تدبیردولت برای پیوند گردشگران مراغه به کندوان/

تدبیردولت برای پیوند گردشگران مراغه به کندوان/

گره توسعه گردشگری مراغه با احیاء باغ راه شمال گشوده می شود

مراغه - ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه به ظرفیت های بی بدیل گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: گره توسعه گردشگری مراغه به عنوان یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه این شهرستان با احیاء باغ راه شمال گشوده می شود.

 

یعقوب طالبی  افزود: احیای 'باغ راه' شمال مراغه در اولویت تصمیم گیری های گردشگری شهرستان قرار گرفته و تحقق آن تحولی عظیم در مسیر توسعه گردشگری این شهرستان است.
وی سند تدبیر و توسعه شهرستان را سندی بالا دست عنوان کرد و گفت: محورهای توسعه همه جانبه گردشگری شهرستان در هسته کلیدی گردشگری این سند مورد مطالعه علمی قرار گرفته است.
طالبی در خصوص محورها و فعالیت های هسته گردشگری عنوان کرد: این هسته گردشگری که بر مبنای تحلیل سوات /sowt/ تهیه شده با در نظر گرفتن نقاظ ضعف و قوت شهرستان در عرصه توسعه گردشگری دو قطب طبیعت گردی و هنرگردی را اساس توسعه گردشگری معرفی کرده است.
وی افزود: در بخش طبیعت گردی که بر اساس پتانسیل های غیرقابل انکار طبیعی مراغه تدوین شده، احیاء باغ راه شمال به عنوان اولین فعالیت و نخستین طرح تعریف شده است که نشان از اهمیت این باغ راه دارد.
وی گفت: مسیر گردشگری شهرستان در کرانه صافی رود به سمت شمال، مسیر هدف گردشگریست و با وجود محدودیت های جاده ای و امکانات زیرساختی، همه روزه با ازدحام و تراکم بسیار بالای گردشگران مواجه است.
وی افزود: با توجه به بن بست بودن ادامه مسیر در منطقه 'یای شهری'، بازگشت گردشگران ترافیک بسیار شدیدی را ایجاد کرده و از طرف دیگر دسترسی دیگر شهرستان های استان به این منطقه بکر و جذاب را محدود می کند.
وی با اشاره به اتصال این باغ راه به روستای شگفت انگیز کندوان گفت: این روستا که مسیر جهانی شدن را می پیماید با وجود انبوه گردشگران از اقصی نقاط جهان راه به جایی ندارد و گردشگران مجبور به بازگشت از مسیر آمده هستند.
وی افزود: ایجاد این باغ راه جوابگوی 2 بن بست در مسیرهای بی نظیر گردشگری آذربایجان شرقی است و در صورت تحقق مسیر گردشگری بی نظیری در این استان ایجاد می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ویژه مراغه به دغدغه های این اداره برای تخریب نشدن باغ های منطقه اشاره کرد و گفت: طبیعت منطقه قبل از طراحی و برنامه ریزی به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته و مسیر سبز و دل انگیز کرانه صافی رود در 'یای شهری' به اتمام رسیده است.
طالبی افزود: هیچ گونه طبیعت سبز و باغ گونه ای در حد فاصل 'یای شهری' تا 'ارشد چمن' اسکو که مسیر هدف برای احیاء باغ راه شمال است، وجود ندارد.
وی گفت: در این مسیر گشایی حتی یک اصله درخت هم از بین نخواهد رفت زیرا رسالت اصلی طرح، نمایش طبیعت سبز و بکر منطقه است.
وی ضمن تقدیر از حمایت های مدیران شهرستان و به ویژه فرماندار مراغه ابراز امیدواری کرد تا با اجرایی شدن هر چه سریعتر این طرح، هسته کلیدی گردشگری در سند تدبیر و توسعه شهرستان به عنوان دست آوردی از دولت تدبیر و امید به نتیجه مطلوب برسد.
باغ شهر مراغه در دره ای سبز در دامنه های جنوبی سهند در 127 کیلومتری جنوب تبریز قرار دارد؛ این شهر گردشگرپذیر علاوه بر باغ های درهم تنیده و پرثمر، دارای دو میلیون و 100 هزار متر مربع فضای سبز بوده و سرانه فضای سبز عمومی این شهر در زمان حاضر 12.80 مترمربع است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 14 شهريور 1395برچسب:, | 16:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |