امام جمعه موقت مراغه: رژیم آل سعود باید پاسخگوی حادثه منا باشد

امام جمعه موقت مراغه گفت: رژیم آل سعود باید پاسخگوی ملت اسلامی در ارتباط با حادثه منا به علت جریحه دار شدن دل مسلمانان باشد.

 

حجت الاسلام حمید محمدی راد، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: امت اسلامی از این حادثه بسیار متالم شده و آل سعود باید به جای فرافکنی درباره علت های حادثه، از مسلمانان عذرخواهی کند.
وی اظهار کرد: تعداد جانباختگان کشورمان در حادثه منا 465 نفر اعلام شده که این مصیبتی بزرگ برای ملت ایران بوده و داغدار اصلی این حادثه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هستند.
امام جمعه موقت مراغه با تسلیت به رهبر معطم انقلاب اسلامی و خانواده های داغدار، خواستار رسیدگی مسوولان کشورمان به حادثه منا شد.
در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهر در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، افزون بر یک هزار تن از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود دو هزار تن مجروح شدند.
سازمان حج و زیارت تعداد حجاج کشته شده ایرانی در فاجعه رمی جمرات در منا را 465 نفر اعلام کرده است.
با توجه به آمار نهایی، استان های خراسان رضوی با 89 جان باخته، گلستان با 51 ، فارس با 48 و مازندران با 47 جان باخته دارای بیشترین تعداد جان باخته در این فاجعه خونین هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی فاجعه مصیبت بار در منا که در آن جمع زیادی از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسوولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
ایشان همچنین سه روز عزای عمومی در سطح کشور اعلام کردند.
امام جمعه موقت مراغه با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی با بیان حدیثی از امام علی (ع)، گفت: امن ترین کشورها بهترین کشور از دیدگاه مدیریتی است.
حجت الاسلام محمدی راد، یادآور شد: هم اکنون تامین امنیت کشور بر عهده سازمان های مختلف بوده اما ماموران نیروی انتظامی در این ارتباط به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مردم بیشترین زحمات را متحمل می شوند.
وی، ادامه داد: امنیت، رفاه و آرامش و اجرای عدالت مواردی هستند که دولت ها و حکومت ها همیشه باید آن را تامین کرده تا مردم در آسایش کامل زندگی کنند.
خطیب جمعه موقت مراغه گفت: با توجه به بروز جنگ های مختلف در منطقه، ایران در سایه جمهوری اسلامی و رشادت نیروهای مسلح، امن ترین کشور از لحاظ امنیت داخلی و خارجی است.
حجت الاسلام محمدی راد، با تبریک عید سعید غدیرخم به مسلمانان افزود: این عید مربوط به یک مذهب و یک فرقه نیست بلکه به تمامی بشریت تعلق دارد.
وی، خاطرنشان کرد: تکریم و توجه به غدیر خم از اهداف والای پیامبر اکرم (ص) بوده و این عید همواره با ولایت گره خورده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 10 مهر 1394برچسب:, | 17:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |