تولید چهارهزار و 400 تن بذر در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تولید بذرهای پرورشی در این موسسه در سال زراعی گذشته با 50 درصد رشد به چهار هزار و 400 تن رسید.

 

صابر گلکاری  اظهارداشت: این بذرها علاوه بر انجام تحقیقات پژوهشی، در مزارع تحقیقاتی مناطق مختلف کشور توسط کشاورزان و زیر نظر کارشناسان کشت می شود.
وی اضافه کرد: با وجود تنش های خشکی و سرما در استان های غربی و برخی استان های شمال غرب، تولید بذر گندم و جو در این موسسه رشد داشته است.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بیان اینکه بیشتر بذر پرورشی گندم و جو این موسسه در شهرستان های مراغه، گچساران و سرارود تولید شده است، یادآور شد: این بذرها پاییز امسال برای کشت در سطح 25 هزار هکتار از اراضی دیم کشور در اختیار 16 استان قرار گرفته است.
گلکاری ادامه داد: عملکرد این بذرها در مقایسه با ارقام بومی و محلی 15 تا 20 درصد بیشتر خواهد بود.
موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی برای استان های دیم خیز کشور 38 رقم گندم، جو، نخود، عدس، کلزا، گلرنگ و خردل معرفی کرده است.
این موسسه مستقر در مراغه جزو 24 موسسه تحقیقاتی بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود و با ده ها موسسه تحقیقاتی بین المللی و ملی از جمله ایکاردا در زمینه کارهای تحقیقاتی کشاورزی همکاری دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 23 آبان 1394برچسب:, | 2:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |