مسیرها هم می تواند راه کار

نسبتا مناسبی باشد . البته به شرط آنکه برنامه زمانی منظم برای اتوبوس ها و تاکسی ها

تنظیم کرد .

در کل درخواست مردم و خوانندگان این مجموعه مهار ترافیک و کاهش احتمالی تلفات و

خسارات در صورت اتفاقات ناخواسته می باشد.

مسئولین شهر خواهشا تصمیمی جدی برای این مشکل بگیرید.

 



تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مجموع بارش های مراغه به 400 میلی متر رسید

رییس اداره امور آب منطقه ای مراغه گفت: در پی بارش 32 میلی متری باران از ظهر روز گذشته تا کنون، مجموع بارش ها در سال زراعی جاری در این شهرستان به 400 میلی متر رسید

عبدالله فرمانی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جاری حدود 100 میلی متر نسبت به سال زراعی گذشته افزایش نشان می دهد، اظهار کرد: هم اکنون 43.5 میلیون متر مکعب آب در پشت سد علویان مراغه ذخیره شده است.

وی اظهار کرد: میزان ذخیره سد علویان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

فرمانی، ادامه داد: در سال زراعی جاری حدود چهار میلیون متر مکعب از ذخیره سد علویان برای آبیاری باغ ها و مزارع پایین دست تحت پوشش این سد، رهاسازی شده است.

رییس اداره هواشناسی مراغه نیز با اشاره به اینکه بارش باران از ظهر دوشنبه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: در 24 ساعت آینده این سامانه جوی همچان هوای این شهرستان را متاثر خواهد کرد.

رامین حاجی زاده، افزود: در این مدت هوای مراغه نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران و آذرخش خواهد بود.

وی اظهار کرد: دمای هوای این شهرستان هم اکنون 9 درجه بالای صفر بوده و دمای هوا در 24 ساعت آینده 10 تا 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مراغه دارای حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود 21 هزار و 150 هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.

منبع : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس زندان مراغه:

شش مددجو با رضایت شاکیان از زندان مراغه آزاد شدند

 رییس اداره زندان مراغه گفت: با مساعدت واحد مددکاری ، شش مددجوی این زندان با اخذ رضایت از شاکیان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) آزاد شدند.

رحیم فلاح با اشاره به سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان علی (ع) که به عنوان روز مددکار نیز نام گذاری شده است، افزود: سه نفر از مددجویان به علت نزاع دسته جمعی و سه نفر نیز به علت محکومیت پرداخت دیه از بابت ضرب و جرح در این زندان بسر می بردند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری حدود 30 مورد رضایت برای مددجویان زندان مراغه اخذ شده که برخی از آن ها منجر به آزادی و برخی دیگر نیز به علت محکومیت های مختلف و دولتی پس از اتمام مدت محکومیت از زندان آزاد می شوند.

رییس زندان مراغه همچنین از اخذ مدرک فنی و حرفه ای 14 نفر از مددجویان این زندان خبر داد و گفت: این مددجویان در دوره های استاد شاگردی رشته قالیبافی دستی در زندان این شهرستان موفق به سپری کردن دوره شده اند.

فلاح یادآوری کرد: این اداره دارای دو کارگاه قالیبافی است و مددجویان پس از آموختن مهارت های لازم، موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای می شوند.

آزمون های این دوره توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراغه برگزار و گواهینامه های صلاحیت حرفه ای برای مددجویان نیز از همان مرکز صادر می شود.

منبع : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, | 8:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:

هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از نعمت های الهی است

امام جمعه مراغه گفت: هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از نعمت های الهی است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، روز دوشنبه در نشست اخلاق مدیران ادارات در سپاه ناحیه این شهرستان افزود: رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین جهان به عنوان ناخدای کشتی انقلاب و نظام اسلامی پیامبرگونه، ملت و امت اسلامی را رهبری می کنند.

وی اظهار کرد: اکنون ملت های بزرگ جهان از بیانات رهبر معظم انقلاب الهام گرفته و آن را سرمشق و الگوی خود در آزادگی و رهایی از استبداد قرار داده اند.

امام جمعه مراغه با اشاره به نقش علمای جهان اسلام در تبیین اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه ادامه داد: بر اساس احادیث نبوی، ائمه معصومان (ع) مقامی شامخ تر از انبیای قوم بنی اسرائیل در نزد پروردگار دارند.

حجت الاسلام پورمحمدی، یادآوری کرد: ائمه معصومان(ع) و اولیای الهی مانند حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) نیز از جایگاه والایی در بارگاه خداوند برخوردارند.

وی گفت: شهید مطهری نیز به عنوان عالمی متفکر، اسلام شناس و مظهر اخلاص در عصر کنونی، نقش مهمی در تبیین و ترویج تفکر اسلام ناب محمدی (ص) داشته و از این رو معلمی بزرگ و متفکری اعتقادی و الگویی برای نسل های آینده است.

در این نشست، با اهدای لوح های یادبود از خادمان کاروان های راهیان نور مراغه تجلیل شد.

منبع : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, | 8:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
تفاهم نامه اشاعه فرهنگ ورزشهای همگانی بین دو اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان مراغه امضا شد.

در این جلسه مقرر گردید که جمعه هر هفته دانش آموزان 10 مدرسه از مدارس مراغه به همراه مربیان و اولیا در همایش های پیاده روی که به صورت برنامه ریزی شده شرکت نمایند.

همچنین دراین جلسه تفاهم شد که اداره ورزش و جوانان ، برنامه ریزی و امورات اجرایی این همایش ها را انجام دهد.
 


تاريخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, | 8:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

مشارکت در عرصه های فرهنگی و ساخت مساجد مصداق بارز جهاد در راه خداست

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت و حضور در عرصه های فرهنگی، ساختن و آباد کردن مساجد از مصداق های بارز جهاد در راه خداوند متعال است.

حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از شبستان امامزاده سیدمحمد (ع) مراغه افزود: اکنون ایمان قلبی مردم ایران، اسلام و فرهنگ ایرانی را به هم گره زده و در سایه مجاهدت در این مسیر، موفقیت های زیادی برای انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: اکنون دشمنان اسلام، ایران را با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب، اقتدار ملت و وحدت مردم مشاهده می کنند و این امر نشان دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، شناسنامه خطه آذربایجان را ولایت مداری و نام آوری برای دفاع از ولایت و دین خواند و ادامه داد: آذری زبان ها در جهان به عنوان یک ایرانی مسلمان و سرسخت ترین اشخاص در دفاع از ولایت شناخته می شوند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مراغه به عنوان شهری فرهنگی و مذهبی در کشور شناخته می شود و سوابق تاریخی این شهر دلالت بر این ادعا است.

مهدی دواتگری، افزود: تاسیس بزرگترین رصدخانه جهان قبل از اختراع تلسکوپ و تربیت دانشمندانی مانند علامه فخررازی در مراغه و تعداد زیادی شخصت علمی و فرهنگی از جمله عبدالقادر مراغی و اوحدی از جمله نشانه های بارز فرهنگی این شهرستان در سالیان گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم مراغه در دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کشور شهرت عام و خاص دارند، اظهار کرد: وجود 200هیات حسینی در این شهرستان گواهی بر این ادعاست.

امام جمعه مراغه نیز در این آیین گفت: از نشانه های بارز فرهنگی و مذهبی مراغه، موقوفه بودن حدود یک سوم از املاک این شهرستان و داشتن رتبه سوم کشوری از نظر شهرت عزاداری پس از اردبیل و زنجان است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: بیشتر موقوفه های این شهرستان به نیت اطعام و اکرام فقرا و ایتام وقف شده و بیشتر این نیت ها در ماه های محرم و صفر است.

مرمت و بازسازی شبستان امامزاده سیدمحمد (ع) مراغه در مدت شش ماه با صرف سه میلیارد و 200 میلیون ریال اجرا شده که با حضور نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

این امامزاده از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) بوده و صحن آن با 450 متر مربع زیربنا دارای ظرفیت یک هزار و 500 نمازگزار است.

امامزاده های سیدابراهیم (ع)، سیدمحمد (ع)، بی بی هاجر (س) علی آباد و شهیدین از بقاع مبترکه و امامزاده های شاخص این شهرستان است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به مراغه همچنین در جلسه شورای اداری، همایش روشنگری تحولات منطقه و مسایل روز از نگاه خانه ملت در دانشگاه آزاد اسلامی، تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش و افتتاح خیابان یادگاران این شهرستان شرکت و سخنرانی کرد.

منبع : ایرنا



تاريخ : دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خواستار شد
گنج‌های «بهشت فسیلی ایران» را از آمریکا و اروپا بازگردانید

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خواستار بازگرداندن فسیل‌های منطقه فسیلی مراغه از کشورهای اروپایی و آمریکا شد.

خبرگزاری فارس: گنج‌های «بهشت فسیلی ایران» را از آمریکا و اروپا بازگردانید
 

مهدی دواتگری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ترتیب یافته بود، اظهار داشت: رصدخانه تاریخی مراغه با شهرت جهانی و پیشینه درخشان هم اکنون در وضع نامناسب بسر می‌برد.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس نیز با تاکید بر حمایت نمایندگان برای اختصاص اعتبار ویژه برای احیای رصدخانه مراغه خواستار بازگرداندن فسیل‌های منطقه فسیلی مراغه از کشورهای اروپایی و آمریکا شد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی ده‌ها قطعه فسیلی از مراغه برای انجام تحقیقات به کشورهای اروپایی و آمریکا ارسال شده اما تاکنون این فسیل‌ها بازگردانده نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه نیز خواستار بازسازی و احیای آثار برجای مانده از رصدخانه تاریخی مراغه شد.

وی افزود: رصدخانه تاریخی مراغه با شهرت جهانی و پیشینه درخشان هم اکنون در وضع نامناسب به‌سر می‌برد.

ظفرمحمدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز احیای بقایای رصد خانه تاریخی مراغه، اختصاص اعتبار برای جاده مراغه هشترود، پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و اختصاص اعتبار بیشتر برای طرح‌های عمرانی را خواسته مردم این شهرستان از مسئولان بیان کرد.

گزارش فارس حاکی است، منطقه فسیلی مراغه یکی از منحصر به فردترین مناطق فسیلی جهان است که فسیل‌های متنوعی از پستانداران منقرض شده را در خود جای داده، از این رو این منطقه با اتفاق نظر بسیاری از زمین‌شناسان، «بهشت فسیلی ایران» نامیده شده است.

این منطقه از سالیان بسیار دور مورد توجه فسیل‌شناسان، دیرین شناسان و زمین‌شناسان داخلی و خارجی بوده است و در مراحل مختلف کاوش‌های فسیل‌شناسی، فسیل‌های ارزشمند و منحصر به فردی از این منطقه یافت شده است. «منطقه فسیلی مراغه» دارای گسترش زیادی از اطراف مراغه و جنوب کوهستان سهند تا تبریز، میانه، ورزقان و بستان‌آباد است.

وسعت این منطقه به 40 هزار هکتار می‌رسد که مساحتی برابر 1026 هکتار آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان «اثر طبیعی- ملی فسیلی مراغه» حفاظت می‌شود. همچنین وظیفه قانونی حفظ، اکتشاف و استخراج فسیل مهره‌داران ایران با این سازمان است.



تاريخ : یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نایب رییس مجلس: مقاومت مردمی در بحرین و عراق نتیجه تقابل اندیشه اسلامی با غرب است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت مردمی در بحرین و عراق در برابر نظام سلطه نتیجه تقابل اندیشه اسلامی با تفکر غرب است.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز یکشنبه درهمایش روشنگری تحولات منطقه و مسایل روز از نگاه خانه ملت در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه افزود: مقاومت مردمی در کشورهای منطقه حاصل گسترش آرمان ها و اندیشه های انقلاب اسلامی است که ازسوی امام راحل و با تاسی از تفکر اسلامی ایجاد شده است.

وی اظهارکرد: این مقاومت مردمی در بسیاری از کشورها مانند فلسطین، عراق و بحرین شکل گرفته و همه آن ها با آرمان های انقلاب اسلامی دارای ابعاد مهم مشترکی از جلمه بازگشت به هویت اسلامی در جامعه و رویارویی با قدرت های حاکم جهان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله رژیم آل سعود به یمن ادامه داد: اکنون با تشکیل مقاومت های مردمی در کشورهای اسلامی، نقشه استکبار و رژیم های صهیونیستی و آل سعود برای محاصره ایران به ضرر آن ها تمام شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآوری کرد: عربستان در حمله به این کشور به دنبال جبران شکست خود در برابر مقاومت های مردمی منطقه بود تا بتواند با این اقدام خونین خود مانع از برگشت هویت آرمان های اسلامی در کشورهای منطقه شود.

وی گفت: رژیم آل سعود با خیال باطل که می تواند کشورهای اسلامی را با خود متحد کرده و جنگ زمینی علیه کشوری اسلامی را راه بیاندازد، دست به حمله به یمن زد اما با اتحاد نشدن کشورهای اسلامی در این جنگ علیه مردم جهادگر این کشور، نقشه آنان نیز همانند سایر نقشه ها با شکست مواجه شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه حزب الله لبنان، گروه های مردمی منسجم با شناسه اسلامی در فلسطین و مقاومت های مردمی کشور عراق تهدیدی علیه منافع غرب، رژیم صهیونیسیتی و آل سعود است، افزود: این مقاومت ها هم اکنون به بینش آزادی دینی، رویارویی تفکر اسلامی با نظام سلطه، بازگشت به اسلام و هویت دینی تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح نیز همانند سایر طرح ها دارای نقاط ضعف و قوت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش ایفای نقش ثروت در قدرت، کاهش احساس تعلق نمایندگان به حوزه های انتخابیه (شهرستان ها)، کاهش جایگاه نمایندگان در شهرستان ها و افزایش مشکلات سیاسی و اجتماعی در استان های چند اقلیتی دینی را مهمترین معایب مطرح شده برای این طرح اعلام کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: توجه بیشتر نمایندگان به مساله قانون گذاری به عنوان اولین وظیفه آنان و تبیین نظارت بیشتر نمایندگان در امور استان از مهمترین نقاط قوت این طرح است.

وی همچنین با تاکید بر تولید علم در دانشگاه ها و تبدیل آن به ثروت و قدرت، اظهار کرد: با توجه به رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران هم اکنون دارای دستاوردهای بومی شده بی شماری در علم است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایران به قطب اقتصاد منطقه در برنامه چشم انداز، تحقق این اهداف نیازمند تقویت تولید علم در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تولید قدرت و ثروت با برخورداری از علم روز جامعه نیاز اولیه تبدیل شدن به اقتصاد پویا در زمینه های مختلف است، ادامه داد: ظرفیت هایی که در زمینه های منابع، ثروت و نیروی انسانی در کشور وجود دارد، ایران را می تواند به قطب تولید علم و صنعت در منطقه تبدیل کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآوری کرد: اقتصاد ایران به خاطر دولتی بودن و وابستگی به نفت شکننده بوده و اکنون برای برون رفت از این وضعیت باید تولیدات دانش بنیان کشور را با توجه به علوم جدید افزایش داد و آن ها را بومی کرد.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی گفت: اگر این اقتصاد و رسیدن به اهداف آن از ابتدای پیروزی انقلاب آغاز می شد به مراتب امروز جایگاه اقتصادی ایران در منطقه بسیار بالاتر بود.

مهدی دواتگری افزود: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم اکنون نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسوولان است تا بتوان اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات داد و آن را از دولتی بودن خارج کرد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون مهمترین وظیفه دانشگاه ها گسترش عرصه های علمی و سیاسی در راستای توسعه اقتصادی در کشور است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به مراغه در جلسه شورای اداری، تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش، افتتاح شبستان آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) و خیابان یادگاران این شهرستان شرکت می کند.

دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و حدود شش هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است



تاريخ : یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |