ساخت نیروگاه تولید برق از پسماند در مراغه توسط شرکت آلمانی

ساخت نیروگاه تولید برق از پسماند در مراغه توسط شرکت آلمانی

شهردار مراغه از امضا تفاهم ‌نامه اولیه ساخت و راه اندازی کارخانه تولید برق از پسماند شهری به روش MYT (تفکیک، خرد و سوزاندن) توسط شرکت آلمانی خبرداد.

 

به گزارش تبریزمن، محمد رضا احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرداری با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قرارداد ساخت این کارخانه را با شرکت ری کانتک (Reccontec) آلمان امضا کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌ های بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری گفت: این تفاهم نامه پس از طی مراحل قانونی انتخاب سرمایه گذار به مرحله اجرا می رسد.

وی بر لزوم توجه ویژه به سرمایه ‌گذاری در مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی می‌ تواند به روند رو به رشد اجرای پروژه‌ های عمرانی در شهر فرهنگی تاریخی مراغه کمک کند.

احمدی با اشاره به مذاکرات قبلی انجام یافته با شرکت آلمانی ‘ری کانتک’ گفت: بر اساس این تفاهم نامه سرمایه گذاری شرکت آلمانی بصورت B.O.T (ساخت ، بهره برداری و تحویل) پیش بینی شده و کلیه شرایط زیست محیطی در پروژه رعایت می شود.

شهردار مراغه، تحویل زمینی به مساحت ۹ هکتار، مساعدت برای تامین زیرساخت های لازم برای تجهیز کارگاه، همکاری جهت اخذ مجوزهای قانونی و همچنین تحویل روزانه پسماندهای تولید شده شهر مراغه به کارخانه را از تعهدات شهرداری در این پروژه عنوان کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ۳۰۰ تنی پروژه مراغه در مرحله نخست اظهار کرد: پیش بینی می شود در این پروژه علاوه بر تحویل پسماندهای تولید شده مراغه که روزانه بالغ بر ۱۲۰ تن است برنامه ریزی های لازم برای تحویل زباله های تولیدی سایر شهرهای منطقه نیز به عمل می آید.

مدیر عامل شرکت آلمانی نیز با تقدیر از همکاری های صمیمانه مدیران شهری مراغه گفت: در سیستم MYT زباله ها در مرحله اول خرد و سپس بر اساس نوع زباله تفکیک می شوند و در ادامه براساس مواد قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال در کوره های حرارتی سوزانده شده و برق تولید می شود.

خانم بتینا دوران (Duran Bettina) افزود: سایر پسماندهای غیرقابل اشتعال نیز در این سیستم تفکیک و قابل بازیافت مجدد است.

وی پسماند مورد نیاز برای راه اندازی این سیستم در مراغه را در مرحله اول حداقل ۳۰۰ تن عنوان کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, | 10:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |